.
Το υπαίθριο ξεγύμνωμα ήταν πράγματι ένα προνόμιο των ανδρών’ σε όλη την Ευρώπη οι άνδρες μπορούσαν να κολυμπούν γυμνοί, ενώ οι γυναίκες πήγαιναν σε άλλες παραλίες, ντυμένες από την κορυφή ως τα νύχια. Φαινομενικά, το θέμα στις αναπαραστάσεις γυμνών αγοριών σε παραλίες ήταν η αθώα υγιεινή άθληση’ όμως, οι περισσότεροι άρρενες ζωγράφοι που εξακολουθούσαν να το ζωγραφίζουν στα μέσα του εικοστού αιώνα είχαν τα δικά τους ομοφυλοφιλικά μυστικά.
Στο πέρασμα των αιώνων, συνηθίσαμε τόσο πολύ τη συμβατική συνύπαρξη ντυμένων γυναικών και γυμνών ανδρών στα έργα τέχνης, ώστε ελάχιστα την προσέχαμε. Κανείς δεν σχολιάζει το γεγονός ότι ο Ιησούς, είτε ως βρέφος είτε ως εσταυρωμένος, είναι σχεδόν ή τελείως γυμνός, ή ότι γυμνά ανδρικά πλάσματα με τη μορφή ερωτιδέων χοροπηδούν γύρω από βαριά ντυμένες πριγκίπισσες και αγίες, ή ακόμη ότι η Ψυχή είναι συνήθως ντυμένη και ο Έρωτας συνήθως γυμνός. Όταν αυτός ο άγραφος νόμος αρχίζει να επικρατεί στις απεικονίσεις αθλητών τον δέκατο ένατο αιώνα, η παραδοξότητά του γίνεται αμέσως αντιληπτή.
Ζερμέν Γκριν: Το αγόρι. Το αρσενικό φύλο στον Έρωτα και στην Τέχνη (Καστανιώτης, 2004)
Το υπαίθριο ξεγύμνωμα ήταν πράγματι ένα προνόμιο των ανδρών’ σε όλη την Ευρώπη οι άνδρες μπορούσαν να κολυμπούν γυμνοί, ενώ οι γυναίκες πήγαιναν σε άλλες παραλίες, ντυμένες από την κορυφή ως τα νύχια. Φαινομενικά, το θέμα στις αναπαραστάσεις γυμνών αγοριών σε παραλίες ήταν η αθώα υγιεινή άθληση’ όμως, οι περισσότεροι άρρενες ζωγράφοι που εξακολουθούσαν να το ζωγραφίζουν στα μέσα του εικοστού αιώνα είχαν τα δικά τους ομοφυλοφιλικά μυστικά.
Στο πέρασμα των αιώνων, συνηθίσαμε τόσο πολύ τη συμβατική συνύπαρξη ντυμένων γυναικών και γυμνών ανδρών στα έργα τέχνης, ώστε ελάχιστα την προσέχαμε. Κανείς δεν σχολιάζει το γεγονός ότι ο Ιησούς, είτε ως βρέφος είτε ως εσταυρωμένος, είναι σχεδόν ή τελείως γυμνός, ή ότι γυμνά ανδρικά πλάσματα με τη μορφή ερωτιδέων χοροπηδούν γύρω από βαριά ντυμένες πριγκίπισσες και αγίες, ή ακόμη ότι η Ψυχή είναι συνήθως ντυμένη και ο Έρωτας συνήθως γυμνός. Όταν αυτός ο άγραφος νόμος αρχίζει να επικρατεί στις απεικονίσεις αθλητών τον δέκατο ένατο αιώνα, η παραδοξότητά του γίνεται αμέσως αντιληπτή.
Ζερμέν Γκριν: Το αγόρι. Το αρσενικό φύλο στον Έρωτα και στην Τέχνη (Καστανιώτης, 2004)
Kala xristoygenna eyxwme ta kalytera
ΑπάντησηΔιαγραφή