23.7.07

ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΜΙΛΑΕΙ, ΕΚΕΙΝΟΣ ΚΑΤΑΛΥΕΙ ΚΑΘΕ ΤΑΜΠΟΥ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Όταν αυτή μιλάει, εκείνος καταλύει κάθε ταμπού του Ισλάμ
του SALMAN MASOOD (Αναδημοσίευση από το Monthly Review, 22/01/2007)
Αρχική Δημοσίευση: άρθρο στην Karachi Journal, που αναδημοσιεύθηκε στους New York Times, 03/01/07
Μετάφραση: Δημήτρης Παπαροϊδάμης
Ο Αλί Σαλέμ ίσως να σκαρφίστηκε την τέλεια κάλυψη, αν όχι την πιο απίθανη, για να κατακερματίσει τα ταμπού του συντηρητικού μουσουλμανικού Πακιστάν.Σε μια χώρα όπου απαγορεύεται αυστηρά η δημόσια αναφορά στο σεξ, ο κύριος Σαλέμ κατάφερε όχι μόνο να το θίξει στο τηλεοπτικό του σόου σε prime-time ζώνη τηλεθέασης, αλλά το έκανε χωρίς να προκαλέσει την οργή των φονταμενταλιστών ισλαμιστών ιερέων.
Και το έφερε εις πέρας ως γυναίκα.
Όποτε βγαίνει στον αέρα, ο κ. Σαλέμ μεταμφιέζεται σε Μπεγκούμ Ναουαζίς Άλι, μια σκερτσόζα χήρα που παίρνει συνεντεύξεις από επιφανείς Πακιστανούς και από ορισμένους από τους κορυφαίους πολιτικούς της χώρας.
Μια αληθινή γυναίκα δεν θα μπορούσε ούτε κατά διάνοια να συμπεριφερθεί κατά τον ίδιο τρόπο με τον κο Σαλέμ. Στην απίθανη περίπτωση που ένας σταθμός εξέπεμπε παρόμοια εκπομπή, η οικοδέσποινα θα απολυόταν. Ακόμα και η μεταμφίεση σε παντρεμένη γυναίκα –η χρηστοήθεια της οποίας είναι υψίστης σημασίας για την οικογένειά της– θα ήταν εξίσου ανέφικτη.
Προφανώς όμως ένας άνδρας με γυναικεία ρούχα που παριστάνει τη χήρα είναι πέρα ως πέρα αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
Είναι μυστήριο το γεγονός ότι έχει τόσο σουξέ εδώ ένας άνδρας που παραδέχεται δημοσίως ότι είναι αμφιφυλόφιλος. Το παραδοσιακό ισλαμικό δόγμα δεν αποδέχεται τους αμφιφυλόφιλους και τους ομοφυλόφιλους και η γκέι πακιστανική κοινότητα έχει λίγα μέρη συνάντησης. Οι χώροι που φιλοξενούν τα γκέι πάρτι στη Λαχόρε και το Καράτσι είναι καλά κρυμμένοι.
Ο κος Σαλέμ έχει αναπτύξει τη δική του θεωρία για τη δημοφιλία του: πιστεύει ότι οι Πακιστανοί ήταν από ανέκαθεν περισσότερο ανοικτοί από όσο πιστεύεται από τον έξω κόσμο ότι είναι.
Είναι αλήθεια ότι το Πακιστάν απαρτίζεται, κατά μια έννοια, από δύο χώρες: υπάρχει το αστικό, το εκλεπτυσμένο Πακιστάν, όπου τα δυτικά ήθη είναι περισσότερο αποδεκτά, παρά το γεγονός ότι ποτέ δεν προβάλλεται στην τηλεόραση γυμνό ή μισόγυμνες γυναίκες σε γιγαντοαφίσες. Από την άλλη υπάρχει και το επαρχιακό Πακιστάν, όπου συνήθως το Ισλάμ εφαρμόζεται με μεγαλύτερη θέρμη.
Είναι ακόμα αλήθεια ότι ο Πακιστανός πρόεδρος, στρ. Περβέζ Μουσάραφ, είναι σχετικά ανεκτικός στο τι μπορεί να προβληθεί και να καλυφθεί από τα μέσα, περιλαμβανομένων και πολιτικών θεμάτων. Παρόλο που ο στρ. Μουσάραφ ανέβηκε στην εξουσία με ένα αναίμακτο στρατιωτικό πραξικόπημα το 1999, είναι πιο ανεχτικός στη δημοσιογραφική κριτική για την πολιτική του από τους δημοκρατικούς προκατόχους του.
Ο 28χρονος κος Σαλέμ είναι ενθουσιασμένος με την επιτυχία του για λόγους που είναι ταυτοχρόνως πολιτικοί (είναι περήφανος που έρχεται σε ρήξη με το κατεστημένο φέρνοντας στην επικαιρότητα δύσκολα θέματα) και βαθιά προσωπικοί. «Η μεγαλύτερή μου ευχαρίστηση είναι να με βρίσκω κούκλο μπροστά στον καθρέφτη», δήλωσε προσφάτως ενώ βολευόταν στην καρέκλα του καμαρινιού της μακιγιέζ. Ενόσω μια αισθητικός του τόνιζε τα μάτια, προσθέτοντάς του ρουζ και σκιά, πρόσθεσε: «Ίσως, ναι, είμαι μια ντίβα.»
Είναι δύσκολο να μετρηθεί το μέγεθος της θεαματικότητας του σόου του κου Σαλέμ – δεν υπάρχουν μηχανάκια της AGB εδώ. Υπάρχει σαφώς και ένα κοινό που σιχαίνεται το σόου.
Η αλήθεια όμως είναι ότι έχει επιτυχία. Οι τηλεκριτικοί κατά κανόνα στάθηκαν στο πλευρό του και το σόου, που βγαίνει εδώ και ενάμισι χρόνο στον αέρα, έχει καπαρώσει μια θέση στην prime-time ζώνη τηλεθέασης, παρά τον τίτλο του «Μεταμεσονύχτιου Σόου με την Μπεγκούμ Ναουαζίς Άλι». Ο κος Σαλέμ δηλώνει ότι ο τίτλος δόθηκε για το σκαμπρόζικο περιεχόμενό του, που συνήθως προβάλλεται αργά, αλλά πρόσθεσε ότι το κανάλι το έβαλε νωρίτερα προσδοκώντας ρεκόρ τηλεθέασης, η οποία θα απέφερε περισσότερα διαφημιστικά έσοδα.
Εντωμεταξύ, οι κάτοικοι των πόλεων δείχνουν να μην τους είναι αρκετή η εβδομαδιαία προβολή του σόου, το οποίο παίζει και σε επανάληψη δύο φορές την εβδομάδα. Έχουν αγκαλιάσει με ενθουσιασμό την περσόνα της μεσήλικης χήρας του κου Σαλέμ, η οποία με το φανταχτερό της σάρι και τα εκθαμβωτικά της διαμάντια, προσκαλεί στο σαλόνι της πολιτικούς, αστέρες του κινηματογράφου και ακτιβιστές από το Πακιστάν και την Ινδία.
Με βλέφαρα που πεταρίζουν και χείλη που λάμπουν, η Μπεγκούμ Ναουαζίς Άλι (Μπεγκούμ σημαίνει «κυρία» ή «δεσποινίς» στα Ούρντου) φλερτάρει με τους αρσενικού φύλου καλεσμένους της αφήνοντας τολμηρούς υπαινιγμούς και σεξουαλικά υπονοούμενα. Με τις θηλυκού φύλου καλεσμένες της, γίνεται πειραχτήρι, προκαλώντας τες για το ποια δείχνει ομορφότερη. Οι ερωτήσεις είναι δηκτικές και διεισδυτικές. Στις συζητήσεις της αναμειγνύονται η πολιτική, ο δημοκρατισμός και το σκανδαλιστικό κουτσομπολιό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου