25.11.07

ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΙΔΕΩΝ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Image Hosted by ImageShack.us
.
«Αποδοχή και Αποκλεισμός. Διαδικασίες Ένταξης Προσώπων και Ιδεών στο Χώρο της Εκπαίδευσης »

Η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή της καμπάνιας του Συμβουλίου της Ευρώπης «Όλοι διαφορετικοί – Όλοι ίσοι» σε συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις, σας καλεί να συμμετάσχετε στο Επιστημονικό Συνέδριο που διοργανώνει με θέμα «ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΙΔΕΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» στο πλαίσιο της ανωτέρω εκστρατείας, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην Θεσσαλονίκη στις 7 με 9 Δεκεμβρίου 2007 με την υποστήριξη και συνεργασία της Πρυτανείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σας καλούμε να συμμετάσχετε με εισήγηση ή χωρίς εισήγηση, ώστε να ακουστούν και να καταγραφούν όλες οι απόψεις με στόχο να συμβάλλουν στην καλύτερη ένταξη προσώπων και των ιδεών στην εκπαίδευση.
Η καμπάνια «όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι»
Η καμπάνια “all different – all equal” αποτελεί μία πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης για τη Διαφορετικότητα, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Συμμετοχή. Το 1995 – 50 χρόνια μετά το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου – το Συμβούλιο της Ευρώπης πραγματοποίησε την ίδια εκστρατεία νεολαίας προκειμένου να ενισχύσει τη δράση ενάντια στο ρατσισμό, τον αντισημιτισμό, την ξενοφοβία και τη μη ανοχή.
Ακόμη και αν έχουν περάσει περισσότερα από 10 χρόνια από την προηγούμενη εκστρατεία, η αγωνία για το ζήτημα υπάρχει και η προσπάθεια ακόμα συνεχίζεται. Για αυτό το λόγο, από τον Ιούνιο του 2006 έως το Σεπτέμβριο του 2007, το Συμβούλιο της Ευρώπης πραγματοποιεί μια νέα εκστρατεία για την Διαφορετικότητα, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και την Συμμετοχή, βασισμένη στο ίδιο σύνθημα και με το ίδιο λογότυπο που θεωρήθηκε επιτυχημένο.
Στην Ελλάδα φορέας υλοποίησης της εκστρατείας αυτής, από τον Δεκέμβριο του 2006, είναι το Εθνικό Συμβούλιο Νεολαίας με την συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί πολλές δραστηριότητες προς την κατεύθυνση αποδοχής της διαφορετικότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων καθώς και της προώθησης της συμμετοχής. Στόχος μας είναι να «κλείσουμε» την εκστρατεία αυτή στην Ελλάδα με ένα συνέδριο όπου θα καταγραφούν οι διαφορετικές προσεγγίσεις και θα αναδειχθούν οι καλές πρακτικές στον χώρο της εκπαίδευσης που συμβάλλουν στην υλοποίησης των στόχων της εκστρατείας.
Στόχοι Επιστημονικού Συνεδρίου
Ο χώρος της εκπαίδευσης αποτελεί τόσο χώρο παροχής γνώσεων και ζύμωσης ιδεών και γνώσεων ιδιαίτερα της νεολαίας όσο και χώρο ανάδειξης προτύπων και διαμόρφωσης προσωπικοτήτων, ιδιαίτερα της νεολαίας ενώ παράλληλα εφοδιάζει τις νέες και τους νέους με ικανότητες απαραίτητες για την αυριανή επαγγελματική τους πορεία. Επομένως η εκπαίδευση ασχολείται με τμήματα και των δύο σκελών της ανθρώπινης κοινωνίας: την παραγωγή (υλική βάση) και τους θεσμούς (εποικοδόμημα).
Σκοπός του Επιστημονικού Συνεδρίου είναι η συγκέντρωση πληροφοριών, η ανάλυση γεγονότων και η απόκτηση συμπερασμάτων προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικές δράσεις από κάθε εμπλεκόμενο φορέα και πρόσωπο που σχετίζεται με την εκπαίδευση και τα ανθρώπινα δικαιώματα: Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (σωματεία, ιδρύματα, σύλλογοι) καθώς και φορείς και υπηρεσίες της Πολιτείας.
Το αποτέλεσμα του συνεδρίου θα πρέπει να είναι άμεσα χρήσιμο στην προσπάθεια άρσης των αρνητικών διακρίσεων, του αποκλεισμού ατόμων και κοινωνικών ομάδων και της μισαλλοδοξίας των ατόμων, όπως αυτές οι ενέργειες μειωτικής συμπεριφοράς περιγράφονται σε διεθνείς (ΟΗΕ, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) και εθνικές διατάξεις.
Θεματικές του συνεδρίου:
Οι θεματικές του συνεδρίου χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, την Τυπική Εκπαίδευσης (Α’, Β’, Γ΄βάθμια και μεταδευτεροβάθμια) και την Άτυπη Εκπαίδευση (εθελοντικές κινήσεις, ΜΚΟ, δια βίου εκπαίδευση) και τις θεωρίες και πρακτικές που ακολουθούνται στην αποδοχή αλλά και τον αποκλεισμό με βάση το φύλο, τη φυλετική ή εθνική καταγωγή, τη θρησκεία ή τις πεποιθήσεις, την αναπηρία, την ηλικία ή τον ερωτικό προσανατολισμό (Συνθήκη του Άμστερνταμ -1997/1999), την οικονομική επιφάνεια, την κοινωνική θέση και τους πρόσφυγες/μετανάστες.
Ενδεικτικά, σκοπός είναι να καταγραφούν:
επιστημονικές θεωρίες με αντικείμενο τις αρνητικές διακρίσεις –αποδοχή, αποκλεισμό –ένταξη («αποδοχή και αποκλεισμός – διαδικασίες ένταξης») και σχετική επιστημολογία.
«Αποδοχή και αποκλεισμός – διαδικασίες ένταξης» από και σε διδάσκοντες και λοιπό προσωπικό στον χώρο της εκπαίδευσης.
«Αποδοχή και αποκλεισμός – διαδικασίες ένταξης» από και σε μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές.
«Αποδοχή και αποκλεισμός – διαδικασίες ένταξης»: η στάση και οι δυνατότητες των γονέων και κηδεμόνων, των μαθητικών, σπουδαστικών και φοιτητικών συλλόγων, των συνδικαλιστικών οργάνων των διδασκόντων.
Η έρευνα στα Α.Ε.Ι. & Α.Τ.Ε.Ι. για θέματα αποδοχής και αποκλεισμού – διαδικασίες ένταξης.
Η διδασκαλία θεμάτων και εννοιών σχετικών με «Αποδοχή και αποκλεισμός – διαδικασίες ένταξης». «Αντιρατσιστικά» μαθηματικά, φυσική κλπ.
Διεθνείς ανθρωπιστικές κατευθύνσεις, εμπειρίες και καλές πρακτικές.
Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στις διαδικασίες ένταξης.
.
Εκστρατεία Συμβουλίου της Ευρώπης «Όλοι Διαφορετικοί – Όλοι Ίσοι»
Οργανωτική Επιτροπή: Μ. Πάσχου (πρόεδρος), Ν. Χατζητρύφων (αντιπρόεδρος), Ι. Νταγλαράκη (γραμματεία), Μ. ΧΧΧ (μέλος), Κ. Έβις (μέλος).
Διαχείριση: Εθνικό Συμβούλιο Νεολαίας (Ε.ΣΥ.Ν.)
πληροφορίες: ApodochiApokleismos@yahoo.gr

Αμφιθέατρο Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Τσιμισκή 103
Θεσσαλονίκη, 7 – 9 Δεκεμβρίου 2007

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Παρασκευή, 7 Δεκεμβρίου
17.00
Έναρξη Συνεδρίου - ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ
Προεδρείο: Μ. Πάσχου

1η Ενότητα: Θεωρητικά ζητήματα - Άτυπη εκπαίδευση Α'.
Προεδρείο: δρ Ελένη Παπαδοπούλου
17.30
Τσιρώνης Χ.
Κοινωνικός Αποκλεισμός και Κοινωνική Θεωρία .Ο ρόλος της μη-τυπικής Εκπαίδευσης στην υπέρβαση της περιθωριοποίησης και του αποκλεισμού στα σχολεία.
17.45
Θεοδωράκης Νικόλαος
Αποδοχή- Αποκλεισμός: Πως δυο λέξεις επηρεάζουν μια ζωή
18.00
Κρυωνά Ζελιάνα
Αποδοχή και ένταξη στης διαφορετικότητας στις εθελοντικές οργανώσεις νέων
18.15
Σακελλαρίδου Θεοδώρα
Βαλκανική κατασκήνωση νέων στελεχών των Χ.Α.Ν της Βαλκανικής
18.30
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
19.00
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

2η Ενότητα: Άτυπη Εκπαίδευση Β'
Προεδρείο: Χ. Τσιρώνης
19.15
Κεσίσογλου Γιώργος, Μαστορίδου Σταυρίνα
Πληθυσμοί Θρακιωτών στις Δυτικές Συνοικίες της Θεσσαλονίκης: προβληματισμοί για την παρέμβαση και την ενσωμάτωση με την άτυπη εκπαίδευση.
19.30
Παπαδοπούλου Ελένη
Ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές στη συμβουλευτική κρατουμένων: το παράδειγμα της φυλακής Διαβατών
19.45
Ράπαντα Χρυσή,
Ζουγκός Μανώλης
Άτυπη εκπαίδευση και ένταξη προσφύγων: η περίπτωση του Κέντρου Υποδοχής Θεσσαλονίκης
20.00
Τζαμπάζη Ευαγγελία
20.20
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
21.00
ΛΗΞΗ 1ης ημέρας

Σάββατο, 8 Δεκεμβρίου

3η Ενότητα: Τυπική εκπαίδευση - Ένταξη
Προεδρείο: Ε. Τρέσσου
10.00
Τσίρτογλου Π., Δέδες Φ., Ψαρουδάκης Στ.
Παρεμβάσεις για την πρόληψη του κοινωνικού αποκλεισμού στην εκπαίδευση
10.15
Καπουρκατσίδου Μαρία
Μια προσπάθεια άρσης του αποκλεισμού από το νηπιαγωγείο των παιδιών Ρομά προσχολικής ηλικίας στον Οικισμό Αγία Σοφία
10.30
Ασπρής Νίκος,
Μπαμπάνη Όλγα
Παιδική εργασία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
10.45
Κρομυάδου Χαρούλα
Η συμβολή των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην εξίσωση των ανισοτήτων της εκπαίδευσης
11.00
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
11.30
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

4η Ενότητα: Τυπική Εκπαίδευση - Νέα ζητήματα / Νέα περιεχόμενα
Προεδρείο: Π. Τσίρτογλου
12.00
Φραγκουδάκη Άν.
Το πρόγραμμα για τη μεταρρύθμηση της εκπαίδευσης των παιδιών της μειονότητας της Θράκης
12.20
Χολέβα Νάσια
Εκπαιδευτικό Δράμα και διαφορετικότητα. Οι δράσεις του πανελλήνιου Δίκτυου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
12.35
Κουκουνάρας Λιάγκης Μάριος
Θρησκευτική ετερότητα και θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα
12.50
Τρέσσου Ε.
Αντιρατσιστική μαθηματική εκπαίδευση: Δυνατότητες και προοπτικές
13.05
Μενίκη Βίλμα
Βιωματικές προσεγγίσεις στη διδακτική θεμάτων για την ετερότητα (αποδοχή της διαφορετικότητας και αρμονική συνύπαρξη)
13.20
Χατζητρύφων Νίκος,
Οδυσσέας Αναστασόπουλος
Για μια τεκμηριωμένη αντιμετώπιση της ομοφυλοφοβίας – αντιομοφυλοφιλίας. Ζητήματα παροχής αντίστοιχων μαθημάτων στα ΑΕΙ / ΑΤΕΙ.
13.35
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
14.15
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ - Μπουφές

5η Ενότητα: Τυπική Εκπαίδευση - Ένταξη Β'
Προεδρείο: Ν. Χολέβα
15.00
Κάγια Έβις
Το ζήτημα της εκπαίδευσης στην ελληνική μειονότητα και οι δίγλωσσοι μετανάστες μαθητές στα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία στην Αλβανία
15.15
Φλώρου Μαρία
Αντιλήψεις ελλήνων γηγενών μαθητών για τους αλλοδαπούς και παλινοστούντες συμμαθητές τους: το παράδειγμα ενός διαπολιτισμικού σχολείου των δυτικών συνοικιών Θεσσαλονίκης
15.30
Λιάμπας Τάσος,
Τουρτούρας Χρήστος
Εκπαιδευτικός αποκλεισμός των παλινοστούντων και μεταναστών μαθητών/τριών στα Ενιαία Λύκεια και Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια του Ν. Θεσσαλονίκης
15.45
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

6η Ενότητα: Τυπική Εκπαίδευση - εκπαιδευτικές στρατηγικές
Προεδρείο: Τ. Λιάμπας
16.00
Παπαδοπούλου Ελένη Εμ.
Η υλοποίηση Ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις σχολικές μονάδες ως διαδικασία ένταξης προσώπων και ιδεών στο χώρο της εκπαίδευσης
16.15
Μητακίδου Σούλα
Ενταξη ή αποκλεισμός; Ο ρόλος των εκπαιδευτικών
16.30
Κογκίδου Δ., Πλιόγκου Β.
«Τι περιμένεις; Παιδί χωρισμένων είναι !» - Μόνες-μητέρες / εκπαιδευτικοί μιλούν για την εκπαίδευση των παιδιών τους
16.45
Νικολοπούλου Βαρβάρα-Μαρία
Οι στάσεις των ειδικών παιδαγωγών που εργάζονται σε γενικά σχολεία απέναντι στην ένταξη: ακούγοντας τους δασκάλους από δύο Ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα-Σκωτία)
17.00
Μαυροσκούφης Δημήτρης Κ.
Το άξενο παρόν ενός άφαντου παρελθόντος. Έλληνες εβραίοι και ιστορική μνήμη.
17.15
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
18.00
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ. Προεδρείο: Κ. Μπαϊραμτάρης, Θ. Παπαζήση, Γ. Τσιάκαλος, Δ., Κογκίδου, Μ. Πάσχου, Ν. Χατζητρύφων
19.00
ΛΗΞΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου