.
Τελευταίες παραστάσεις για την εξαιρετική παράσταση της ΕΛΣ με τον «Φυλακισμένο» του Λουίτζι Nτελαπίκολα και τη «Σύντομη ζωή» του Mανουέλ Nτε Φάλια σε σκηνοθεσία του Κρίστοφερ Όλντεν στις 29/11 και 1/12.
Μια συμβουλή: Δεν θα πρέπει να την χάσετε με τίποτα.
Μια απορία: Μετά την τρανσέξουαλ γαζώτρια στη «Σύντομη ζωή» και τις αναφορές στον κοινωνικό ρατσισμό και την τρανσφυλοφοβική βία, οι ομοφυλόφιλοι φίλοι της Λυρικής, που τόσο την έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια, μπορούν άραγε να ελπίζουν και σε κάτι περισσότερο; Π.χ. στο ανέβασμα μιας gay όπερας, όπως "Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ" του Barry, ή σε κάποιο ειδικό αφιέρωμα στους gay δημιουργούς;
Και μια προσδοκία: Μακάρι να μην χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε και εδώ ως απάντηση επιχειρήματα περί (μη) ωριμότητας του κοινού. Η πυκνότητα των γκέι θεατών ανά τ.μ. στη χθεσινή παράσταση υπήρξε ανάλογη της περιοχής του Γκαζιού οποιοδήποτε βράδυ Σαββάτου και το χειροκρότημα παραπάνω από ενθουσιώδες. Πόσο περισσότερο ακόμη να ωριμάσει το συγκεκριμένο κοινό ;
ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ: Λαμπερή πρεμιέρα με σύγχρονες όπερες
του Πάνου Παναγιωτάκου (Ελεύθερος Τύπος 21-11-2006)
Mε άκρως εντυπωσιακό τρόπο και με μία πρεμιέρα που κύλησε σε σύγχρονους ρυθμούς άνοιξε για την Eθνική Λυρική Σκηνή το ανακαινισμένο θέατρο «Oλύμπια». Oι δύο μονόπρακτες όπερες του 20ού αιώνα, ο «Φυλακισμένος» του Λουίτζι Nτελαπίκολα και η «Σύντομη ζωή» του Mανουέλ Nτε Φάλια, που με διαφορετικό τρόπο μιλούν για την ελευθερία, παρουσιάστηκαν την Kυριακή (μ' ένα εικοσάλεπτο διάλειμμα ανάμεσα σε καθεμία) και χειροκροτήθηκαν θερμά από το κοινό. Tόσο οι μονωδοί - πρωταγωνιστές όσο και ο σκηνοθέτης Kρίστοφερ Ολντεν κέρδισαν τις εντυπώσεις. H ανατρεπτική και ευρηματική σκηνοθεσία του Ολντεν μετέφερε τα έργα σε σύγχρονους χρόνους και επιφύλαξε δύο συγκλονιστικά φινάλε για καθεμία όπερα: Στο «Φυλακισμένο» ο πρωταγωνιστής Λάουρι Bαζάρ οδηγείται ολόγυμνος στην εκτέλεση από τους δεσμοφύλακες μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών. Στη «Σύντομη ζωή» η Aν Σοφί Nτιπρέλ στο ρόλο της προδομένης από τον Πάκο Σαλούδ αυτοκτονεί, κόβοντας αργά αργά το πρόσωπό της και στη συνέχεια τα χέρια της, γεμίζοντας αίματα το νυφικό της και δίνει οριστικό τέλος στη ζωή της, όταν μπήγει το μαχαίρι στην κοιλιά της.
Επιστροφή στις ρίζες της όπερας
Του Δημήτρη Ρηγόπουλου (Καθημερινη 26-11-2006)
Στην τελευταία σκηνή του «Φυλακισμένου» του Λουίτζι Νταλαπίκολα ο Λάουρι Βαζάρ, που τον υποδύεται, βγάζει τη φόρμα και μένει γυμνός. Δύο κυρίες στις μπροστινές μας θέσεις σκουντάει η μία την άλλη. Χαχανίζουν από αμηχανία. Λίγα λεπτά αργότερα, στη «Σύντομη ζωή» του Μανουέλ ντε Φάλια μια πολύ αξιοπρεπής παρέα ηλικιωμένων δείχνει να μην πιστεύει στα μάτια της: ένα ζευγάρι εραστών (ευτυχώς, ντυμένοι) ερωτοτροπούν ασύστολα και μάλιστα κατάχαμα. Το παραδοσιακό κοινό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής πρέπει να πήρε μια ικανοποιητική γεύση για το ανανεωτικό πνεύμα που φέρνει μαζί του ο Στέφανος Λαζαρίδης, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της κρατικής μας όπερας. Σε μία και μόνο παράσταση είδε επί σκηνής την Τζούλια Σουγκλάκου με σφουγγαρίστρα υπό μάλης, παπάδες να καπνίζουν, σεξουαλικές χορογραφίες και η χαριστική βολή, τον Λατίνο τραγουδιστή της «Σύντομης ζωής» να φιλιέται περιπαθώς με την τρανσεξουαλική γαζώτρια. Δύο θεατές αποχώρησαν. Ελάχιστες απώλειες, αν σκεφθούμε το σοκ της μετάβασης στη νέα εποχή. Οσοι έμειναν ώς το τέλος, χειροκρότησαν ζωηρά. Και ορισμένοι έδειχναν να καλωσορίζουν με συνωμοτική διάθεση τον άνεμο της αλλαγής. Δεν αποκλείεται αυτό το ήσυχο βράδυ του Νοεμβρίου να έζησαν μια ιστορική στιγμή.
Τελευταίες παραστάσεις για την εξαιρετική παράσταση της ΕΛΣ με τον «Φυλακισμένο» του Λουίτζι Nτελαπίκολα και τη «Σύντομη ζωή» του Mανουέλ Nτε Φάλια σε σκηνοθεσία του Κρίστοφερ Όλντεν στις 29/11 και 1/12.
Μια συμβουλή: Δεν θα πρέπει να την χάσετε με τίποτα.
Μια απορία: Μετά την τρανσέξουαλ γαζώτρια στη «Σύντομη ζωή» και τις αναφορές στον κοινωνικό ρατσισμό και την τρανσφυλοφοβική βία, οι ομοφυλόφιλοι φίλοι της Λυρικής, που τόσο την έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια, μπορούν άραγε να ελπίζουν και σε κάτι περισσότερο; Π.χ. στο ανέβασμα μιας gay όπερας, όπως "Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ" του Barry, ή σε κάποιο ειδικό αφιέρωμα στους gay δημιουργούς;
Και μια προσδοκία: Μακάρι να μην χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε και εδώ ως απάντηση επιχειρήματα περί (μη) ωριμότητας του κοινού. Η πυκνότητα των γκέι θεατών ανά τ.μ. στη χθεσινή παράσταση υπήρξε ανάλογη της περιοχής του Γκαζιού οποιοδήποτε βράδυ Σαββάτου και το χειροκρότημα παραπάνω από ενθουσιώδες. Πόσο περισσότερο ακόμη να ωριμάσει το συγκεκριμένο κοινό ;
ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ: Λαμπερή πρεμιέρα με σύγχρονες όπερες
του Πάνου Παναγιωτάκου (Ελεύθερος Τύπος 21-11-2006)
Mε άκρως εντυπωσιακό τρόπο και με μία πρεμιέρα που κύλησε σε σύγχρονους ρυθμούς άνοιξε για την Eθνική Λυρική Σκηνή το ανακαινισμένο θέατρο «Oλύμπια». Oι δύο μονόπρακτες όπερες του 20ού αιώνα, ο «Φυλακισμένος» του Λουίτζι Nτελαπίκολα και η «Σύντομη ζωή» του Mανουέλ Nτε Φάλια, που με διαφορετικό τρόπο μιλούν για την ελευθερία, παρουσιάστηκαν την Kυριακή (μ' ένα εικοσάλεπτο διάλειμμα ανάμεσα σε καθεμία) και χειροκροτήθηκαν θερμά από το κοινό. Tόσο οι μονωδοί - πρωταγωνιστές όσο και ο σκηνοθέτης Kρίστοφερ Ολντεν κέρδισαν τις εντυπώσεις. H ανατρεπτική και ευρηματική σκηνοθεσία του Ολντεν μετέφερε τα έργα σε σύγχρονους χρόνους και επιφύλαξε δύο συγκλονιστικά φινάλε για καθεμία όπερα: Στο «Φυλακισμένο» ο πρωταγωνιστής Λάουρι Bαζάρ οδηγείται ολόγυμνος στην εκτέλεση από τους δεσμοφύλακες μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών. Στη «Σύντομη ζωή» η Aν Σοφί Nτιπρέλ στο ρόλο της προδομένης από τον Πάκο Σαλούδ αυτοκτονεί, κόβοντας αργά αργά το πρόσωπό της και στη συνέχεια τα χέρια της, γεμίζοντας αίματα το νυφικό της και δίνει οριστικό τέλος στη ζωή της, όταν μπήγει το μαχαίρι στην κοιλιά της.
Επιστροφή στις ρίζες της όπερας
Του Δημήτρη Ρηγόπουλου (Καθημερινη 26-11-2006)
Στην τελευταία σκηνή του «Φυλακισμένου» του Λουίτζι Νταλαπίκολα ο Λάουρι Βαζάρ, που τον υποδύεται, βγάζει τη φόρμα και μένει γυμνός. Δύο κυρίες στις μπροστινές μας θέσεις σκουντάει η μία την άλλη. Χαχανίζουν από αμηχανία. Λίγα λεπτά αργότερα, στη «Σύντομη ζωή» του Μανουέλ ντε Φάλια μια πολύ αξιοπρεπής παρέα ηλικιωμένων δείχνει να μην πιστεύει στα μάτια της: ένα ζευγάρι εραστών (ευτυχώς, ντυμένοι) ερωτοτροπούν ασύστολα και μάλιστα κατάχαμα. Το παραδοσιακό κοινό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής πρέπει να πήρε μια ικανοποιητική γεύση για το ανανεωτικό πνεύμα που φέρνει μαζί του ο Στέφανος Λαζαρίδης, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της κρατικής μας όπερας. Σε μία και μόνο παράσταση είδε επί σκηνής την Τζούλια Σουγκλάκου με σφουγγαρίστρα υπό μάλης, παπάδες να καπνίζουν, σεξουαλικές χορογραφίες και η χαριστική βολή, τον Λατίνο τραγουδιστή της «Σύντομης ζωής» να φιλιέται περιπαθώς με την τρανσεξουαλική γαζώτρια. Δύο θεατές αποχώρησαν. Ελάχιστες απώλειες, αν σκεφθούμε το σοκ της μετάβασης στη νέα εποχή. Οσοι έμειναν ώς το τέλος, χειροκρότησαν ζωηρά. Και ορισμένοι έδειχναν να καλωσορίζουν με συνωμοτική διάθεση τον άνεμο της αλλαγής. Δεν αποκλείεται αυτό το ήσυχο βράδυ του Νοεμβρίου να έζησαν μια ιστορική στιγμή.
Άντε και καλή αρχή...Ποτέ δεν είναι αργά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασα και το πολύ ενδιαφέρον πράγραμμα των προβολών της ΛΟΑ. Μπράβο κορίτσια.