.
ΔΙΚΤΥΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΥΡΙΖΑ
22- 23 Νοεμβρίου 2008
Πανελλαδική Προγραμματική Σύσκεψη
Το παραμύθι της ισότητας των γυναικών στην Ευρωπαϊκή Ελλάδα της προόδου και της ευημερίας ειναι ασπρόμαυρο:
Ø Είμαστε εμείς που αναπληρώνουμε το κοινωνικό κράτος, με "διπλό ωράριο", στο σπίτι και στη δουλειά.
Ø Είμαστε ανασφάλιστες, κάνουμε τη ίδια δουλειά με τους άντρες συναδέλφους, έχουμε τα ίδια προσόντα, το ίδιο ωράριο, πληρωνόμαστε λιγότερο.
Ø Είμαστε άνεργες, ζούμε στην επισφάλεια.
Ø Είμαστε αντικείμενα από πλαστικό υλικό που πωλούνται στα ΜΜΕ, ευέλικτο εμπόρευμα που ορίζει τη σεξουαλικότητά μας, αδύνατες, καριερίστριες, νοικοκυρές, όμορφες, εξωπραγματικά σώματα.
Ø Είμαστε εμείς 5000 θύματα βιασμού. Έχουμε μάθει να ζούμε με το φόβο, μήπως συμβεί σε εμάς, ενώ δεχόμαστε καθημερινά λεκτική ψυχολογική βία, ενώ παρενοχλούμαστε σεξουαλικά στην εργασία, ενώ μπορεί να υποστούμε σωματική βία στην οικογένειά μας.
Ø Είμαστε εμείς που λόγω σεξουαλικών επιλογών, αντιμετωπίζουμε την έλλειψη νομικής και θεσμικής κατοχύρωσης, τις επαγγελματικές διακρίσεις, τα καθημερινά βλέμματα και σχόλια.
Ø Είμαστε μετανάστριες, θύματα του εμπορίου σώματος, παράνομες, φτωχές, χωρίς φωνή.
Ø Είμαστε εμείς που απουσιάζουμε από το λόγο, από την πολιτική, από την ιστορία.
Ø Είμαστε εμείς που απαιτούμε από την αριστερά την ισόρροπη συμμετοχή των φύλων στη λήψη των πολιτικών αποφάσεων, γιατί δεν μπορούμε να διανοηθούμε μια ριζοσπαστική αριστερά με έλλειμμα δημοκρατίας στην εκπροσώπηση των γυναικών.
Δίκτυο Γυναικών Σύριζα
Έχουμε Φωνή, Δημιουργούμε
Να λοιπόν γιατί τον Μάρτιο γεννήθηκε το Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ. Επειδή για να αλλάξουμε το ασπρόμαυρο τοπίο που μας επιβάλλουν, προχωράμε στη δημιουργία ενός ανοιχτού, πανελλαδικού φεμινιστικού δικτύου, με όρους πολιτικού φεμινιστικού ρεύματος που θα είναι συνάμα χώρος που βάζει σε κίνηση τις γυναίκες. Εμπνεόμαστε από τους αγώνες των γυναικών για κατάργηση κάθε ανισότητας, κάθε βίας, κάθε περιθωριοποίησης. Το Δίκτυο Γυναικών είναι μια οριζόντια δικτύωση, αποφασίζουμε για τις δράσεις μας ανοιχτά, συμμετοχικά. Έχουμε καταφέρει πολλά και είναι μόνο η αρχή. Στην 1η Πανελλαδική Σύσκεψη του Σύριζα, προσθέσαμε τη φεμινιστική διάσταση στο κείμενο της πολιτικής απόφασης. Ακολούθησε κείμενο μας για το σύμφωνο συμβίωσης, διεκδικώντας τον τερματισμό στις συντηρητικές αντιλήψεις λόγω σεξουαλικής ταυτότητας. Ετοιμάσαμε φυλλάδιο για την επίθεση της κυβέρνησης με το ασφαληστρικό νομοσχέδιο.
Αντιδράσαμε μαζί με άλλες φεμινιστικές ομάδες στην αναχρονιστική αλλαγή του νομοσχεδίου για το επώνυμο των γυναικών.
Το Δίκτυο Γυναικών φιλοδοξεί να αποτελέσει μια Πανελλαδική Δικτύωση, να δημιουργηθούν Δίκτυα Γυναικών σε όλη την Ελλάδα.
ΔΙΚΤΥΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΥΡΙΖΑ
22- 23 Νοεμβρίου 2008
Πανελλαδική Προγραμματική Σύσκεψη
Το παραμύθι της ισότητας των γυναικών στην Ευρωπαϊκή Ελλάδα της προόδου και της ευημερίας ειναι ασπρόμαυρο:
Ø Είμαστε εμείς που αναπληρώνουμε το κοινωνικό κράτος, με "διπλό ωράριο", στο σπίτι και στη δουλειά.
Ø Είμαστε ανασφάλιστες, κάνουμε τη ίδια δουλειά με τους άντρες συναδέλφους, έχουμε τα ίδια προσόντα, το ίδιο ωράριο, πληρωνόμαστε λιγότερο.
Ø Είμαστε άνεργες, ζούμε στην επισφάλεια.
Ø Είμαστε αντικείμενα από πλαστικό υλικό που πωλούνται στα ΜΜΕ, ευέλικτο εμπόρευμα που ορίζει τη σεξουαλικότητά μας, αδύνατες, καριερίστριες, νοικοκυρές, όμορφες, εξωπραγματικά σώματα.
Ø Είμαστε εμείς 5000 θύματα βιασμού. Έχουμε μάθει να ζούμε με το φόβο, μήπως συμβεί σε εμάς, ενώ δεχόμαστε καθημερινά λεκτική ψυχολογική βία, ενώ παρενοχλούμαστε σεξουαλικά στην εργασία, ενώ μπορεί να υποστούμε σωματική βία στην οικογένειά μας.
Ø Είμαστε εμείς που λόγω σεξουαλικών επιλογών, αντιμετωπίζουμε την έλλειψη νομικής και θεσμικής κατοχύρωσης, τις επαγγελματικές διακρίσεις, τα καθημερινά βλέμματα και σχόλια.
Ø Είμαστε μετανάστριες, θύματα του εμπορίου σώματος, παράνομες, φτωχές, χωρίς φωνή.
Ø Είμαστε εμείς που απουσιάζουμε από το λόγο, από την πολιτική, από την ιστορία.
Ø Είμαστε εμείς που απαιτούμε από την αριστερά την ισόρροπη συμμετοχή των φύλων στη λήψη των πολιτικών αποφάσεων, γιατί δεν μπορούμε να διανοηθούμε μια ριζοσπαστική αριστερά με έλλειμμα δημοκρατίας στην εκπροσώπηση των γυναικών.
Δίκτυο Γυναικών Σύριζα
Έχουμε Φωνή, Δημιουργούμε
Να λοιπόν γιατί τον Μάρτιο γεννήθηκε το Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ. Επειδή για να αλλάξουμε το ασπρόμαυρο τοπίο που μας επιβάλλουν, προχωράμε στη δημιουργία ενός ανοιχτού, πανελλαδικού φεμινιστικού δικτύου, με όρους πολιτικού φεμινιστικού ρεύματος που θα είναι συνάμα χώρος που βάζει σε κίνηση τις γυναίκες. Εμπνεόμαστε από τους αγώνες των γυναικών για κατάργηση κάθε ανισότητας, κάθε βίας, κάθε περιθωριοποίησης. Το Δίκτυο Γυναικών είναι μια οριζόντια δικτύωση, αποφασίζουμε για τις δράσεις μας ανοιχτά, συμμετοχικά. Έχουμε καταφέρει πολλά και είναι μόνο η αρχή. Στην 1η Πανελλαδική Σύσκεψη του Σύριζα, προσθέσαμε τη φεμινιστική διάσταση στο κείμενο της πολιτικής απόφασης. Ακολούθησε κείμενο μας για το σύμφωνο συμβίωσης, διεκδικώντας τον τερματισμό στις συντηρητικές αντιλήψεις λόγω σεξουαλικής ταυτότητας. Ετοιμάσαμε φυλλάδιο για την επίθεση της κυβέρνησης με το ασφαληστρικό νομοσχέδιο.
Αντιδράσαμε μαζί με άλλες φεμινιστικές ομάδες στην αναχρονιστική αλλαγή του νομοσχεδίου για το επώνυμο των γυναικών.
Το Δίκτυο Γυναικών φιλοδοξεί να αποτελέσει μια Πανελλαδική Δικτύωση, να δημιουργηθούν Δίκτυα Γυναικών σε όλη την Ελλάδα.
Γυναίκες Σύριζα: Είμαστε εμείς που λόγω σεξουαλικών επιλογών, αντιμετωπίζουμε την έλλειψη νομικής και θεσμικής κατοχύρωσης, τις επαγγελματικές διακρίσεις, τα καθημερινά βλέμματα και σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαφέστατη διατύπωση! Εύγε στα κορίτσια του Σύριζα! Αόριστα καρακλισέ, για στάχτη στα μάτια, και αποδυνάμωση των αιτημάτων για νομική και θεσμική κατοχύρωση των κοινωνικών ομάδων που την στερούνται.
Όλα στο ίδιο τσουβάλι; Να τους κάνω μία κατάσταση "σεξουαλικών επιλογών" γυναικών που δεν αντιμετωπίζουν καμμία έλλειψη νομικής και θεσμικής κατοχύρωσης, επαγγελματικές διακρίσεις, καθημερινά βλέμματα και σχόλια.???
Αυτό, μόνον, για να μην επεκταθώ και σε άλλα σημεία, εξίσου, θολά, κλισέ και λαϊκίστικα, που δεν αφορούν την θεματική αυτού του μπλογκ.
Για πες; Ποιές κατηγορίες γυναικών περιλαμβάνει αυτή η κατάσταση, που δεν πέφτουν θύματα διακρίσεων λόγω των σεξουαλικών τους επιλογών;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓυναίκες που διαλέγουν να μην έχουν πολλούς (ή και καθόλου) ερωτικούς συντρόφους ("Γεροντοκόρη", "Ψυχρή", "Μιξοπαρθένα"); Που διαλέγουν να έχουν πολλούς ερωτικούς συντρόφους ("Πουτάνα", "Παρτουζιάρα", "Ξεκωλιάρα"); Που επιλέγουν ερωτικούς συντρόφους μεγαλύτερους σε ηλικία ("Νυμφίδιο", "Πουτανάκι"); Που επιλέγουν ερωτικούς συντρόφους μικρότερους σε ηλικία ("Τεκνατζού", "Ξεμωραμένη"); Που επιλέγουν άντρες διαφορετικού χρώματος για ερωτικούς συντρόφους ("Βρωμιάρα", "Με τον αράπη μωρή πουτάνα"); Που επιλέγουν άντρες από διαφορετική θρησκεία για ερωτικούς συντρόφους ("Προδότρα", "Άπιστη");
Να συνεχίσω; Θα σταματήσεις εσύ τα προβοκάτσια; Η αναφορά στα σεξουαλικά σε πείραξε, και από αυτήν ξεκινάς για να θάψεις όλη την πρωτοβουλία; Μήπως έχεις αντιρρήσεις για τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά των γυναικών και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουνε; Θες ας πούμε να πεις κάτι για την (εξίσου αόριστη ή μή) αναφορά σε εξωπραγματικά σώματα, στην ανεργία, τη βία στην οικογένεια, την απουσία από την ιστορία, τη σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία;
Έχεις κάτι να πεις βασικά, ή απλώς σ' αρέσει να κάνεις θόρυβο;
Αναρωτιέμαι αν στην Προγραμματική Σύσκεψη του Δικτύου Γυναικών του ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχουν, ή έστω αν έχουν προσκληθεί, και διαφυλικές γυναίκες ή άνδρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε πού βάζουν τα όρια του φύλου, έτσι δεν είναι;
Διαβάζω: Είμαστε ανασφάλιστες... μπλα μπλα μπλα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαστε άνεργες... μπλα μπλα μπλα...
Είμαστε μετανάστριες... μπλα μπλα μπλα...
To "Είμαστε ομοφυλόφιλες"; Α, θα μου ξέφυγε!
Ας ξαναδιαβάσω άλλη μία.
μπλα, μπλα, μπλα...
Stassa, δεν το γράφει.
Όμως οι ομοφυλόφιλες δεν είναι που αντιμετωπίζουν έλλειψη θεσμικής κατοχύρωσης; Όταν επιθυμούν να συνάψουν πολιτικό γάμο ή συμβόλαιο ελεύθερης συμβίωσης (και όποιο άλλο δικαίωμα απορρέει εξ αυτού) με την ερωτική τους σύντροφο και δεν τους το επιτρέπει ο νόμος; Οι κατηγορίες που αναφέρεις εσύ ποια ακριβώς θεσμική κατοχύρωση στερούνται;
Ποια θεσμική κάλυψη ζητούν οι γυναίκες που διαλέγουν να μην έχουν πολλούς ή και καθόλου ερωτικούς συντρόφους;
Ποια θεσμική κάλυψη ζητούν οι γυναίκες που διαλέγουν να έχουν πολλούς ερωτικούς συντρόφους;
Aυτές, πάλι, που επιλέγουν άντρες διαφορετικού χρώματος ποια θεσμική κάλυψη ζητούν; Απαγορεύει κάποιος νόμος να παντρεύεται μία γυναίκα έναν άνδρα διαφορετικού χρώματος; Eγώ γιατί νομίζω ότι απαγορεύεται να παντρεύεται μία γυναίκα μία άλλη γυναίκα, ανεξαρτήτως χρώματος;
Κι αυτές που επιλέγουν ερωτικούς συντρόφους μικρότερους σε ηλικία ποια θεσμική κάλυψη ζητούν; Να απαγορευθεί διά νόμου η λέξη "τεκνατζού";;; Δεν θα είναι άδικο για τους άνδρες που επιλέγουν μικρότερες και τους λέμε "πιπινολάτρες";
Στις γυναίκες που επιλέγουν συντρόφους μεγαλύτερους, τι ακριβώς τους απαγορεύεται; Να παντρευτούν τον μεγαλύτερο σύντροφο και να απολαύσουν όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτό;
Ή μήπως εννοείς ότι στις γυναίκες που διαλέγουν να μην έχουν καθόλου ερωτικούς συντρόφους τους απαγορεύεται να παντρευτούν με τον εαυτό τους; Γιατί αν εννοείς αυτό, θα συμφωνήσω. Όπως θα συμφωνήσω ότι κι αυτές που διαλέγουν να έχουν πολλούς ερωτικούς στερούνται του δικαιώματος να τους παντρευτούν ταυτοχρόνως. Γιατί, να χωρίζουν τον ένα και να παίρνουν τον άλλο, δεν τους απαγορεύεται.
Όλα αυτά απαγορεύονται μόνον για τις γυναίκες που θέλουν να παντρευτούς γυναίκες. Τώρα γιατί εσύ δεν μπορείς να δεις αυτό τον συνδυασμό συντρόφων και βλέπεις μόνον τον ετεροφυλοφιλικό, ίσως εξηγεί που και ο Σύριζα αναφέρεται γενικώς και αορίστως στις "σεξουαλικές επιλογές".
Τελικώς, stassa, εσύ έφτιαξες την δική σου κατάσταση των γυναικών με "σεξουαλικές επιλογές" που δεν αντιμετωπίζουν καμμία έλλειψη θεσμικής κατοχύρωσης.
Α, μάιστα, κουσουμού, δεν μου είπες οτι δεν διαβάζουμε στην ίδια γλώσσα, να το καταλάβω έτσι. Το απόσπασμα από τη δημοσίευση, που εσύ παραθέτεις, μιλάει για: α) έλλειψη νομικής κατοχύρωσης, β) έλλειψη θεσμικής κατοχύρωσης, γ) επαγγελματικές διακρίσεις, δ) καθημερινά βλέμματα και ε) καθημερινά σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ διαμαρτύρεσαι οτι δεν αναφέρεται με αρκετή σαφήνεια στις λεσβίες και λες οτι μπορείς να υποδείξεις πολλές κατηγορίες γυναικών που δεν είναι λεσβίες και γι' αυτό δεν αντιμετωπίζουν κανένα από τα παραπάνω προβλήματα.
Ε, κι εγώ σου αναφέρω πολλές κατηγορίες γυναικών που αντιμετωπίζουν και έλλειψη θεσμικής κατοχύρωσης και επαγγελματικές διακρίσεις και καθημερινά βλέμματα και καθημερινά σχόλια χωρίς, όπως παρατήρησες (10΄!!), να είναι λεσβίες. Θεσμική κατοχύρωση, φυσικά και στερούνται οι γυναίκες αυτές που σου λέω- άντε να παντρευτείς μουσουλμάνο στην εκκλησία, ή να πας τον γκόμενό σου στο οικογενειακό γεύμα όταν έχετε σαράντα χρόνια διαφορά ηλικίας, ή είναι Πακιστανός μετανάστης. Η οικογένεια κι η θρησκεία, σου υπενθυμίζω, είναι θεσμοί, έτσι; Επίσης, αν θυμάμαι καλά, μετά το τρίτο διαζύγιο η εκκλησία αρνείται να αναγνωρίσει γάμο και ένας ιερέας μπορεί να αρνηθεί να τελέσει ένα μυστήριο επειδή έτσι γουστάρει. Όχι;
Όσο για τη νομική κατοχύρωση, στην οποία αποφάσισες ξαφνικά να εστιάσεις στο τελευταίο σου σχόλιο, οι λεσβίες υφίστανται όλες τις διακρίσεις που υφίστανται κι οι στρέητ γυναίκες σε κάθε τομέα, με και χωρίς νομική κατοχύρωση, και σε ξαναρωτάω, πού αλλού διαφωνείς με την δημοσίευση, για να καταλάβω; Οι στρέητ γυναίκες δεν παρενοχλούνται σεξουαλικά στη δουλειά τους; Δεν κινδυνεύουν να πέσουν θύμα βιασμού; Τί;
Τελικά, δεν νομίζω οτι μπορείς, εσύ ή οποιοσδήποτε, να φτιάξεις κανέναν κατάλογο γυναικών που δεν αντιμετωπίζουν καμμία έλλειψη θεσμικών, νομικών, κλπ κλπ κλπ, γιατί δεν παίζει τέτοιο είδος. Το οποίο θα πρέπει σαφώς να το γνωρίζεις, αλλά βέβαια θες να κάνεις την κομματική σου προπαγάνδα εσυ τώρα και σκοτίστηκες για τα προβλήματα των (άλλων) γυναικών. Λέω εγώ.
Έρωα:
Τί γυναίκες; Διαφύ... τί; Α, τί, τα τραβεστί; Καλέ τί σχέση έχουμε εμείς με αυτά τα πράματα;
Ναι αλλά, ό,τι ωφελεί τα δικαιώματα των γυναικών, ωφελεί τα δικαιώματα όλων των γυναικών, αν με πιαν'ς, κι ας μην τις καλεί ο Σύριζα να πιούνε καφεδάκι (αν ξέρει κι οτι υπάρχουνε καν). Όσο για τις διαφυλικές γυναίκες που δεν θεωρούνται νομικά γυναίκες δεν περιμένω να έχουν οι φεμίνστριες του Σύριζα την ευαισθητοποίηση που λείπει από τις φεμινίστριες των λεσβιακών οργανώσεων, κι από όλες τις υπόλοιπες γυναίκες, καί άντρες. Ένα ένα τα πράματα, για να μή βάλω τα κλάμματα, έτσι;
stassa: Α, μάιστα, κουσουμού, δεν μου είπες οτι δεν διαβάζουμε στην ίδια γλώσσα, να το καταλάβω έτσι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι stassoula μου (υποθέτω ότι επιτρέπεις και σ' εμένα να σε αποκαλώ με το χαϊδευτικό σου).
Εσύ γράφεις στη γλώσσα που γράφεις, κι εγώ διαβάζω τη γλώσσα που γράφεις εσύ (όπως διαβάζω και τη γλώσσα που γράφουν τα κόμματα). ΔΕΝ διαστρέβλωσα ούτε λέξη από όσα έγραψες. Από αυτά δηλαδή στα οποία οδηγήθηκε η σκέψη σου διαβάζοντας την συγκεκριμένη παράγραφο της ανακοίνωσης των Γυναικών του Σύριζα. Exactly my point! Καλύτερη συνηγορία για την ορθότητα της παρατήρησής μου δεν θα μπορούσα να βρω. (fanx)
Το απόσπασμα από τη δημοσίευση, δεν το παρέθεσα εγώ, είναι αυτό που σημείωσε με κόκκινο bold o erva_cidreira, επειδή διέκρινε ότι αφορά στην θεματική, του μπλογκ του. Αυτό σχολίασα - δεν διαμαρτυρήθηκα, το σημείωσα. Ή, καλύτερα, το σημειολόγησα. Θα διαμαρτυρόμουν αν ο Σύριζα ήταν ο κομματικός μου χώρος.
Σου επαναλαμβάνω λοιπόν για την περίπτωση που δεν κατάλαβες ότι όλες αυτές οι κατηγορίες γυναικών που μας έγραψες, ΔΕΝ στερούνται των δικαιωμάτων που αυτό εδώ το μπλογκ προβάλλει. Και σε ΟΛΑ τα παραδείγματα που έδωσες η μόνη πραγματική ανισονομία είναι αυτή μεταξύ των ετεροφυλόφιλων και ομοφυλόφιλων γυναικών. Θα επαναλάβω κάποιες ερωτήσεις που είχα διαβάσει κάπου και τις είχα βρει πολύ εύστοχες και φαντάζομαι ότι θα φθάσεις κι εσύ στο ίδιο point:
- Θεωρείς αυτονόητο το συγκεκριμένο συνδυασμό των σεξουαλικών επιλογών των γυναικών; [μα ούτε σε μία από τις οκτώ κατηγορίες, του καταλόγου σου των "σεξουαλικών επιλογών γυναικών" δεν περίσσεψε ένας ομοφυλοφιλικός συνδυασμός; (είδες πού οδήγησε τη σκέψη σου ο Σύριζα;)]
- Θεωρείς αυτονόητο ότι οι αναγνώστριες του Απέναντι Πεζοδρόμιου και οι σύντροφοί τους είναι στρέιτ;
- Δεν σου περνάει από το μυαλό ότι κάποιες άλλες θεωρούν την προπαγάνδιση της ετεροκανονικότητας βιαιοπραγία και μάλιστα όχι αισθητικής φύσεως, αλλά πολιτικής;;;
Kαι να που φθάσαμε και στη λέξη κλειδί: πολιτική. Φυσικά και δεν μέμφομαι εσένα που σκέφθηκες έτσι, ελπίζω να είναι κατανοητό. Ότι καταλήξαμε εδώ που καταλήξαμε διά της διαλεκτικής οδού, είναι πολύ σημαντικό.
Ομιλώντας, λοιπόν, περί πολιτικής, και αναφερόμενοι σε έναν κομματικό χώρο που ισχυρίζεται ότι είναι προοδευτικός, "πρωτοβουλία" εν έτει 2008 με συνθηματολογία ΕΓΕ της δεκαετίας του 80, δεν είναι πρωτοβουλία, είναι πισωγύρισμα και αποπροσανατολισμός από τα πραγματικά και σύγχρονα αιτήματα. Με λαϊκισμούς και ευχολόγια δεν αποκτάται "η νέα, πρωτότυπη πολιτική ταυτότητα" που οραματίζεται ο Σύριζα.
Kαι είναι λαϊκισμός του περασμένου αιώνα ο αχταρμάς της διακήρυξης (;) που διάβασα. Για τα προβλήματα όπως του βιασμού, δηλαδή, τι θα κάνει ο Σύριζα; Θα προσλάβει σωματοφύλακες, έναν για κάθε γυναίκα ή θα ευνουχίσει όλους τους άνδρες; Τι θα κάνει για τα "βλέμματα" και τα "κουτσομπολιά"; Θα βάλει κάμερες στα κομμωτήρια και στις γειτονιές; Aντιλαμβάνεσαι τον λαϊκισμό;
Aς κάνει λοιπόν αυτό που είναι μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του και ας μην φοβάται τις λέξεις. Ας ξεκινήσει από εκεί "τη νέα, πρωτότυπη πολιτική ταυτότητα" που θέλει να ...εκδώσει. Η σημειολογία του κώδικα της γλώσσας των κομμάτων έχει μεγάλο ενδιαφέρον.
O/H κουσουμού είπε ...
ΑπάντησηΔιαγραφήstassa: αλλά βέβαια θέλεια να κάνεις την κομματική σου προπαγάνδα...
Αν θέλεις, μας λες και σε ποιο κόμμα "κάνω προπαγάνδα".
Ευχαριστώ,
Κ... Σ....- Μ...
*********
κουσουμου,
το τελευταίο σχόλιό σας που υπογράφετε με ονομα και 2 επώνυμα με παύλα λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να το δημοσιεύσω, αφού όπως αντιλαμβάνεσθε δεν έχω τρόπο να ελέγξω αν αυτά ανταποκρίνονται στην αλήθεια, δηλαδή σε εσάς ή σε κάποιαν άλλη.
Ευελπιστώ στην κατανόησή σας.
Tην κατανόησή μου θα την έχετε ευχαρίστως, μόλις μου εξηγήσετε γιατί σ' αυτήν εδώ την περίπτωση δεν επιφυλάξατε την ίδια αντιμετώπιση σε έναν σχολιαστή σας που σας έγραψε με ένα ακλείδωτο ονοματεπώνυμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρίνοντας από όσα μας δηλώνετε για τις αρχές σας να μην δημοσιεύετε ονόματα αν πριν δεν τα έχετε ελέγξει, και από το ότι δεχθήκατε όχι μόνον την δημοσίευση αυτού του ονόματος που σας έδωσε ο άλλος σχολιαστής σας, αλλά και από το ότι του απευθυνθήκατε με το όνομα που δήλωσε, σημαίνει ότι το ελέγξατε και διαπιστώσατε την αλήθεια. Έτσι δεν είναι; Δεν νομίζω να δέχεστε ότι χρησιμοποιείτε δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους σχολιαστές σας.
Πείτε μου λοιπόν τον τρόπο που το διαπιστώσατε και είμαι πρόθυμη να τον ακολουθήσω κι εγώ ώστε να δημοσιεύσετε αυτό που σας έγραψα, έτσι, δηλαδή, όπως πράξατε και στην περίπτωση που σας υποδεικνύω.
Σας εύχομαι καλή βδομάδα και θα αναμένω. Αν δεν πράξετε τα δέοντα, είστε υποχρεωμένος να μου ζητήσετε συγγνώμην για το υπονοούμενο της πλαστοπροσωπίας που αφήνετε εις βάρος μου, ή να αποσύρετε το σχόλιό σας και να δημοσιεύσετε το δικό μου όπως το έγραψα.
υ.γ.
όπως πρέπει να είδατε το όνομα με το οποίο υπέγραψα το σχόλιό μου, αντιστοιχούσε ακριβώς στα αρχικά που έχω στο νικ μου: Κ.σ-Μ. To έγραψα για την stassa, ώστε να μην δυσκολεύεται μ' αυτό και να μην μου απευθύνεται ως "κουσουμού".
Ε, δεν καταλαβαινόμαστε, κουσουμίτσα μου. Τό 'πα 'γω. Όλες αυτές οι κατηγορίες γυναικών που σας έγραψα, λες, δεν στερούνται των δικαιωμάτων που προβάλλει το Απέναντι Πεζοδρόμιο; Μιλάς φαντάζομαι για το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της σεξουαλικότητας και της ταυτότητας του φύλου; Ε, εγώ σου είπα οτι τα στερούνται. Εσύ λες όχι, εγώ ξαναλέω ναι, την κολοκυθιά παίζουμε, αφού δεν μπορουμε να συννενοηθούμε τί να κάνουμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τελικά, στρέητ γυναίκες, λεσβίες γυναίκες, τί κουτός τρόπος να διαχωρίζεις τις τηγανητές από τις βραστές πατάτες. Για γυναίκες μιλάμε εδώ, και τα προβλήματα που απαριθμούν οι Γυναίκες Του Τσίπρα αφορούν όλες τις γυναίκες, όχι μόνο τις λεσβίες, όχι μόνο τις στρέητ κι όχι μόνο του Τσίπρα. Αυτό δεν θες να καταλάβεις, ή δεν θες να καταλάβεις οτι το καταλάβαμε οτι το κατάλαβες.
Το πρόβλημα είναι οτι κάθεσαι και κατακρίνεις τη συγκεκριμμένη προσπάθεια, όχι επειδή έχεις κάτι να πεις επί της ουσίας (αν έχεις, δεν το λες) αλλά επειδή σ' ενοχλεί από πού ξεκινάει. Όχι, δεν ξέρω ποιό κόμμα υποστηρίζεις, εγώ μπάλα βλέπω μόνο όταν παίζει η ΑΕΚ, σόρρυ. Μπορεί και να είσαι και με το ΣΥΡΙΖΑ και να χόλωσες που δεν σε καλέσανε να μιλήσεις στη Σύσκεψή τους, ξέρω 'γω; Εκείνο που ξέρω είναι οτι τη λίστα με τις γυναίκες που δεν αντιμετωπίζουνε κανένα από εκείνα τα προβλήματα λόγω των σεξουαλικών επιλογών τους, δεν την είδα ακόμη. Θα μας πεις ποιές είναι αυτές για να δούμε πόσο συγκεκριμμένα ή αόριστα μιλάς κι εσύ, σε σχέση με τις "αοριστολογίες" των γυναικών του ΣΥΡΙΖΑ; Γιατί εγώ σου ξαναλέω οτι κάνεις λάθος, και οι λεσβίες δεν είναι οι μόνες γυναίκες που αντιμετωπίζουν την προκατάληψη εξ' αιτίας των σεξουαλικών τους επιλογών. Κάθε άλλο.
Όσο για την υπογράμμιση του Έρωα, εγώ το αντίθετο κατάλαβα από 'σενα, οτι δηλαδή υπογραμμίζει μια αναφορά στις συνθήκες ζωής των ομοφυλόφιλων γυναικών στην Ελλάδα, χωρίς να κρίνει αν είναι επαρκής ή μη. (Έρωα;)
Α, και για την υπογραφή σου. Κατά πάσα πιθανόητα, δεν θα σ' αναγνώριζα έτσι κι αλλοιώς. Άν θες να πεις με ποιόν είσαι, πες το ξεκάθαρα, γιατί τρία χρόνια έξω, τέτοια υποννοούμενα έχω αρχίσει να μην τα πιάνω.
Κ.σ.-μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είμαι υποχρεωμένος να σας πω με ποιον τρόπο διασταυρώνω το ονόματα των σχολιαστών ή πότε αποφασίζω να αναλάβω το ρίσκο της δημοσίευσης τους.
Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχω κατηγορηθεί για αποκάλυψη προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο, μολονότι αν δεν είχα τον μετριαστή σχολίων θα βρισκόμουν από καιρό στα χέρια της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με τα όσα διάφοροι ανώνυμοι έχουν γράψει, καταγγείλει ή "καρφώσει" στα σχόλια του ΑΠ κι ευτυχώς δεν τα δημοσίευσα.
Δέχομαι τα "παιχνίδια" σας με τα nicknames επειδή θεωρώ ότι ταιράζουν στον χαρακτήρα σας, τα υπόλοιπα δεν μπορώ να τα ελέγξω, αλλά ούτε και ενδιαφέρουν κανένα.
Έχετε ιστολόγια, αν επιθυμείτε διακαώς να "αποκαλυφθείτε", μπορείτε να το πράξετε από εκεί.
stassa,
Κρίνοντας ότι το τελευταίο σχόλιό σου δεν προσθέτει τίποτα στη συζήτηση δεν το δημοσιεύω.
Η παράθεση αποσπάσματος της ανακοίνωσης των Γυναικών του ΣΥΡΙΖΑ έγινε με καθαρά ενημερωτικό σκοπό για όσους τυχόν θα ενδιαφέρονταν και χωρίς διάθεση αξιολόγησης.
Αν έπρεπε, σώνει και καλά, να την αξιολογήσω, θα έλεγα ότι μοιάζει υπερβολικά πολυσυλλεκτική και γενικόλογη για να έχει συγκεκριμένη πρακτική αξία, πέρα από το ότι πάντα κανείς από κάπου κάπως αρχίζει. Αρκεί βεβαίως μετά να συνεχίζει και να φθάνει τελικά στον προορισμό του. Κάτι που μάλλον δεν έχουμε ποτέ δει στη χώρα μας να γίνεται.
erva cidreira,
ΑπάντησηΔιαγραφήείστε όμως υποχρεωμένος να μην αφήνετε υπονοούμενα για τους σχολιαστές σας και να τους επιφυλάσσετε ίση μεταχείριση.
Σας ερωτώ λοιπόν ευθέως: Τι είδους ρίσκο θα αναλάβετε αν δημοσιεύσετε το σχόλιο με το όνομα που υπέγραψα, χωρίς να το λογοκρίνετε δηλαδή; Απλή η ερωτησή μου και αναμένω μία εξίσου απλή σας απάντηση:
Με κατηγορείτε για απόπειρα πλαστοπροσωπίας ναι ή όχι;
------
stassa, όχι, καθόλου δεν μιλάω γι αυτό. Έγραψα καθαρά τι εννοούσα. Αντιλαμβάνομαι μια δυσκολία κατανόησης. Η ελεύθερη ανάπτυξη της σεξουαλικότητας δεν αφορά μόνον στις γυναίκες. Η ελεύθερη ανάπτυξη της σεξουαλικότητας πρέπει να εξασφαλίζεται σε γυναίκες και άνδρες το ίδιο με ιδιαίτερη έμφαση στους ανήλικους. Δεν είναι κάτι που απολαμβάνουν οι άνδρες και στερούνται οι γυναίκες. Το ίδιο ισχύει και για άλλα λαϊκίστικα που γράφει η διακήρυξη (;) αλλά, όπως ξανάγραψα δεν τα σχολιάζω. Tην λίστα των γυναικών που δεν αντιμετωπίζουν ανισονομία την έγραψες εσύ. Πάψε να επαναλαμβάνεις το ίδιο. Και δεν έγραψα μόνον ότι είναι αοριστολογίες. Έγραψα, ακόμα, ότι είναι και μπουρδούκλωμα, και λαϊκισμοί, και συνθηματολογία των αρχών του '80. Επίσης όσα ανέφερες για την εκκλησία και το τι αποδέχεται ή όχι, δεν είναι μέσα στα αιτήματα των γυναικών του Σύριζα ούτε πρέπει να μας απασχολεί. Αυτό αφορά στους πιστούς της, εμείς εδώ συζητάμε ως πολίτες. Η εκκλησία - ευτυχώς - έχει πάψει από χρόνια να είναι η μοναδική που μπορεί να νομιμοποιεί τις σχέσεις των ζευγαριών.
Αν "δεν ξέρεις ποιο κόμμα υποστηρίζω" τότε γιατί έγραψες ότι κάνω προπαγάνδα; Πάντως, τον Σύριζα, ούτε τον υποστηρίζω, ούτε τον εμπιστεύομαι.
Σε χαιρετώ
Τα ονόματα των σχολιαστών ελέγχονται μόνο με ένα τρόπο. Απευθύνεις ερώτηση στο άτομο που έχει το όνομα. Ο ιστολόγος δεν έχει άλλη εξουσία και δε δικαιούται να ζητάει αποδεικτικά. Αν εγώ υπογράψω με το όνομα του Τσίπρα ο ιστολόγος έχει το δικαίωμα να το διασταυρώσει. Αν το όνομα ανήκει σε άτομο που δε γνωρίζει ο ιστολόγος δε μπορεί να το διασταυρώσει. Η επιφύλαξη που έχω είναι ότι εδώ δεν μπορώ να καταλάβω με τι ονομα υπογράφει και αν το άτομο είναι γνωστό πρόσωπο. Στο σχόλιο δε βλέπω κάτι επιλήψιμο που θα μπορούσε να κατηγορηθεί ο ιστολόγος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚουσουμίτσα:
ΑπάντησηΔιαγραφή0. Άσε, κατάλαβα ποιό κόμμα υποστηρίζεις: το ΚΣΜ.
1. Μιλάς τόσο αόριστα, που θα δυσκολευομουνα να κατανοήσω και συνταγή για γεμιστά να μου έγραφες. Ποιά δικαιώματα λες οτι υπερασπίζεται το ΑΠ, και γιατί απαιτείς να υποστηρίζουν τα ίδια οι γυναίκες του τΣΥΡΙΖΑ;
2. Α, και πάλι ξεγλιστράς. Σου έδωσα λέει μια λίστα γυναικών που δεν αντιμετωπίζουν ανισονομία. Το θέμα δεν ήταν ποτέ η ανισονομία, αλλά η ανισότητα, σε κάθε τομέα. Σου έδωσα κάποια παραδείγματα γυναικών, που οι σεξουαλικές τους επιλογές δεν έχουν καλύτερη αντιμετώπιση από την ομοφυλοφιλία. Εσύ, επειδή οφείλεις να βγεις από πάνω, μη και χάσεις, έχεις πιαστεί από την ανισονομία και δεν θες να ακούσεις τίποτα άλλο.
2α. Βασικά, παίζουμε την κολοκυθιά επειδή για σένα υπάρχουν μόνο οι στρέητ κι οι λεσβίες γυναίκες, οι πρώτες, νομίζεις, δεν έχουν κανένα πρόβλημα κι οι άλλες έχουν όλα τα προβλήματα. Εγώ αντιθέτως σου εξηγώ οτι όλες οι γυναίκες στην Ελλάδα δέχονται πιέσεις να προσαρμοστούν σε μια συγκεκριμμένη σεξουαλική συμπεριφορά, αυτή της παντρεμένης με παιδιά, η οποία επουδενί λόγω δεν είναι η επιθυμητή για όλες τις μη λεσβίες γυναίκες.
2γ. Και για να στο κάνω λιανά: στην Ελλάδα, ο γάμος για τις γυναίκες δεν είναι δικαίωμα που το προστατεύει ο νόμος, είναι υποχρέωση που την επιβάλλει το κοινωνικό σύνολο. Με πιάν'ς τώρα;
3. Μπουρδούκλωμα, λαϊκισμοί και συναισθηματολογία των αρχών του '80; Τώρα θες να πεις οτι σε 20 χρόνια είδαμε αλματώδη πρόοδο στα δικαιώματα των γυναικών στην Ελλάδα; Κι άρα δεν χρειάζεται να συζητάμε πια για σεξουαλική βία, επαγγελματικές διακρίσεις, κλπ, γιατί αυτά ήταν προβλήματα της δεκαετίας του '80. Μναι, καλά.
Α, ναι, θυμήθηκα και το άλλο που είπες: τί θα κάνει λέει ο Σϋριζα για τα προβλήματα του βιασμού, του κουτσομπολιού κλπ. Δεν ξέρω. Θα το συζητήσουνε μπας και κατεβάσουνε καμμιά ιδέα. Εσύ δηλαδή, τί προτείνεις; Εγώ καταλαβαίνω οτι αυτά είναι δύσκολα προβλήματα με περίπλοκες αιτίες, που δεν δέχονται εύκολες και απλές λύσεις. Κατ' αρχήν όμως, χρειάζεται να παραδεχτούμε οτι είναι όντως προβλήματα και να αρχίσουμε να τα αντιμετωπίζουμε, κάπως.
Κάθε πρωτοβουλία που έχει τελικά αποτέλεσμα να φέρει αυτά τα ζητήματα στο προσκήνιο, ή τέλος πάντων να ευαισθητοποιήσει ένα έστω μικρό κομμάτι του πληθυσμού, που λένε, είναι ένα μικρό βηματάκι προς τα μπρος. Εσύ όμως, επιτίθεσαι στη συγκεκριμμένη πρωτοβουλία, χωρίς κανέναν ιδιαίτερο λόγο, εκτός από κάποια απόκρυφη, θεωρητικής (δηλαδή πολιτικής) (δηλαδή κομματικής) φύσεως διαφωνία σου, και χωρίς να έχεις κάτι καλύτερο να προτείνεις. Άρα, τί κάνεις; Θες να μας πας ένα μικρό βηματάκι προς τα πίσω, ή να μας εμποδίσεις να πάμε μπροστά. Είσαι δηλαδή, μια ξεροκέφαλη αντιδραστικιά και μισή.
Εξ' ού κι η αντίδρασή μου στο σχόλιό σου.
(Ξέρω, δεν με κατάλαβες, θα στο ξαναεξηγήσω με άλλα λόγια μέχρι να το καταλάβεις. Δεν έχω πρόβλημα.)
Στασσουλίνι Πικουλίνι
Αποφεύγετε να μου απαντήσετε και δεν θέλετε να μου δώσετε την ίδια δυνατότητα που δίνετε σε άλλους σχολιαστές σας. Δεν πειράζει, είναι δικαίωμά σας να εφαρμόζετε δύο μέτρα και δύο σταθμά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ανώνυμος, όμως, είπε κάτι που βαζει τελεία στο θέμα, και που δεν μου είχε περάσει από το μυαλό:
Αφού δεν με γνωρίζετε πώς να ξέρετε αν είμαι ικανή για πλαστοπροσωπία;
Kαι πώς να γνωρίζετε και το όνομά μου;
Πολύ περισσότερο, πώς να ξέρετε αν είμαι έντιμος και ειλικρινής άνθρωπος;
Δίκιο δεν έχω;
Γι αυτά, μόνον κάποιος που με ξέρει θα μπορούσε να μιλήσει. Οπότε, εγώ είμαι που πρέπει να ζητήσω συγγνώμην επειδή σας πίεσα για κάτι που δεν είστε σε θέση να γνωρίζετε. Αυτό μού υπαγορεύει το ήθος μου.
Σας ζητώ συγγνώμην, erva_cidreira.
(και χαίρομαι που καταλήξαμε στην ίδια εκτίμηση για το κείμενο των γυναικών του Σύριζα)
Stassa, μάλλον γράφαμε συγχρόνως και δεν είδα το σχόλιό σου. Λυπάμαι που δεν έχω χρόνο να σου απαντήσω λεπτομερώς, αν επιμένεις θα επανέλθω μεθαύριο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέχρι τότε, αν θέλεις, ζήτα και την γνώμη του erva_cidreira γι αυτό:
Σου έδωσα κάποια παραδείγματα γυναικών, που οι σεξουαλικές τους επιλογές δεν έχουν καλύτερη αντιμετώπιση από την ομοφυλοφιλία.
Nα δούμε, θα συμφωνήσει ότι ο κατάλογός σου με τις "σεξουαλικές επιλογές" των ετεροφυλόφιλων γυναικών, δέχεται τις ίδιες διακρίσεις που δέχονται και οι ομοφυλόφιλες γυναίκες;
γεια χαρά
... είσαι φοβερή. Η γνώμη του έρωα είναι το θέμα; Τί είναι, μπαμπάς μου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος πάντων, προφανώς άκρη δεν βγάζουμε και για την τιμή των όπλων το πολεμάμε το θέμα, αλλά αν έχεις χρόνο για χάσιμο, βεβαίως, μεθαύριο επανέλα. Μην παραδεχτείς οτι είσαι λάθος μόνο και γίνει κάνα κακό...
Επανέρχομαι για λόγους ευγενείας. Δεν θα παραδεχθώ βέβαια ότι κάνω λάθος, όπως δεν θα το παραδεχθείς κι εσύ. Αλλά το ζήτημα δεν είναι αν κάποια από τις δυο μας κάνει λάθος, σημασία έχει ότι στο συγκεκριμένο θέμα δεν επικοινωνούμε. Ξαναδιάβασε τι έγραψα και μπορεί να καταλάβεις κάποια πράγματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛίστα μην μου ξαναζητήσεις, την έγραψες εσύ - το επαναλαμβάνω. Καμμία από αυτές τις γυναίκες που ανέφερες δεν είναι θύμα διακρίσεων, ή, αν είναι, είναι στον ίδιο βαθμό που είναι και οι υπέρβαροι, οι κοντοί, οι βραδύγλωσσοι... - είναι δηλαδή θύματα της "κοινωνικής κριτικής" - τουτέστιν του κουτσομπολιού. Πιστεύεις ότι ο Σύριζα θα βρει τρόπο να το σταματήσει; Γι αυτό σου έγραψα για ανέξοδη ρητορική.
Καλά Χριστούγεννα.
υ.γ.
για γεμιστά δεν αξίζει να σου δώσω συνταγή - όλοι ξέρουν πώς γίνονται. Αν θέλεις συνταγή για μανιταρόπιτα, ευχαρίστως. Θα γλείφεις τα δάχτυλά σου.