.
Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του αγαπημένου μας πρόβατου στο πρόσφατο (ηλεκτρονικό) τεύχος no 19 του 10%
Τι είναι η πίστη για σένα;
Είναι δύσκολο να μπει σε λόγια, δεν εκλογικεύεται. Η πίστη μου είναι περισσότερο βίωμα. Οι Γραφές μας λένε κάποια πράγματα κι εγώ επιλέγω να σταθώ θετικά απέναντί τους. Πιστεύω ότι έγιναν. Αλλά δεν μπορώ να σου εξηγήσω γιατί. Αυτό είναι και το νόημα της Ορθοδοξίας. Σε αφήνει ελεύθερο - αν θέλεις, πιστεύεις. (…)
Τι σε κάνει να πηγαίνεις τακτικά στο Άγιον Όρος;
Εκεί η ιδεατή εικόνα μου, αυτό που για μένα είναι ο «καλός Βαγγέλης», γίνεται πολύ πιο ξεκάθαρη και πολύ πιο εφικτή. Δεν εννοώ μ’ αυτό κάτι έξω από τη φύση μου. Δεν πηγαίνω στο Άγιον Όρος για να γίνω κάποιος που δεν είμαι, αλλά για να γίνω η καλύτερη εκδοχή μου. Ο καλός Βαγγέλης δεν είναι ένας στρέιτ Βαγγέλης με οικογένεια. Είναι ένας γκέι Βαγέλης που βιώνει τις σχέσεις του με σεβασμό προς το κορμί, την ψυχή και τα συναισθήματα τα δικά του και των άλλων. (...)
Πώς αντιμετωπίζει ο πνευματικός σου την ομοφυλοφιλία;
Την καταδικάζει, αλλά όχι με άσχημο τρόπο. Δεν μου έχει πει ότι θα πάω στην Κόλαση ή τίποτα τέτοιο. Έχει όμως πει ότι είναι κάτι έξω από τη φύση κι ότι ίσως πρέπει να παλέψω να δω τι πάει στραβά και τι πρέπει να αλλάξω. (...)
Πώς αντιδρούν όσοι μαθαίνουν για την πίστη σου;
Πολλοί σοκάρονται. Και μάλιστα πολλοί ομοφυλόφιλοι, που υποτίθεται ότι είναι πιο ανοιχτόμυαλοι, σ’ αυτό το θέμα αντιδρούν περίεργα. Αν το φέρει να τους πω ότι νηστεύω ή ότι πηγαίνω στην εκκλησία ή αν τύχει να δουν στο σπίτι κάποιες εικόνες που έχω, νιώθω σαν να κάνω κάμινγκ άουτ. Δέχονται η κοινωνία μας να ενισχύει σε τέτοιο βαθμό τον καταναλωτισμό, αλλά στην πίστη αντιδρούν. Ίσως γιατί έχουν ταυτίσει τον πιστό με την εικόνα της Λουκά, με κάποιον που κάνει κήρυγμα και καταδικάζει την ομοφυλοφιλία.
Τι είναι η πίστη για σένα;
Είναι δύσκολο να μπει σε λόγια, δεν εκλογικεύεται. Η πίστη μου είναι περισσότερο βίωμα. Οι Γραφές μας λένε κάποια πράγματα κι εγώ επιλέγω να σταθώ θετικά απέναντί τους. Πιστεύω ότι έγιναν. Αλλά δεν μπορώ να σου εξηγήσω γιατί. Αυτό είναι και το νόημα της Ορθοδοξίας. Σε αφήνει ελεύθερο - αν θέλεις, πιστεύεις. (…)
Τι σε κάνει να πηγαίνεις τακτικά στο Άγιον Όρος;
Εκεί η ιδεατή εικόνα μου, αυτό που για μένα είναι ο «καλός Βαγγέλης», γίνεται πολύ πιο ξεκάθαρη και πολύ πιο εφικτή. Δεν εννοώ μ’ αυτό κάτι έξω από τη φύση μου. Δεν πηγαίνω στο Άγιον Όρος για να γίνω κάποιος που δεν είμαι, αλλά για να γίνω η καλύτερη εκδοχή μου. Ο καλός Βαγγέλης δεν είναι ένας στρέιτ Βαγγέλης με οικογένεια. Είναι ένας γκέι Βαγέλης που βιώνει τις σχέσεις του με σεβασμό προς το κορμί, την ψυχή και τα συναισθήματα τα δικά του και των άλλων. (...)
Πώς αντιμετωπίζει ο πνευματικός σου την ομοφυλοφιλία;
Την καταδικάζει, αλλά όχι με άσχημο τρόπο. Δεν μου έχει πει ότι θα πάω στην Κόλαση ή τίποτα τέτοιο. Έχει όμως πει ότι είναι κάτι έξω από τη φύση κι ότι ίσως πρέπει να παλέψω να δω τι πάει στραβά και τι πρέπει να αλλάξω. (...)
Πώς αντιδρούν όσοι μαθαίνουν για την πίστη σου;
Πολλοί σοκάρονται. Και μάλιστα πολλοί ομοφυλόφιλοι, που υποτίθεται ότι είναι πιο ανοιχτόμυαλοι, σ’ αυτό το θέμα αντιδρούν περίεργα. Αν το φέρει να τους πω ότι νηστεύω ή ότι πηγαίνω στην εκκλησία ή αν τύχει να δουν στο σπίτι κάποιες εικόνες που έχω, νιώθω σαν να κάνω κάμινγκ άουτ. Δέχονται η κοινωνία μας να ενισχύει σε τέτοιο βαθμό τον καταναλωτισμό, αλλά στην πίστη αντιδρούν. Ίσως γιατί έχουν ταυτίσει τον πιστό με την εικόνα της Λουκά, με κάποιον που κάνει κήρυγμα και καταδικάζει την ομοφυλοφιλία.
Στις περιοδείες του ο Χριστόδουλος ζήτησε να πηγαίνουμε όλοι στην εκκλησία και μάλιστα όπως είμαστε. Οπότε και οι gay είναι αναγκαίοι..!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι παίζει με τα feeds και δε δείχνει ούτε αυτό το άρθρο. Στα δείχνει μέχρι το προηγούμενο για την ανάγνωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι πολύ μάγκας το πρόβατο. Εγώ έιμαι αδιάφορος με τις θρησκείες αλλά λέω και μπράβο του που δε το κρύβει.
θαυμάζω προβατάκο
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου διάβασα όλο το άρθρο του πρόβατου και το βάζει πολύ ωραία το θέμα της θρησκείας. Δεν είναι φανατίλας και δεν την πέφτει σε όσους δε πιστεύουνε. To πρόβατο είναι ωραίο αλλά αυτό που διάβασα με τον τρανσ που από άντρας έγινε γυναίκα για να τα φτιάξει με γυναίκα το βρήκα παλαβό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αδερφός μου είναι ομοφυλόφιλος αλλά δεν είχε κανένα πρόβλημα με τους γονείς μας. Είχανε δουλέψει πολλά χρόνια στη Σουηδία και είναι ανοιχτόμιαλοι. Οι γονείς του τρανσ κάνανε ένα αγόρι που θέλει να είναι κορίτσι για να φέρεται σαν αγόρι? Όσο ανοιχτόμιαλοι και αν ήτανε οι γονείς του δεν είναι περίεργο που στεναχωρηθήκανε.
Iguana, μια συμβουλή: όταν αντιμετωπίζεις άλλους ανθρώπους, μην προσπαθείς εκ των προτέρων να τους φέρεις στα δικά σου μέτρα, προσπάθησε να δεις λίγο τη δική τους πραγματικότητα και να καταλάβεις. Διαφορετικά γίνεσαι ο ίδιος φανατίλας που την πέφτει σε όσους δεν πιστεύουνε τα ίδια μ'αυτόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσένα σου φαίνεται παλαβό να είναι κάποιος τρανς, όπως σε πολλούς, γονείς και μη, φαίνεται τρελή και παλαβή η ομοφυλοφιλία. Αλλά τι να κάνουν αυτοί που είναι τρανς άνδρες και τρανς γυναίκες; Να μην είναι; Γίνεται; Και γιατί; Επειδή κάποιοι είναι στενόμυαλοι, φορούν παρωπίδες και αρνούνται την, έστω και μειοψηφική, πραγματικότητα; Δηλαδή η μητέρα της Χριστίνας έπρεπε να την απαρνιέται εσαεί; Να μην προσπαθήσει να καταλάβει και να ζήσει με την αρχική, δικαιολογημένη εν μέρει λόγω των κοινωνικών παρωπίδων, στενοχώρια της;
Κρίμα να σπεύδεις να διατυπώνεις βιαστικά απόψεις συντηρώντας τις προκαταλήψεις σου, αντί να προσπαθείς να βάλεις στις σκέψεις σου ένα ερωτηματικό και να αρχίσεις να το ψάχνεις πραγματικά. Αν το είχες κάνει, αν είχες πραγματικά διαβάσει το κείμενο, δεν θα έλεγες ποτέ τη φράση "κάνανε ένα αγόρι που θέλει να είναι κορίτσι για να φέρεται σαν αγόρι". Αυτή η φράση είναι τελείως λάθος και το γιατί φαίνεται πολύ καθαρά στο κείμενο - νιανιά στο κάνει.
Hint (για ένα μόνο από τα λάθη της φράσης σου), επειδή σε συμπάθησα: ένα κορίτσι που γουστάρει κορίτσια δεν φέρεται σαν αγόρι, όπως ο αδελφός σου δεν φέρεται σαν κορίτσι επειδή γουστάρει αγόρια. Η σεξουαλική προτίμηση είναι ένα πράγμα, το φύλο άλλο. Ναι;
Ας πούμε ότι οι συνδυασμοί βιολογικού, κοινωνικού φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού είναι περισσότεροι και πιο ευφάνταστοι απ' όσους εμείς μπορούμε να υποθέσουμε. Και πολύ συχνά μεταβλητοί.
ΑπάντησηΔιαγραφή