.
Από τα πρακτικά της Επιτροπής της Βουλής της 15.10.2008
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής Κ.Κ.Ε.):
Είναι υπαρκτό το πρόβλημα ότι αυξάνει ο αριθμός των ζευγαριών που θέλουν να διαβιούν ελεύθερα, χωρίς να προχωρούν σε γάμο. Συμβαίνει και στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Το ερώτημα είναι ποια είναι η βασική αιτία που οδηγεί τα ζευγάρια αυτά στο να συμβιώνουν και να μην παντρεύονται; Είναι ίσως κάποιες αντιλήψεις ότι έχουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, όταν είναι πιο χαλαροί οι δεσμοί της, να μην μπουν κάτω από τις διατάξεις αναγκαστικού δικαίου και τις ρυθμίσεις, οι οποίες είναι πιο αυστηρές και αφορούν το γάμο, διότι έτσι αποφάσισαν και επέλεξαν. Υπάρχουν, όμως, οικονομικοί και κοινωνικοί λόγοι, όπως είναι οι δυσκολίες από τις εφαρμοζόμενες επί χρόνια πολιτικές και στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Εδώ τώρα για να παντρευτεί ένα παιδί, για να πιάσει δουλειά, φτάνει κατά μέσο όρο στα 29-30 χρόνια ηλικίας, δηλαδή αυξάνει και το όριο ηλικίας για να φτάσουν σε γάμο τα παιδιά. Οπότε εξ ανάγκης και επειδή δεν μπορούν να μένουν συνεχώς στο σπίτι του πατέρα ή της μητέρας, αρχίζει η συμβίωση και πρέπει να ρυθμιστεί αυτή η συμβίωση. Είναι και ζήτημα αντιλήψεων, αλλά είναι και ζήτημα λόγω της σκληρής οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων και των νέων οικογενειών, γι' αυτό και μειώνεται και ο αριθμός των παιδιών που γεννούν τα καινούργια ζευγάρια, διότι δεν μπορεί να τα βγάλουν πέρα.
Εάν το δούμε αυτό το νομοσχέδιο στο πλαίσιο μιας πολιτικής, η οποία είναι σε βάρος της οικογένειας τελικά ή καθυστερεί την οικογένεια στο πότε θα αποφασίσει ο άλλος να κάνει οικογένεια, είναι ένα αποσπασματικό μέτρο, το οποίο, κατά τη γνώμη μας, έχει θετικές διατάξεις, τις οποίες θα τις ψηφίσουμε, αλλά δεν μπορούμε να χειροκροτήσουμε το νομοσχέδιο, όταν είναι ένα αποσπασματικό νομοσχέδιο στα πλαίσια μιας άδικης οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής. Γι' αυτό εμείς θα ψηφίσουμε «παρών» στο νομοσχέδιο. Υπάρχουν και αρκετές διατάξεις, τις οποίες θα τις καταψηφίσουμε. (...)
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής Κ.Κ.Ε.):
Είναι υπαρκτό το πρόβλημα ότι αυξάνει ο αριθμός των ζευγαριών που θέλουν να διαβιούν ελεύθερα, χωρίς να προχωρούν σε γάμο. Συμβαίνει και στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Το ερώτημα είναι ποια είναι η βασική αιτία που οδηγεί τα ζευγάρια αυτά στο να συμβιώνουν και να μην παντρεύονται; Είναι ίσως κάποιες αντιλήψεις ότι έχουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, όταν είναι πιο χαλαροί οι δεσμοί της, να μην μπουν κάτω από τις διατάξεις αναγκαστικού δικαίου και τις ρυθμίσεις, οι οποίες είναι πιο αυστηρές και αφορούν το γάμο, διότι έτσι αποφάσισαν και επέλεξαν. Υπάρχουν, όμως, οικονομικοί και κοινωνικοί λόγοι, όπως είναι οι δυσκολίες από τις εφαρμοζόμενες επί χρόνια πολιτικές και στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Εδώ τώρα για να παντρευτεί ένα παιδί, για να πιάσει δουλειά, φτάνει κατά μέσο όρο στα 29-30 χρόνια ηλικίας, δηλαδή αυξάνει και το όριο ηλικίας για να φτάσουν σε γάμο τα παιδιά. Οπότε εξ ανάγκης και επειδή δεν μπορούν να μένουν συνεχώς στο σπίτι του πατέρα ή της μητέρας, αρχίζει η συμβίωση και πρέπει να ρυθμιστεί αυτή η συμβίωση. Είναι και ζήτημα αντιλήψεων, αλλά είναι και ζήτημα λόγω της σκληρής οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων και των νέων οικογενειών, γι' αυτό και μειώνεται και ο αριθμός των παιδιών που γεννούν τα καινούργια ζευγάρια, διότι δεν μπορεί να τα βγάλουν πέρα.
Εάν το δούμε αυτό το νομοσχέδιο στο πλαίσιο μιας πολιτικής, η οποία είναι σε βάρος της οικογένειας τελικά ή καθυστερεί την οικογένεια στο πότε θα αποφασίσει ο άλλος να κάνει οικογένεια, είναι ένα αποσπασματικό μέτρο, το οποίο, κατά τη γνώμη μας, έχει θετικές διατάξεις, τις οποίες θα τις ψηφίσουμε, αλλά δεν μπορούμε να χειροκροτήσουμε το νομοσχέδιο, όταν είναι ένα αποσπασματικό νομοσχέδιο στα πλαίσια μιας άδικης οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής. Γι' αυτό εμείς θα ψηφίσουμε «παρών» στο νομοσχέδιο. Υπάρχουν και αρκετές διατάξεις, τις οποίες θα τις καταψηφίσουμε. (...)
Σχετικά με το εάν συμφωνούμε να ενταχθούν οι ομοφυλόφιλοι στις ρυθμίσεις αυτές. Εμείς είμαστε ενάντια στο γάμο των ομοφυλόφιλων. Δεν έχουμε καμία προκατάληψη ή ρατσιστική διάθεση. Ίσα-ίσα, υπάρχουν πρακτικές και συμπεριφορές, οι οποίες θα έπρεπε να βρεθεί τρόπος να μην αντιμετωπίζονται στην κοινωνία ή στην εργασία σαν άτομα δεύτερης κατηγορίας αυτοί που έχουν άλλη σεξουαλική προτίμηση. Άλλο αυτό και άλλο να εφαρμοστούν ίδια μέτρα και ίδιες ρυθμίσεις με γάμο με το ελεύθερο σύμφωνο συμβίωσης. Είμαστε αντίθετοι για τον εξής λόγο: Διότι είτε πρόκειται για γάμο είτε για ελεύθερη συμβίωση. Ο θεσμός του γάμου προέκυψε από την ανάγκη της προστασίας των παιδιών και της γυναίκας και της εξασφάλισης της αναπαραγωγής και της διαιώνισης του είδους. Αυτή είναι η βασική λογική. Με αυτή την έννοια, λοιπόν, ξεκινώντας και από πού ξεκινά ιστορικά η λειτουργία του γάμου, δεν συμφωνούμε ότι πρέπει να κάνουμε δεκτή την άποψη να προχωρήσει και η Ελλάδα στην κατεύθυνση που είπα πριν. Αυτές είναι οι γενικές μας θέσεις επί του νομοσχεδίου και όταν θα έρθουμε στα άρθρα, θα μιλήσουμε συγκεκριμένα. Θα ψηφίσουμε «παρών».
ΚΩΣΤΑΣ ΑΛΥΣΑΝΔΡΑΚΗΣ (K.K.E.): Δεν έχω τίποτα να προσθέσω σε αυτά που είπε ο Εισηγητής μας. Ακούγοντας, όμως, τη συζήτηση, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ορισμένες σκέψεις περί δικαιωμάτων.
Έχει γίνει μόδα τα τελευταία χρόνια να μιλάμε για τον γάμο των ομοφύλων ζευγαριών και να το προβάλλουμε ως δικαίωμα. Βεβαίως, εδώ επιτρέψτε μου να εντοπίσω σε αυτούς που το προβάλλουν ένα κενό: Γιατί να μιλάμε μόνο για ζευγάρια και όχι για τρίο, κουαρτέτο, κουιντέτο, σεξτέτο, οκτέτο κ.λπ.; Βεβαίως, όπως είπε και ο κ. Σκυλλάκος, άλλο πράγμα είναι οι διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, τις οποίες καταδικάζουμε απροκάλυπτα.
Υπάρχουν και άλλες μόδες. Υπάρχει η μόδα να μιλάμε για τα δικαιώματα των ζώων, για δικαιώματα μειονοτήτων, τα οποία, όμως, τα θυμόμαστε όταν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τις μειονότητες, για να δικαιολογήσουμε στρατιωτικές επεμβάσεις, π.χ. στα Βαλκάνια. Πιστεύω ότι αυτές οι μόδες δεν είναι καθόλου τυχαίες. Έχουν ως στόχο να παραμερίσουν πραγματικά δικαιώματα, όπως π.χ. το δικαίωμα της εργασίας, που καταπατιέται βάρβαρα, το δικαίωμα στην παιδεία, στην υγεία, στην πρόνοια, το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση, ακόμα και το δικαίωμα της διαμαρτυρίας. Μιλώντας για το δικαίωμα της διαμαρτυρίας, δεν μπορώ να μην καταδικάσω τη σημερινή επέμβαση των ΜΑΤ, που επιτέθηκαν σε κατοίκους του χωριού Ελληνικό του νομού Ιωαννίνων, επειδή οι κάτοικοι αντιδρούσαν στη χωροθέτηση Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων. (...)
ΚΩΣΤΑΣ ΑΛΥΣΑΝΔΡΑΚΗΣ (K.K.E.): Δεν έχω τίποτα να προσθέσω σε αυτά που είπε ο Εισηγητής μας. Ακούγοντας, όμως, τη συζήτηση, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ορισμένες σκέψεις περί δικαιωμάτων.
Έχει γίνει μόδα τα τελευταία χρόνια να μιλάμε για τον γάμο των ομοφύλων ζευγαριών και να το προβάλλουμε ως δικαίωμα. Βεβαίως, εδώ επιτρέψτε μου να εντοπίσω σε αυτούς που το προβάλλουν ένα κενό: Γιατί να μιλάμε μόνο για ζευγάρια και όχι για τρίο, κουαρτέτο, κουιντέτο, σεξτέτο, οκτέτο κ.λπ.; Βεβαίως, όπως είπε και ο κ. Σκυλλάκος, άλλο πράγμα είναι οι διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, τις οποίες καταδικάζουμε απροκάλυπτα.
Υπάρχουν και άλλες μόδες. Υπάρχει η μόδα να μιλάμε για τα δικαιώματα των ζώων, για δικαιώματα μειονοτήτων, τα οποία, όμως, τα θυμόμαστε όταν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τις μειονότητες, για να δικαιολογήσουμε στρατιωτικές επεμβάσεις, π.χ. στα Βαλκάνια. Πιστεύω ότι αυτές οι μόδες δεν είναι καθόλου τυχαίες. Έχουν ως στόχο να παραμερίσουν πραγματικά δικαιώματα, όπως π.χ. το δικαίωμα της εργασίας, που καταπατιέται βάρβαρα, το δικαίωμα στην παιδεία, στην υγεία, στην πρόνοια, το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση, ακόμα και το δικαίωμα της διαμαρτυρίας. Μιλώντας για το δικαίωμα της διαμαρτυρίας, δεν μπορώ να μην καταδικάσω τη σημερινή επέμβαση των ΜΑΤ, που επιτέθηκαν σε κατοίκους του χωριού Ελληνικό του νομού Ιωαννίνων, επειδή οι κάτοικοι αντιδρούσαν στη χωροθέτηση Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων. (...)
τρία πουλάκια κάθονταν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαγωνισμό φαρισαϊσμού με κάτι λυσσασμένες λούγκρες του υψηλού παπαδαριού κάνουν?
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίνεται ότι προλετάριος δεν πρέπει να τον παίρνει από το σύντροφο ή η προλετάρια από τη συντρόφισσα, μόνο η ιντελιγκέντσια έχει το διακαίωμα του πηδάν το προλεταριάτο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρε άι σιχτίρ λέω εγώ...
ΥΓ Queers όλου του κόσμου ενωθείτε, το μόνο που έχουμε να χάσουμε είναι την ψυχή τους.
Μ Ο Δ Α;;;!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή κατά το ΚΚΕ η ζωή μου είναι η μια μόδα που μπορεί να περάσει με τα χρόνια;
Είμαστε σοβαροί; Φαίνεται τους χτύπησαν τα μπάζα από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου και προκλήθηκε μόνιμη βλάβη...
υ.γ. δεν είμαι συνήθως τόσο επιθετικός σε σχόλια μου, αλλά έχω εξοργιστεί. Αν ενοχλούν, μπορείτε ελεύθερα να το διαγράψετε. Δεν θα παρεξηγηθώ.
"Δεν έχουμε καμία προκατάληψη ή ρατσιστική διάθεση"
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαντάσου και να είχατε!
'Οχι βέβαια πώς υπάρχει τίποτα που με εκπλήσσει σε αυτό τον οχετό. Για το ΚΚΕ δεν είμαστε παρά εφεύρεση της "Νέας Τάξης". Αλλά θα είχε ενδιαφέρον να βάλεις δίπλα και τις απόψεις του ΛΑΟΣ για να δουν όλοι την απόλυτη ταύτιση απόψεων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι προβεβλημένοι ομοφυλόφιλοι που βρίσκουν στέγη στο ΚΚΕ τί έχουν να πουν για όλα αυτά;
τι να πουν και αυτοι!
ΑπάντησηΔιαγραφήμερα που ειναι...
μηπως εχουν δεθει εξω απο τον ΟΚΑΝΑ και αγωνιζονται για "πραγματικα" προβληματα?
μαλλον η αγωνιστικοτητα τους εξαντληθηκε στην εμφανιση on camera με το τσιγαρο ανα χειρας!
christiana
Εφόσον κάθε γάμος δεν καταλήγει σε τεκνοποιία, τι προστατεύει το Σύνταγμα? Τη συντροφικότητα -λέω εγώ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά ντροπή για το ΚΚΕ που λεει τέτοια πράγματα. Ο γάμος έτσι και αλλιώς είναι μόνο η αρχή. Πού να πάμε και σε δυσκολότερα ζητήματα, όπως η υιοθεσία. Και κρίμα γιατί το LGBT κίνημα θα έπρεπε να και το ΚΚΕ να το προωθεί και να το θεωρεί κομμάτι του δικού του αγώνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Βουλή των Ελλήνων με αυτο το νομοσχέδιο αλλά και με τις ευλογίες όλων των πολιτικών όλων των κομμάτων -γιατί κανονικά έπρεπε να πέσουν τα ταβάνια με αυτά που λένε- μας κάνει παγκόσμιους πρωταθλητές στον ρατσισμό. Γιατί το νομοσχέδιο είναι μια παγκόσμια πρωτοτυπία αποκλεισμού και στρουθοκαμιλισμού. Και τολμάει να μιλάει για ριζοσπαστισμό ο Αντίδικος του Πολίτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σκυλλάκος γιατί το γράφει με δύο ''λ''?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το πιστεύω ότι κάτι τέτοιες φωνές έχουν ακόμη λόγο στη Βουλή...
Και όντως, οι ομοφυλόφιλοι του ΚΚΕ τί έχουν να πουν?
Γιατί με ένα "λ" θα ήταν απλώς "σκυλάκος". Της λύσσας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά έκανες και τα έβαλες όλα...
ΑπάντησηΔιαγραφήτην επόμενη φορά που θα ρίξετε την ψήφο σας σκεφτείτε λίγο..
γιατί αν δεν το κάνετε ...
πάλι θα κραζόμαστε.
Με τετοια μπουρδολογια σιγα μην ξαναψηφισω ΚΚΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ είμαι ΚΚΕ και ομοφυλόφιλος.Για το ΚΚΕ το θέμα του γάμου είναι έτσι κι αλλιώς παρωχυμένη αστική υπόθεση,ήδη απο το 1848 στο κομμουνιστικό μανιφέστο.Τώρα σαν μείζον ζητημα ενός κινήματος,το θεωρώ υπερβολικό.Είμια υπέρ μιάς ένωσης,που να αναγνωρίζεται νομικά και να έχει όλες τις αστικές παροχές,αλλά δεν κρέμεται και η ζωή μου απο αυτό.Το αν θα έχω μισθό να ζήσω και ενσημα για να πάρω σύνταξη είναι χιλιάδες φορές πιο σημαντική παράμετρος της ζωής μου.Η υιοθεσία δεν έχει εξεταστεί κατα πόσο θα βοηθά μια κοινωνικοποίηση του παιδιού στα συνηθισμένα πλαίσια.Κοινώς,δεν θεωρώ σωστό να επιβάλλω την σεξουαλικότητά μου a priori στο παιδί μου, ή να αντιμετωπίσει τον ρατσισμό της απροετήμαστης για κάτι τέτοιο κοινωνιας.Αν είναι το παιδί μου να γίνει gay ας είνια απο τη φύση του ή τουλάχιστο να είναι δική του επιλογή που προήλθε αβίαστα.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Το ΚΚΕ μιλά για μόδες,λόγω της περίεργης υπερπροβολής που γίνεται σε ζητήματα σεξουαλικότητας.Λέω περίεργη γιατι δεν υπάρχει ανάλογη,ως ώφειλε,για τα ζητήματα της ανεργίας,της εκμετάλλευσης του κεφαλαίου,των ναρκωτικών κτλ.Σε μάς γίνεται ψυχολογικός πόλεμος,αλλά πολλοι δεν έχουν τα σοβερότερα προβλήματα που μαστίζουν την εργατική τάξη.Το ΚΚΕ δεν είναι ρατσιστικό κομμα,αλλωστε στην Κούβα τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων είναι θεσμός και οι εγχειρίσιες αλλαγης φύλου γίνονται με κρατικά έξοδα.
-Οφείλουμε να παλέψουμε για τα σοβαρά θέματα που μας αφορούν μέσα απο τα ταξικά μας συνδικάτα.Μόνο στον σοσιαλισμό οι gay θα δούν ασπρη μέρα.Παρά της ατυχεις δηλώσεις των βουλευτών μας,αν και πράγματι ο γάμος έγινε για αναπαραγωγή και ανάθρεψη παιδιών κυρίως,πρέπει να στηρίζουμε πάντα το ηρωικό ΚΚΕ που έχει διάθεση να αφουγκραστεί τις αγωνίες όλων των κοινωνικών ομάδων.
Οι αποψεις του ΚΚΕ για το συμφωνο συμβιωσης ειναι πιο συντηρητικες και απο του ΛΑΟΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφήειναι τρομακτικο αυτο
Αληθεια, ξερει κανεις ποια ειναι η επισημη θεση της Κανέλη για το συγκεκριμενο θεμα?
ενταξει, το παραδέχομαι
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτο για το ΛΑΟΣ ηταν αστειο
Nαι, αλλά δεν είναι το ίδιο αστείο να ξεμπροστιάζεις ανθρώπους και να μην σέβεσαι όσους θέλουν να μην το δημοσιοποιούν. Φαίνεται πως το οuting είναι πολύ αγαπημένο σπορ των γκέι. Και οι τυχόν εξαιρέσεις, επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
ΑπάντησηΔιαγραφή