5.12.07

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΙΡΑΝΟΥ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥ ΠΡΟΣΦΥΓΑ ΑΛΕΞ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Συνήγορος του Πολίτη
Ανεξάρτητη Αρχή
.
Αθήνα, 13 Νοεμβρίου 2007 Αρ. Πρωτ.: 17242.07/2.1
Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας
Διεύθυνση Αλλοδαπών


Αξιότιμε κύριε Διευθυντή,
Στο πλαίσιο της διερεύνησης της με Α.Π. 17242/2007 αναφοράς, η οποία υποβλήθηκε στον Συνήγορο του Πολίτη από την Ελληνική Ομοφυλοφιλική Κοινότητα (Ε.Ο.Κ) σχετικά με την απόρριψη αιτήματος ασύλου Ιρανού υπηκόου, ο οποίος είχε επικαλεστεί φόβο δίωξης στη χώρα του εξαιτίας της ομοφυλοφιλίας του.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην αίτησή του (βλ. αριθμ. Φακέλου 95/43303) για χορήγηση πολιτικού ασύλου στη χώρα έχει απορριφθεί σε δεύτερο βαθμό με συνέπεια να κινδυνεύει να απελαθεί στο Ιράν, όπου είναι ιδιαιτέρως πιθανό να ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη και να υποστεί αυτός βαρύτατες ποινικές κυρώσεις εξαιτίας του σεξουαλικού του προσανατολισμού.
Κατόπιν των προαναφερομένων θα θέλαμε να μας αποστείλετε τις σχετικές απορριπτικές αποφάσεις, καθώς και τα στοιχεία του φακέλου του αιτούντος άσυλο αλλοδαπού προκειμένου ο Συνήγορος του Πολίτη να είναι σε θέση να διερευνήσει την ανωτέρω υπόθεση και την βασιμότητα των ισχυρισμών του ενδιαφερομένου, καθώς και να ενημερώσετε τον Συνήγορο του Πολίτη για τις απόψεις της υπηρεσίας σας σχετικά με το θέμα αυτό ή τυχόν ενέργειές σας.
Σας ενημερώνουμε, επίσης, ότι σύμφωνα με το άρθρο 4, παρ.5β’ του Ν.3094/2003 «ο Συνήγορος του Πολίτη μπορεί να ζητεί από τις δημόσιες υπηρεσίες κάθε πληροφορία, έγγραφο ή άλλο στοιχείο για την υπόθεση», καθώς και «όλες οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να διευκολύνουν με κάθε τρόπο την έρευνα».
Για οποιεσδήποτε διευκρινίσεις ή πληροφορίες οι συνεργάτες μου παραμένουν στη διάθεσή σας.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία
Με τιμή
Ανδρέας Τάκης
Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη
Κύκλος Δικαιωμάτων του Ανθρώπου


(Αναδημοσίευση από το site της ΕΟΚ)

18 σχόλια:

  1. Ο Συνήγορος του Πολίτη θα έχει να κάνει με μία δύσκολη υπόθεση. Από τις διάφορες αναφορές σε αυτό το θέμα δεν αποδεικνύεται ο λόγος που διώχθηκε ο Aλεξ. Έδιάβασα προσεκτικά το Εψιλον και ο δημοσιογράφος κάνει μία συναισθηματική προσέγγιση με αόριστες αναφορές χωρίς έρευνα. Γράφει ότι διώχθηκε για πολιτικούς λόγους και ότι ενδέχεται να βασανισθεί λόγω της ομοφυλοφιλίας. Αν ο λόγος είναι πολιτικός είναι ισχυρός για να τεκμηριωθεί η ανάγκη να του δοθεί πολιτικό άσυλο. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να αποδείξει ο αιτών με έγγραφα ότι είναι πολιτικός πρόσφυγας διότι ο λόγος της ομοφυλοφιλίας δεν δύναται να αποδειχθεί ενώπιον των αρχών. Οι αρχές εξετάζουν τα θέματα με δεδομένα που αποδεικνύονται για να μη δημιουργούν δεδικασμένα αποδεχόμενες τις δηλώσεις των ενδιαφερομένων.

    Yiannis A.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα, αγαπητέ μου, το σημαντικό σ' αυτή την υπόθεση, πέρα από τον προφανή ανθρωπιστικό χαρακτήρα της, είναι ότι για πρώτη φορά η Ελλάδα έρχεται αντιμέτωπη με μια περίπτωση δίωξης λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και/ή κινδύνου της ζωής του απελαυνομένου στη χώρα καταγωγής του για τον ίδιο λόγο.
    Κάτι που άλλωστε προβλέπεται από την κοινοτική οδηγία 2004/83/ΕΚ, την οποία η χώρα μας όφειλε να έχει ενσωματώσει και να εφαρμόζει.
    Αφήστε που στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν επιπλέον κραυγαλέες παραλείψεις ή διακριτική μεταχείρηση από πλευράς Πολιτείας.
    Σε κάθε περίπτωση όμως η βασιμότητα των ισχυρισμών πριν απορριφθεί θα πρέπει πρώτα να εξετασθεί, και μάλιστα βάσει σαφών κανόνων.
    Το ερώτημα είναι αν υπάρχουν αυτοί κι αν συνέβη κάτι τέτοιο;
    Αναρωτιέμαι γιατί τόση δυσκολία να παραδεχτούμε το αυτονόητο: σε χώρες όπου η ομοφυλοφιλία τιμωρείται με θάνατο ό σεξουαλικός προσανατολισμός είναι κατεξοχήν πολιτικό ζήτημα. Ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπήρχε η ανάλογη περίπτωση μιας Ιρανής στη Γαλλία πριν από δύο μήνες. Τελικά η κοπέλλα πήρε πολιτικό άσυλο λόγω της ομοφυλοφιλίας της. Δεν ξέρω αν αυτό αποτελεί νομικό προηγούμενο για την Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ θὰ πῶ ὅτι τὸ ἐπιχείρημα ὅτι ἡ ὁμοφυλοφιλία τοῦ Ἄλεξ δὲν μπορεῖ νὰ ἀποδειχθεῖ, στερεῖται σοβαρότητας. Δὲν χρειάζεται νὰ ἀποδειχθεῖ, ἐφ' ὅσον δηλώνεται, ὑπάρχει. Ὁ ἄνθρωπος ζεῖ μὲ τὸν σύντροφό του τόσα χρόνια· τί ἄλλο χρειάζεται, νὰ κάνουν σὲξ ἐν κοινῇ θέᾳ;

    Ἐπίσης, τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ ἰρανικὴ πρεσβεία ἔχει τοποθετηθεῖ ἐπὶ τοῦ θέματος, ἀποδεικνύει ὅτι ἔχει ἐνημερωθεῖ γιὰ τὸν σεξουαλικὸ προσανατολισμὸ τοῦ Ἄλεξ, καὶ ἄρα αὐτὸς κινδυνεύει νὰ βασανιστεῖ καὶ νὰ ἐκτελεστεῖ. Καὶ αὐτὸ ἰσχύει ἀκόμη κι ἂν ὑποθέσουμε ὅτι ὣς τώρα δὲν εἶχε αὐτὸ τὸν κίνδυνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η τελευταία παράγραφος του gordongr είναι αδιάσειστο επιχείρημα. Από τη στιγμή που ο Άλεξ έχει δηλώσει, εν γνώσει της ιρανικής πρεσβείας, ομοφυλόφιλος, θα αντιμετωπιστεί ως τέτοιος άμα τη εκδόση του στο Ιράν. Άρα τα περί αποδείξεως της ομοφυλοφιλίας του περιττεύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ας συνοψίσουμε:

    1.Η Σύμβαση του ΟΗΕ για το καθεστώς των προσφύγων καθώς και η Οδηγία 2004/83/ΕΚ για θέσπιση ελάχιστων απαιτήσεων για την αναγνώριση και το καθεστώς των υπηκόων τρίτων χωρών ή των απάτριδων ως προσφύγων ή ως προσώπων που χρήζουν διεθνούς προστασίας για άλλους λόγους, αναγνωρίζουν το δικαίωμα ασύλου σε «ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες».

    2.Η Διευθύντρια του Ελληνικού Ιατρικού Κέντρου Αποκατάστασης Θυμάτων έχει δηλώσει ότι υπάρχει πιστοποίηση ότι ο Άλεξ έχει βασανιστεί.

    3.Υπάρχουν αδιάσειστες αποδείξεις περιστατικών παραβίασης των ανθρώπινων δικαιωμάτων, λόγω σεξουαλικής επιλογής στο Ιράν, συμπεριλαμβανομένης της θανάτωσής τους.

    4.Ο Άλεξ έχει δηλώσει ομοφυλόφιλος.

    1+1 κάνουν 2

    Ή μήπως κάνω λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ μου, η δίωξη λόγω ομοφυλοφιλίας δεν αποδεικνύεται ενώπιον της Επιτροπής από πουθενά. Εκεί υπάρχει μόνο η δήλωση του Αλεξ. Η πολιτική δίωξη που αναφέρει ο δημοσιογράφος του Εψιλον μπορεί να αποδειχθεί και αποτελεί ισχυρό τεκμήριο για να του παρασχεθεί άσυλο.

    Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτή η υπόθεση δεν είναι ξεκομμένη από το συνολικό πρόβλημα των μεταναστών.. Τα ανθρωπιστικά ιδανικά είναι ανεξάρτητα από την σεξουαλική κατεύθυνση των προσφύγων και κάθε πρωτοβουλία των προοδευτικών ανθρώπων για την πρόληψη αυτών των θεμάτων με βρίσκει σύμμαχο.

    Είμαστε όλοι μετανάστες, είμαστε όλοι μαύροι, είμαστε όλοι ομοφυλόφιλοι. Αυτός είναι ο λόγος που τα μικρά κόμματα της Αριστεράς αντιμετωπίζουν στο σύνολο τα θέματα των μειονοτήτων. Λυπάμαι να το λέω αλλά έχω γίνει μάρτυρας σκηνών πολλοί ομοφυλόφιλοι να διαμαρτύρονται που τα δικαιώματα τους πάνε πακέτο με τα δικαιώματα των μεταναστών.

    Για το θέμα του ασύλου εκκρεμούν πολλές χιλιάδες αιτήσεις και η επιτροπή πρέπει να εξετάζει με ίσους όρους την κάθε περίπτωση. Ο κάθε αιτούμενος ασύλου δεν έχει δυστυχώς πίσω του οργανώσεις για να τον υποστηρίζουν. Ο κίνδυνος από την απέλαση πολιτικών προσφύγων σε πολλές χώρες είναι ίσος με τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει ο Αλεξ. Είναι αναρίθμητοι οι πρόσφυγες που κινδυνεύει η ζωή τους και δεν έχουν την συμπαράσταση των ομοφυλοφιλικών οργανώσεων που έχει ο Αλεξ. Τον κίνδυνο απώλειας της ζωής τους και της ζωής των οικογενειών τους τον αντιμετωπίζουν και οι οικονομικοί μετανάστες. Αυτοί απειλούνται από το φάσμα της πείνας στις πάμφτωχες χώρες τους και είναι και αυτό ένα πολύ μεγάλο πολιτικό ζήτημα.

    Έπρεπε να είχαμε αποκτήσει υποδομή για την υποδοχή τους και για την ομαλη ένταξη στην ελληνική κοινωνία προ πολλών ετών.Αν είχαμε προσπαθήσει όλοι μαζί να δούμε το θέμα των προσφύγων συνολικά ίσως δε θα βρισκόταν σε αυτή τη θέση ο Αλεξ σήμερα.


    Yiannis A.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Yianni A. Κάθε ζήτημα έχει την ιδιαιτερότητά του. Είμαι ομοφυλόφιλος, αλλά δεν είμαι μετανάστης. Είναι μετανάστης και δεν είναι ομοφυλόφιλος. Είναι μετανάστης και ομοφυλόφιλος. Τώρα εστιάζουμε στην τρίτη περίπτωση, η οποία είναι ιδιαίτερη καθώς έχει να αντιμετωπίσει το πρόσθετο βάρος από ένα ιδιαίτερο «μούδιασμα» της ελληνικής κοινωνίας. Από δεξιά και από αριστερά. Διαφωνείς μήπως με το τελευταίο – το αριστερά εννοώ. Με την πλειοψηφία των αριστερών στην Ελλάδα. Τους δεξιούς άσε τους. Το ξέρουμε.

    Ειλικρινά απαντώντας.

    ΥΓ. Εδώ νοιώθουμε ότι πρέπει να είμαστε απολογητικοί, ότι δεν υποστηρίζουμε επέμβαση των ΗΠΑ στο Ιράν, ασχολούμενοι με την υπόθεση του Άλεξ. Σε μεγάλη μερίδα αριστερών, φυσικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Yannis A.:
    Σας ομολογώ ότι βρίσκω κάπως αντιφατικούς τους συλλογισμούς σας.
    Γράφετε:
    1- Ο κίνδυνος από την απέλαση πολιτικών προσφύγων σε πολλές χώρες είναι ίσος με τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει ο Αλεξ.
    Αλλά προφανώς θεωρείτε ότι οι πρώτοι έχουν δικαίωμα να ζητούν πολιτικό ασύλο, ενώ ο Άλεξ, και ο κάθε ομοφυλόφιλος πρόσφυγας από χώρες όπου η ομοφυλοφιλία τιμωρείται έως και με θάνατο όχι. Γιατί αυτή η διάκριση;
    2- Είναι αναρίθμητοι οι πρόσφυγες που κινδυνεύει η ζωή τους και δεν έχουν την συμπαράσταση των ομοφυλοφιλικών οργανώσεων που έχει ο Αλεξ.
    Προφανώς θεωρείτε ότι οι τόσες ΜΚΟ που ασχολούνται με τους (ετεροφυλόφιλους κατά βάσιν) πρόσφυγες, συνήθως χρηματοδοτούμενες και από θεσμικούς πόρους, έχουν μικρότερη δύναμη από μια μικρή αποστελεχωμένη, πάμφτωχη λοατ οργάνωση, δυο τρεις δημοσιογράφους και κάποια γκέι ιστολόγια. Σοβαρολογείτε;
    3- Είμαστε όλοι μετανάστες, είμαστε όλοι μαύροι, είμαστε όλοι ομοφυλόφιλοι. Αυτός είναι ο λόγος που τα μικρά κόμματα της Αριστεράς αντιμετωπίζουν στο σύνολο τα θέματα των μειονοτήτων. Λυπάμαι να το λέω αλλά έχω γίνει μάρτυρας σκηνών πολλοί ομοφυλόφιλοι να διαμαρτύρονται που τα δικαιώματα τους πάνε πακέτο με τα δικαιώματα των μεταναστών.
    Ασφαλώς και δεν είμαστε όλοι μετανάστες, μαύροι, ομοφυλόφιλοι. Αυτοί οι ανέξοδοι μαξιμαλισμοί μπορεί να εξυπηρετούν τα (κατά βάσιν ετεροφυλοφιλικής νοοτροπίας) αριστερά κόμματα, αλλά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Οι ομοφυλόφιλοι μαύροι, οι ομοφυλόφιλοι μετανάστες υφίστανται ασυγκρίτως περισσότερους αποκλεισμούς από όσους οι ετεροφυλόφιλοι. Όσο για τους έλληνες ομοφυλόφιλους, σε αντίθεση με τους μετανάστες, που πάντα έχουν μια πατρίδα ως σημείο πολιτισμικής αναφοράς και επιστροφής αν οι πολιτικές, οικονομικές κλπ συνθήκες αλλάξουν, η μόνη πατρίδα για εμάς είναι αυτή η χώρα που επιμένει να μας αντιμετωπίζει σε νομικό επίπεδο χειρότερα και από ανεπιθύμητους λαθρομετανάστες.
    4- Τα ανθρωπιστικά ιδανικά είναι ανεξάρτητα από την σεξουαλική κατεύθυνση των προσφύγων
    Θα τολμούσατε να το ισχυρισθείτε αυτό καταπρόσωπο σε όλους αυτούς τους ομοφυλόφιλους πρόσφυγες που σε αντίθεση με τους ετεροφυλόφιλους ούτε επανένωση οικογενειών δικαιούνται, ούτε δυνατότητα σύναψης γάμου με έλληνες έχουν, ενώ είναι οι απόβλητοι ακόμα και των οργανώσεων των ομοεθνών τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ἐγὼ συμφωνῶ μὲ τὸν Yiani A. Ὅλοι εἴμαστε ὁμοφυλόφιλοι, μετανάστες, θύματα γενοκτονιῶν, ἐργάτες, ἀγρότες κλπ. Ὡραῖα.

    Καὶ λοιπόν; Ἐδῶ ἔχουμε νὰ κάνουμε μὲ μιὰ συγκεκριμένη περίπτωση, ἕνα δένδρο, ποὺ ζητᾶ λύση, καὶ ἄρα εἴμαστε ἀναγκασμένοι νὰ τὴ δοῦμε ὡς συγκεκριμένη. Μακάρι νὰ μπορούσαμε νὰ δοῦμε ὅλο τὸ δάσος· ἀλλὰ δὲν μποροῦμε αὐτὴ τὴ στιγμή. Θὰ δοῦμε τὸ δένδρο ἢ θὰ τὸ θυσιάσουμε στὸ δάσος;

    Καὶ γιὰ νὰ γίνω πιὸ σαφής: Δὲν ἔχω ἀντίρρηση μὲ τὴν ὁλιστικὴ θεώρηση τῶν πραγμάτων. Ἀλλὰ θεωρῶ ὅτι οἱ συλλογικότητες γίνονται γιὰ νὰ βοηθοῦν τὰ ἄτομα, καὶ δὲν εἶναι τὰ ἄτομα δεκανίκια τῶν συλλογικοτήτων. Τὸ νὰ ὑποστηρίζει κανεὶς ὅτι πρέπει νὰ λυθοῦν ὅλα τὰ ζητήματα ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων ταυτόχρονα, καὶ ἀφοῦ αὐτὸ δὲν γίνεται δὲν πρέπει νὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ τὸ συγκεκριμένο, μοῦ θυμίζει τὸ ΚΚΕ ποὺ λέει ὅτι πρῶτα πρέπει νὰ γίνει κομμουνιστικὴ ἐπανάσταση καὶ μετὰ νὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ τὰ ἐπὶ μέρους ζητήματα. Λυπᾶμαι, ἀλλὰ τὸ βρίσκω ἐντελῶς ἀνεδαφικὸ καὶ ἐντελῶς ἄκαιρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ Thoma Xomeriti
    Νομίζω ότι η ελληνική κοινωνία είναι πιο μουδιασμένη από τους οικονομικούς μετανάστες παρά από τους ομοφυλόφιλους. Η ευχή μου είναι να πάψει να μουδιάζει και με τους δύο.


    Αγαπητέ Εrva με ρωτάτε πολλά και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλα.

    Εχω διαπιστώσει ότι η κατανόηση είναι δύσκολη όταν η συνομιλία γίνεται στο διαδίκτυο. Στην προηγούμενη συνομιλία δεν είδατε κάτι το οποίο γράφτηκε από τον Fysiodifi και τώρα είδατε κάτι που δεν γράφτηκε από εμένα. Πώς είναι δυνατόν να νομίζετε ότι θεωρώ ότι ο Αλεξ δεν έχει αυτό το δικαίωμα!

    Δεν υπάρχει αντίφαση απλά νομίζετε ότι διαφωνώ αλλά κάνετε λάθος. Αυτό που πιστεύω είναι ότι πρέπει πρώτα-πρώτα να σωθεί ο Αλεξ. Από αυτό που διάβασα στη συνέντευξη πιστεύω ότι με τα αποδεικτικά της πολιτικής δίωξης θα είναι πιο ισχυροί οι λόγοι της αίτησης ασύλου. Αυτή τη στιγμή προέχει η σωτηρία του και με αυτό το σκεπτικό σας έγραψα την άποψη μου.

    Οι ΜΚΟ ασχολούνται με τους πρόσφυγες χωρίς να ρωτάνε αν είναι ομοφυλόφιλοι ή αν είναι ετεροφυλόφιλοι. Τους αποδίδετε κακές προθέσεις που δεν έχουν.Αν οι λοατ οργανώσεις μπορούν να μας πείσουν για τις προθέσεις τους στο χέρι μας είναι να τις κάνουμε οικονομικά ισχυρές και να τις βοηθήσουμε. Θα γνωρίζετε όμως ότι υπάρχουν λοατ οργανώσεις που επιχορηγούνται.

    Καταπρόσωπο όλων το λέω ότι τα ανθρώπινα ιδανικά είναι ανεξάρτητα από τη σεξουαλική κατεύθυνση. Εσείς μιλάτε για τις πρακτικές των κυβερνώντων και δυστυχώς για εμάς, σ΄ αυτούς τα ανθρώπινα ιδανικά δεν είναι το πρώτο τους μέλημα.

    Αγαπητέ Gordon
    Μακάρι να λήξει με επιτυχία η υπόθεση του Αλεξ και να γίνει αρχή για να ενδιαφερόμαστε για όλους τους πρόσφυγες για να μην ξαναβρεθεί άλλος Αλεξ σε αυτή τη θέση.

    Με εκτίμηση
    Yiannis A.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γιάννη Α., συμφωνῶ. Ἂς βοηθήσουμε ὅλοι μαζὶ νὰ λήξει, κι ἂς σταματήσουμε νὰ θέτουμε γενικότερα ζητήματα, μειώνοντας τὸ εἰδικό.

    Ὅσο γιὰ τὶς λοατ ὀργανώσεις, σὲ πληροφορῶ ὅτι καμία δὲν ἐπιχορηγεῖται. Τὸ σκατό μας παξιμάδι κάνουμε, καὶ μετρᾶμε τὸ κάθε εὐρωλεπτὸ ὅταν θέλουμε νὰ ὀργανώσουμε κάτι. Ἐκτὸς ἂν ὀνομάζεις ἐπιχορήγηση τὴν μιάμιση θέση ἐργασίας ποὺ πῆρε ἡ Σύμπραξη Κατὰ τῆς Ὁμοφυλοφοβίας σὲ συνεργασία μὲ τὸ Δίκτυο Ἀντιγόνη (ποὺ εἶναι ἀνθρωπιστικὴ ὀργάνωση καὶ ὄχι λοατ) γιὰ νὰ διοργανώσουμε μιὰ ἡμερίδα (γιὰ τὴν ὁποία θὰ ἐνημερωθεῖτε ἀπὸ τὴ σελίδα μας σύντομα). Δὲς σὲ ἄλλες χῶρες τί παίρνουν οἱ λοατ ὀργανώσεις καὶ δὲς τί παίρνουν στὴν Ἑλλάδα (τίποτε), γιὰ να κρίνεις μετὰ ποιές δουλεύουν τζάμπα ἀπὸ αἴσθημα κοινωνικῆς ἀλληλεγγύης καὶ ποιές όχι. Εὔκολο εἶναι νὰ κρίνουμε ἀπ' ἔξω, ἐπηρεασμένοι ἀπὸ ὅσους μιλᾶνε γιὰ λόμπι, ἀλλὰ ὅταν μποῦμε στὸ χῶρο βλέπουμε πόσο δύσκολα καὶ στενὰ εἶναι τὰ πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εγώ Gordon δε συμφωνώ ότι δεν κάνει να βάζουμε γενικότερα ζητήματα. Να βοηθήσουμε να μείνει εδώ ο Αλεξ αλλά δεν είναι σωστό να ξυπνάμε μόνο άμα το κακό χτυπάει τη δική μας πόρτα. Τότε δε θα πετύχουμε τίποτα και άμα ξαναγίνει ένα θέμα με άλλο γκέϊ θα φταίμε όλοι που ενδιαφερόμαστε ανάλογα με το αν είναι γκέϊ ή αν είναι στρέϊτ ο μετανάστης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Yannis A.:

    Το θέμα είναι όχι μόνον να σωθεί ο Άλεξ, αλλά στην επόμενη ανάλογη περίπτωση να μην χρειαστεί να ξαναξεκινήσουμε από το μηδέν.
    Γι' αυτό θα πρέπει οι διώξεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού ή ταυτότητας φύλου να συνιστούν κάτω από συγκεκριμένα κριτήρια λόγο χορήγησης πολιτικού ασύλου.

    Αν οι ΜΚΟ ασχολούνται με τους πρόσφυγες χωρίς να ρωτάνε αν είναι ομοφυλόφιλοι ή αν είναι ετεροφυλόφιλοι είναι γιατί αλλιώς θα έπρεπε να τοποθετηθούν στα θέματα των διακρίσεων, του γάμου ομοφύλων, της επανένωσης οικογενειών, του πολιτικού ασύλου λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού κλπ και ξέρετε αυτό δεν θα αρέσει στους χρηματοδότες τους, πιθανότατα ούτε και στους εθελοντές τους.
    Έτσι προτιμούν να εφαρμόζουν την βολική κι αποτελεσματική πολιτική του "δεν ρωτώ, δεν ξέρω".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτός ο αγώνας, όπως και κάθε κοινωνικός αγώνας, είναι πολυεπίπεδος και πολυμέτωπος. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι πέραν της γενικότερης στάσης που ο καθένας εξ ημών οφείλει να τηρήσει (στην προσωπική του ζωή ή δια της ψήφου του, κάθε τέσσερα χρόνια), παραμένει - και είναι ακανθώδες - το ζήτημα της παροχής βοήθειας για την άμεση αποκατάσταση ενός συνανθρώπου μας ο οποίος διώκεται για λόγους που σχετίζονται με τον σεξουαλικό του προσανατολισμό και απειλείται, σε περίπτωση απέλασής του, με ποινές που παραπέμπουν σε μαύρες εποχές της ιστορίας.
    Για τον λόγο αυτό θα παρακαλούσα τον erva να μου υποδείξει, εάν φυσικά γνωρίζει, τρόπο επικοινωνίας μου με τον συγκεκριμένο άνθρωπο που εξακολουθεί να ζει σε καθεστώς τρόμου, στο περιθώριο της "σύγχρονης" και "πολιτισμένης" κοινωνίας μας. Πρόθεσή μου είναι (καθώς επίσης και δύο ακόμα φίλων μου)η παροχή, στον βαθμό των δυνατοτήτων μας, ηθικής και οικονομικής συμπαράστασης, ως ελάχιστο δείγμα αλληλεγγύης σε έναν άνθρωπο που εξακολουθεί να δοκιμάζεται απάνθρωπα.

    Ευχαριστώ.

    Υ.Γ. Στο e-mail σου, αγαπητέ Erva, μπορούμε να διαβιβάσουμε τα πλήρη στοιχεία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητέ Erva,
    Επισκεπτόμουν καθημερινά το blog σου αυτές τις τρεις μέρες προκειμένου να ενημερωθώ από σένα, όπως παρακάλεσα, όμως δεν υπήρξε απάντησή σου. Ούτε καν αρνητική.
    Επίτρεψέ μου, λοιπόν, μια παρατήρηση: Σε μια εποχή όπου η απάθεια και η απραξία των πολιτών για κοινωνικά προβλήματα μείζονος σημασίας συνιστούν το πιο επικίνδυνο καρκίνωμα, το να απαξιώνεις ευαισθητοποιημένους (ίσως και από τον δικό σου λόγο όπως αυτός μέσω του ιστολογίου σου, δημόσια, εκφράζεται) ανθρώπους, οι οποίοι συνειδητά αρνούνται να συμμετάσχουν σε φιλοσοφικού τύπου συζήτηση και προτίθενται να παράσχουν και άλλης μορφής, πιο άμεσης και περισσότερο κρίσιμης, ίσως, βοήθεια, είναι επικίνδυνο. Και καταργεί την ίδια την προσπάθειά σου που είναι η ευαισθητοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων απέναντι σε συγκεκριμένο γεγονός/άνθρωπο. Πολύτιμοι σύμμαχοι (ίσως) τίθενται στο περιθώριο, μέσω της στάσης που τηρείς, και αποσυσπειρώνεις αντί να συσπειρώνεις, που υποθέτω όμως πως αποτελεί και τον πρωταρχικό λόγο ύπαρξης του blog σου.
    Αυτά τα ολίγα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγαπητή μου,
    Ίσως από την πλευρά σας να προβαίνετε σε μια "λογική" εξήγηση της σιωπής μου στην ευγενική πρόταση συμπαράστασης που απευθύνατε μέσω του μπλογκ μου.
    Όμως η βιασύνη σας να συνδράμετε και η άγνοια του "παρασκηνίου" σάς οδηγεί σε εσφαλμένα συμπεράσματα.
    Βλέπετε, πριν σας δώσω την οποιαδήποτε απάντηση θα πρέπει να έχω εγώ μια από την πλευρά των ενδιαφερομένων. Και, καθώς για διάφορους λόγους, κυρίως ασφαλείας, η επικοινωνία δεν είναι άμεση, αυτή έχει καθυστερήσει.
    Προτίμησα να περιμένω παρά να αυτοσχεδιάσω. Αν και ασφαλώς θα μπορούσα, έχετε δίκιο στο σημείο αυτό, να σας ενημερώσω σχετικά.
    Πάντως πρόθεση απαξίωσης ούτε υπήρξε, ούτε υπάρχει. Πώς σας πέρασε από το μυαλό!
    Ελπίζω μέσα στην εβδομάδα να μπορέσω να σας απαντήσω συγκεκριμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπητέ Erva σέβομαι τους χρόνους σας και, σάς βεβαιώ, δεν επιθυμώ να τους παραβιάσω.
    Απλώς οι δικοί μου είναι περισσότερο ταχείς. Ιδιαιτέρως δε, όταν πρόκειται για παροχή βοηθείας σε Άνθρωπο που τις νύχτες "ξυπνά αγριεμένος" και "τον ύπνο του ταράζουν εφιάλτες".
    Πολιτισμός, αγαπητέ Erva, είναι η καθημερινότητά μας. Τα υπόλοιπα έπονται.
    Χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή