.
Αγγλικανός πάστορας προτείνει οι ομοφυλόφιλοι να φέρουν τατουάζ στα οπίσθιά τους!
kathimerini.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ, 07-10-08
Αγγλικανός πάστορας προτείνει οι ομοφυλόφιλοι να φέρουν τατουάζ στα οπίσθιά τους!
kathimerini.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ, 07-10-08
Σάλο προκάλεσε ένας αγγλικανός πάστορας όταν σε ένα μπλογκ υποστήριξε ότι οι ομοφυλόφιλοι πρέπει να φέρουν στα οπίσθιά τους τατουάζ με τα οποία θα προειδοποιείται κάθε ενδιαφερόμενος για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί για την υγεία το σεξ μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου!
«Θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικό για τους ομοφυλόφιλους να φέρουν στα οπίσθιά τους τατουάζ με το μήνυμα: ΄ο σοδομισμός μπορεί να βλάψει σοβαρά την υγεία' και στο πηγούνι τους την προειδοποίηση: 'η πεολειξία σκοτώνει'», έγραφε στο μπλογκ του ο 66χρονος πάστορας στο Σίτι του Λονδίνου Πίτερ Μιούλεν.
Η επισκοπή του Λονδίνου τον διέταξε να αποσύρει τις δηλώσεις αυτές, χαρακτηρίζοντάς τες «ιδιαίτερα προσβλητικές».
Με σημερινή του δήλωση ο πάστορας ζητεί συγγνώμη για τις δηλώσεις του. «Δεν είχα την πρόθεση να προκαλέσω προβλήματα», αναφέρει μεταξύ άλλων, διαβεβαιώνοντας ότι «αστειευόταν» και ότι δεν σκόπευε να επικρίνει τους ομοφυλόφιλους ως άτομα, αλλά μόνον όσους προωθούν την «κουλτούρα της ομοφυλοφιλίας».
«Θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικό για τους ομοφυλόφιλους να φέρουν στα οπίσθιά τους τατουάζ με το μήνυμα: ΄ο σοδομισμός μπορεί να βλάψει σοβαρά την υγεία' και στο πηγούνι τους την προειδοποίηση: 'η πεολειξία σκοτώνει'», έγραφε στο μπλογκ του ο 66χρονος πάστορας στο Σίτι του Λονδίνου Πίτερ Μιούλεν.
Η επισκοπή του Λονδίνου τον διέταξε να αποσύρει τις δηλώσεις αυτές, χαρακτηρίζοντάς τες «ιδιαίτερα προσβλητικές».
Με σημερινή του δήλωση ο πάστορας ζητεί συγγνώμη για τις δηλώσεις του. «Δεν είχα την πρόθεση να προκαλέσω προβλήματα», αναφέρει μεταξύ άλλων, διαβεβαιώνοντας ότι «αστειευόταν» και ότι δεν σκόπευε να επικρίνει τους ομοφυλόφιλους ως άτομα, αλλά μόνον όσους προωθούν την «κουλτούρα της ομοφυλοφιλίας».
Ωραία αστεία κάνει ο μπαρμπα-Πέτρος! Αλήθεια, δεν ήξερα ότι είναι κουλτούρα η ομοφυλοφιλία. Και πως είναι δυνατόν να προωθείται;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιρήνη
Ειρήνη,
ΑπάντησηΔιαγραφήσίγουρα υπάρχει ομοφυλοφιλική κουλτούρα, πολιτισμός θα έλεγα καλύτερα, γιατί κουλτούρα είναι η γκέι, η λεσβιακή, η ομοερωτική, η παιδεραστική κλπ, και υπο-κουλτούρες οι αρκούδοι κλπ .
Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της επανόρθωσης του αγγλικανού πάστορα είναι αλλού, στο ότι λόγω πολιτικής ορθότητας θεωρείται πιο σικ και αποδεκτό να λες ότι δεν έχεις πρόβλημα με τους ομοφυλόφιλους, ως άτομα, αλλά με την κουλτούρα τους και τις μεθόδους με τις οποίες την προωθούν.
Παρατήρησε πόσοι στη χώρα μας χρησιμοποιούν το ίδιο ακριβώς επιχείρημα για να καλύψουν την ομοφυλοφοβία τους.
Θα ηθελα να συμφωνησω με ολα οσα λες αλλα απο την στιγμη που μιλας για παιδεραστικη κουλτουρα στο στυλ 'ολα το ιδιο ειναι' εχουμε προβλημα!
ΔιαγραφήΚαι βεβαίως ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι η επισκοπή του Λονδίνου επενέβη αμέσως στη συγκεκριμένη περίπτωση και τον διέταξε να αποσύρει τις δηλώσεις αυτές, παίρνοντας μάλσιτα θέση και χαρακτηρίζοντάς τες «ιδιαίτερα προσβλητικές», ενώ η Αρχιεπισκοπή Αθηνών αφήνει ασύδοτους τους διάφορους κληρικούς να κηρύσσουν το μίσος από άμβωνος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ παιδεραστική "κουλτούρα"; Τί είναι αυτό ακριβώς;;; Και τί σχέση έχουν οι γκέι και οι λεσβίες με αυτό;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως γίνεται αυτό και τα λαγωνικά του ελληνικού τύπου δημοσιεύουν ότι ομοφοβική μαλακία λέγεται στον πλανήτη αλλα αγνοούν τα σοβαρά...
ΑπάντησηΔιαγραφήgsh,
ΑπάντησηΔιαγραφήόπως γνωρίζεις, ένα μεγάλο μέρος του ομοφυλοφιλικού πολιτισμού είναι η (ανδρική) παιδεραστική κουλτούρα, η κουλτούρα των σχέσεων ενηλίκων με εφήβους, πχ. στην αρχαιότητα, τον μεσαίωνα μέχρι τουλάχιστον και τα μέσα του 20ου αιώνα, ίσως σε κάποιες χώρες ακόμη και σήμερα.
Βέβαια ο όρος δεν είχε τότε την αρνητική φόρτιση που απέκτησε τις τελευταίες δεκαετίες, μάλιστα στις ερωτικές αυτές σχέσεις απέδιδαν έναν έντονα μυητικό χαρακτήρα.
Υιοθετώντας σημερινά κριτήρια θα έπρεπε όλη σχεδόν η ομοφυλοφιλική αρχαία λυρική ποίηση να είναι απαγορευμένη. Δεν υπονοείς με τα ερωτηματικά σου ότι κάτι τέτοιο θα ήταν επιθυμητό ή ορθό, υποθέτω.
ανώνυμε,
ελληνικός τύπος είναι αυτός... :(
Erva, καταλαβαίνω την προσέγγισή σου για αυτό το ακανθώδες θέμα, αλλά καταλαβαίνεις κι εσύ ότι μερικοί όροι χρειάζονται βιβλιογραφίες επεξηγήσεων για να γίνει σαφές ότι δεν αφορούν τα αιτήματα της -όποιας- λοαδ κοινότητας σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θέματα των παιδεραστών είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο, το οποίο μπορεί στην αρχαιόητα να αποτελούσε ένα παρακλάδι της μυητικής ανδρικής σεξουαλικότητας κλπ, αλλά σήμερα είναι μια τελείως διαφορετική κατηγορία, τόσο για σε επίπεδο επιστήμης, όσο και σε επίπεδο ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ποινικών κυρώσεων. Αν αναφέρουμε τους παιδεραστές ως μέρος της gay κουλτούρας πρέπει συνέχεια να κάνουμε τους τεράστιους διαχωρισμούς και να βάζουμε πολύ μεγάλες υποσημειώσεις κοινωνιολογικές, ιστορικές, νομικές κλπ. Θεωρητικά δηλαδή μπορεί κανεις να μην διαφωνεί με την προσέγγιση, αλλά σε χρειάζεται και πολύ προσοχή η χρήση του όρου μαζί με άλλους.
Συμφωνώ απολύτως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως η gay κουλτούρα, δημιούργημα των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών στον δυτικό κόσμο, δεν αντιπροσωπεύει ολόκληρο τον ομοφυλοφιλικό πολιτισμό στην διαχρονική διάστασή του, κι ίσως ούτε καν στη συγχρονική.
Ας το έχουμε υπόψη μας
Και στα σχόλια αυτής της ανάρτησης μιλούσαμε για κουλτούρα κι όχι για αιτήματα της λοαδ κοινότητας.
Ωστόσο, γνωρίζεις ότι ό Νόμος αναγνωρίζει μια διαφορά στην ηλικία συναίνεσης ανάλογα με το αν πρόκειται για ομόφυλα ή ετερόφυλα άτομα.
Απορία: Η ηλικιακή εξίσωση και στις δυο περιπτώσεις δεν θα έπρεπε να συνιστά αίτημα για ισονομία;
erva μιλάς για τον 347 φαντάζομαι
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαντάζομαι ότι θα έχεις διαβάσει το βιβλίο του καθηγητή James Jameson "The Greeks and Greek Love" το οποίο έχεις προβάλει και μέσα από το μπλογκ σου. Το αναφέρω γιατί πρόκειται για το σημαντικότερο βιβλίο που έχει εκδοθεί τα τελευταία χρόνια γύρω από την ομοφυλοφιλία στην αρχαία Ελλάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο βιβλίο ο Jameson ξεκαθαρίζει ότι δεν υπήρχε κανένα στοιχείο "παιδεραστίας" στην αρχαία ελληνική ομοφυλοφιλία. Στις περισσότερες πόλεις (όπως στην Αθήνα) τέτοιες σχέσεις ήταν ποινικά κολάσιμες. Ηλικιωμένοι δούλοι συνόδευαν τους ανήλικους στα γυμναστήρια για την προστασία τους, η είσοδος σε αυτά σε οποιονδήποτε άνω των 20 τιμωρούνταν ακόμα και με θάνατο στην Αθήνα ενώ οι περισσότεροι έλληνες αντιμετώπιζαν αρνητικά τους κατοίκους περιοχών όπως η αρχαία Ηλεία που δεν είχαν τέτοια ταμπού (όπως προκύπτει τουλάχιστον από τα γραπτά των αρχαίων συγγραφέων). Οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις των αρχαίων ελλήνων ξεκινούσαν ανάμεσα σε νεαρούς ενήλικες (γύρω στα 20 με 25)και εφήβους που μόλις είχαν ενηλικιωθεί (18 έως 20 χρονών) και τους οποίους αποκαλούσαν "μειράκια" ή "νεανίσκους" (σε αντιδιαστολή με τους ανήλικους που αποκαλούσαν "παίδες"). Οι γνωριμίες αυτές πολλές φορές εξελίσσοταν σε "φιλίες", δηλαδή σχέσεις μεταξύ αντρών οι οποίες διαρκούσαν δεκαετίες και οι οποίες έπαιξαν τον δικό τους ρόλο στις πολιτικές, στρατιωτικές και οικονομικές ισορροπίες της εποχής.
Αν κάποιος μπορεί να μιλήσει για "παιδεραστία" στην αρχαιότητα αυτή αφορά αποκλειστικά και μόνο τους ετεροφυλοφιλικούς γάμους, αφού οι αρχαίοι θεωρούσαν ότι η κατάλληλη ηλικία γάμου για έναν άντρα ξεπερνούσε κατά πολύ τα 30 ενώ οι περισσότερες νύφες βρίσκονταν στο πρώτο στάδιο της εφηβείας! Σου παραθέτω κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίo - το οποίο αφιερώνει πολλά κεφάλαια σε αυτό το θέμα:
"Of all the misconceptions about Greek Love, perhaps the most unwarranted is the idea that it was essentially "peadophile", that its key feature was sex between "old men" and "young boys". It is unwarranted because sex with those in their early teens, even if it was true, would hardly count as a distinctive feature among premodern societies. In medieval Europe marriageable age was 12 for girls and 14 for boys...The greeks were in line with this pattern in disposing of their daughters and if you seek repellent relations between 50-year old men and 14-year old children, you will find plenty of them in the greek marriage bed.
But as regards their sons the greeks were unusually protective, even in comparison with many modern societies....Laws forbade anyone over 20 from entering the gymnasium when under-18s were exercising....even 18-year olds were forbidden from chatting or mingling with under-18s except on special holidays....
In fact in Athens 18 seems to have been considered the effective age of consent for boys, since anyone over that age accused of prostitution could be prosecuted. Under that age it was his legal guardian -his father- who was penalised.....
...So how one may ask did the fable of peodophile greeks ever gain such currency? In large part it is the usual culprits: pictures, prejudice and poor philology."
Eίναι σαφές από όλα τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας ότι η χρήση του όρου "παιδεραστία" για την περιγραφή των ομοφυλοφιλικών σχέσεων στην αρχαία Ελλάδα είναι επινόηση της μεταγενέστερης χριστιανικής κοινωνίας και ότι έχει πολύ προφανείς σκοπούς. Επίσης ότι τα περί "μύησης" που αναφέρεις δεν είναι παρά επινοήσεις όσων προσπαθούν απεγνωσμένα να αρνηθούν ότι οι σχέσεις αυτές είχαν καθαρά ερωτικό και όχι "παιδαγωγικό" χαρακτήρα.
Από κει και πέρα, ειλικρινά μου κάνει φοβερή εντύπωση πως είναι ποτέ δυνατόν ένα μπλογκ σαν το δικό σου να βάζει στην ίδια πρόταση τη λέξη "παιδεραστική" με τις λέξεις "γκέι", "λεσβιακή", "ομοερωτική" κτλ. Από ό,τι γνωρίζω η παιδοφιλία δεν έχει να κάνει ούτε με την ομοφυλοφιλία ούτε με την ετεροφυλοφιλία. Επίσης από ό,τι γνωρίζω ο παραλληλισμός μεταξύ της παιδοφιλίας και ομοφυλοφιλίας χρησιμοποιείται κατά κόρον από τους πλέον μισαλλόδοξους ομοφοβικούς, όπως πολύ πρόσφατα από τον μητροπολίτη Πειραιά που δήλωσε ότι η ομοφυλοφιλία "δεν διαφέρει σε τίποτα από την παιδοφιλία, την νεκροφιλία και την κτηνοβασία".
Είμαι σίγουρος ότι δεν είναι στην πρόθεσή σου να δικαιώσεις αυτούς τους ανθρώπους. Ούτε φαντάζομαι ότι είναι στην πρόθεσή σου να δικαιώσεις όσους για προφανείς λόγους προσπαθούν να εξισώσουν τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις στην αρχαία Ελλάδα με τη λεγόμενη "παιδεραστία".
Aπορείς, λες, επειδή ένα μπλογκ σαν το δικό μου βάζει στην ίδια πρόταση τη λέξη "παιδεραστική" με τις λέξεις "γκέι", "λεσβιακή", "ομοερωτική" κτλ., μόνο που δεν γράφεις ότι πρόκειται για επιθετικούς προσδιορισμούς του ουσιαστικού κουλτούρα, και η κουλτούρα δεν χρειάζεται πιστοποιητικά νομιμότητας για να υπάρξει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα το γνωρίζεις από άλλα παραδείγματα, όπως την κουλτούρα του ρεμπέτικου για παράδειγμα.
Το ζήτημα είναι αν θεωρείς ότι η Στράτωνος Μούσα παιδική ανήκει στον ομοφυλοφιλικό πολιτισμό ή όχι.
Οι φωτογραφίες του von Gloeden; Οι πίνακες του Henry Scott Tuke; Οι πίνακες του Τσαρούχη; Τα ποιήματα του Μελέαγρου;
Τέλος, είσαι βέβαιος ότι οι όροι παιδοφιλία και παιδεραστία είναι νοηματικά ισοδύναμοι;
Η τελευταία σου ρητορική ερώτηση νομίζω ότι περιέχει και την ορθή διευθέτηση: για να είμαστε μεθοδολογικά ακριβείς, η ιστορία της παιδοφιλίας είναι οριζόντια, παρά τα επί μέρους μυητικά ή ιστορικά χαρακτηριστικά της ομοφυλοφιλικής ή της ετεροφυλοφιλικής περίπτωσης. Ο ευρύτερος όρος της παιδοφιλίας δηλαδή δεν αποτελεί στεγανοποιημένο μέρος μιας ομοφυλοφιλικής κουλτούρας
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζω ότι οι σημειολογικές ή φιλολογικές συζητήσεις έχουν κάποιο νόημα όταν αραδιάζουμε μία πρόταση την οποία άπειροι καλοθελητές μπορούν να ερμηνεύσουν ως ευθεία σύνδεση ή παραλληλισμό μεταξύ της γκέι κουλτούρας και της παιδεραστίας. Και προσωπικά δεν θεωρώ ότι έχω το δικαίωμα να γράφω ό,τι μου κατεβαίνει στο κεφάλι αδιαφορώντας για τις συνέπειες που μπορεί να έχει στους υπόλοιπους προκειμένου να ξεκινήσω μια σημειολογική συζήτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την διάψευση της δήθεν "παιδεραστίας" των αρχαίων από τον Jameson δεν βλέπω να γράφεις τίποτα οπότε φαντάζομαι ότι το κλείσαμε αυτό το θέμα.
Ως προς τα διάφορα έργα τέχνης θα μπορούσα κι εγώ να σου αναφέρω τη "Λολίτα" του Ναμπόκοφ και τους πίνακες του Μπαλτίς. Όπως είπα η παιδεραστία ως φαινόμενο είναι ουδέτερη ως προς το φύλο και δεν έχει να κάνει ούτε με την ομοφυλοφιλία ούτε με την ετεροφυλοφιλία. Ελπίζω στο επόμενο σχόλιό σου να ξεκαθαρίσεις κατά πόσο συμφωνείς ή διαφωνείς με την παραπάνω πρόταση.
Και όχι δεν έχω ασχοληθεί με τη διάκριση μεταξύ "παιδοφιλίας" και "παιδεραστίας". Θά πρεπε;
e-lawyer,
ΑπάντησηΔιαγραφήλυπάμαι αν η παρανόηση οφείλεται στο ότι δεν υπήρξα αρκετά σαφής σχετικά με το ότι η παιδεραστική κουλτούρα δεν ανήκει κατά το όλον της στους ομοφυλόφιλους, αλλά και οι ετεροφυλόφιλοι έχουν το δικό τους μέρος, και μάλιστα ουδόλως ευκαταφρόνητο. Ασφαλώς και είναι έτσι.
gsh,
αντιθέτως καθόλου δεν είναι έτσι σχετικά με την παιδεραστία κατά Jameson. Ο ορισμός, η κοινωνική αποδοχή και ο χαρακτήρας της διαφέρει από πόλη σε πόλη και από εποχή σε εποχή, μιλώντας πάντοτε για την Αρχαία Ελλάδα. Το ίδιο συμβαίνει και με την ομοφυλοφιλία και την ομοφυλοφοβία, όσο βέβαια είναι δόκιμη η χρήση αυτών των όρων για εκείνους τους χρόνους.
Και νομίζω ότι πρέπει να ξεκαθαρίσεις στο μυαλό σου ότι η λέξη gay δεν είναι πασπαρτού για τα πάντα. Η γλώσσα σίγουρα εκτιμά την οικονομία, αλλά περισσότερο την ακρίβεια.
erva και gsh, οι ατέρμονοι διαξιφισμοί σας έχουν γίνει κλασσικοί πλέον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια χαρά καταλαβαίνω τι θέλει να πει ο καθένας σας, εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί το τραβάτε τόσο πολύ.
Αν υπάρχουν καλοθελητές για την απόδοση και ερμηνεία μιας λέξης, άλλοι τόσοι υπάρχουν και απολαμβάνουν τη φασαρία που προκαλείτε.
Και είναι κρίμα για τόσο έξυπνους και καλλιεργημένους ανθρώπους.
Γνώμη μου.
Βεβαίως και η λέξη γκέι δεν είναι πασπαρτού για τα πάντα και γι'αυτό το λόγο δεν είναι ανεκτό να μπαίνει δίπλα σε άλλες λεξούλες που περιγράφουν φαινόμενα σεξουαλικής εκμετάλλευσης. Είναι όχι μόνο προσωπικά προσβλητικό για το 99,9% των ομοφυλόφιλων, αλλά σε μία ευνομούμενη κοινωνία τέτοιοι παραλληλισμοί θα έπρεπε να αποτελούν ποινικό αδίκημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά τα άλλα στέκομαι στη φράση σου "η παιδεραστική κουλτούρα [όπως επιμένεις να την ονομάζεις]δεν ανήκει κατά το όλον της στους ομοφυλόφιλους, αλλά και οι ετεροφυλόφιλοι έχουν το δικό τους μέρος και μάλιστα ουδόλως ευκαταφρόνητο" και θεωρώ το όλο ατυχές ζήτημα λήξαν.
@ tifoeus
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ρίχνω εγώ τα δολώματα. Επειδή όμως υπάρχουν και άλλοι που μπορεί να διαβάζουν και να δημιουργούνται συγχύσεις ανάμεσα στις διάφορες "κουλτούρες" καλό είναι να παρεμβαίνουμε που και που για λύνονται τυχόν παρεξηγήσεις.
tifoeus,
ΑπάντησηΔιαγραφή:)
Υπερήρωά μου,
με τη δικομανία που σε κατέχει, τι να πω, κάνε μου μήνυση.
Νομίζω ότι όλοι γνωρίζουμε τις διακρίσεις των εννοιών. Η ένσταση του gay super hero σχετίζεται με τους κινδύνους παρανοήσεων ή και σκόπιμης αξιοποίησης της σύνδεσης της ομοφυλοφιλίας με την παιδεραστία. Ο erva αναφέρεται σε κάποια ιστορικά στοιχεία, τα οποία δεν είναι πάντως αναντίρρητα, αλλά εξακολουθούν να απασχολούν τους ειδικούς. Μην κλείνουμε τα μάτια, σεξουαλική εκμετάλλευση υπάρχει σε όλους τους "χώρους" και το ξέρουμε όλοι. Επίσης, κανείς μας δεν εκπροσωπεί κανέναν άλλο εκτός από τον εαυτό του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκραίο ακούγετε αυτό που είπε ο Πάστορας; Χμμμ, τι πιο ακραίο από αυτό που είπε ο Ποντίφικας ότι απαγορεύεται η χρήση προφυλακτικού και έτσι πεθαίνουν κατα εκατομμύρια οι Αφρικανοί που τον ακούν απο aids?
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενικά, οι άνθρωποι της θρησκείας δαιμονοποιούν το σεξ και δεν είναι σε θέση να το χειριστούν. Οπότε καταλήγουμε σε τέτοιες δηλώσης που θα ήταν φαρσοκωμωδίες, αν δεν είχαν θύματα...