20.10.06

ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ...ΔΙΚΙΟ;

Image Hosted by ImageShack.us
.
«Γνωρίζετε τόσο καλά όσο και εγώ ότι ήδη υπάρχουν δυνάμεις και τάσεις που θέλουν την αντικατάσταση της οικογένειας από τη union civile, δηλαδή από μια συμβιωτική μονάδα…»

Τελικά ο Αρχιεπίσκοπος ίσως να έχει, από την πλευρά του πάντα, ένα κάποιο δίκιο στις πρόσφατες δηλώσεις του.
Γιατί να διεκδικούμε οι ομοφυλόφιλοι και οι λεσβίες πολιτικές ενώσεις, όπως αυτές με τις οποίες κάποια κόμματα καιρό τώρα μας παραμυθιάζουν, και όχι θρησκευτικές ενώσεις, όπως αυτές που ΗΔΗ μας προσφέρει η Εκκλησία;
Γιατί να παρακαλάμε χωρίς αποτέλεσμα τον κάθε Δήμαρχο να μας παντρέψει ή να μας νυμφεύσει, όταν μπορούμε να το κάνουμε με παπά και με κουμπάρο/α και κάθε τιμή στην εκκλησία σύμφωνα με την από αιώνες παράδοση της Ορθοδοξίας να ευλογεί τα ζευγάρια των ομοφύλων;
Και μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα ο θρησκευτικός και ο πολιτικός γάμος είναι νομικά ισότιμοι.
.
.
(ΣΙΝΑ 966, 13ος αιώνας, ελληνικά)
Τάξις προς Επισημοποίηση Ένωσης Ομοφύλων*
i
Αυτοί που προορίζονται να ενωθούν θα έλθουν μπροστά από τον ιερέα, ο οποίος θα τοποθετήσει το Ευαγγέλιο στο κέντρο του τραπεζιού, και ο πρώτος από αυτούς που θε ενωθούν θα βάλει το χέρι του πάνω στο Ευαγγέλιο και ο δεύτερος θα βάλει το χέρι του πάνω στο χέρι του πρώτου. Και έτσι σφραγίζοντας τους, θα πει ο ιερέας τη λιτανεία
....
v.
Ειρήνη υμίν.Κλίνατε τις κεφαλές σας.Ω Κύριε και Θεέ μας, που μας ευνόησες δίνοντας μας όλα τα αναγκαία για τη σωτηρία μας και μας διέταξες να αγαπάμε ο ένας τον άλλον και να συγχωρούμε τις αδυναμίες ο ένας του άλλου, ευλόγησε, ευγενικέ Κύριε που αγαπάς το καλό, αυτούς τους δούλους σου, που αγαπούν ο ένας τον άλλο, και έχουν έρθει σ' αυτήν την αγία εκκλησία σου, για να λάβουν την ευλογία σου. Δώσε τους αναίσχυντη πίστη, αληθινή αγάπη, και όπως Εσύ έδωσες στους αγίους αποστόλους σου την ειρήνη σου και την αγάπη σου, δώσε και σε αυτούς, Ω Χριστέ και Θεέ μας, όλα τα αναγκαία για τη σωτηρία και την αιώνια ζωή.Γιατί Εσύ είσαι το φως, η αλήθεια και η αιώνια ζωή και δική σου είναι η δόξα
....
* εδώ σε απόδοση στα νέα ελληνικά
Τζων Μπόσγουελ : Γάμοι μεταξύ ανδρών. Οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις στην αρχαία Ελλάδα, Ρώμη και μεσαιωνική Ευρώπη. (Σ.Ι.Ζαχαρόπουλος)

[Διαβάστε επίσης την καταχώρηση ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ (John Boswell: The Church and the Homosexual: An Historical Perspective ) στις 26-10-2005]

11 σχόλια:

  1. Αυτό που χαλάει την εικόνα είναι οι υπερβολές της κάθε πλευράς. Και δυστυχώς οι άνθρωποι στην αντίδρασή τους τα μεταφράζουν όλα αναγκαστικά άσπρο-μαύρο (βασική λειτουργεία του μεταφραστικού του εγκεφάλου είναι να αναγνωρίζει τί θα ωφελήσει και τί θα βλάψει) οπότε αν κάποιος έχει 10 άδικα, τα 2 δίκια του χάνονται...

    Οπότε όλα καταλήγουν σε μάχη επικράτησης και η τάση του εκμοντερνισμού τελικά μας καταστρέφει σε πολλές περιπτώσεις. Ειδικά όταν ξεχνάμε πως άλλο ελευθερία, άλλο ασυδωσία και πως είμαστε άνθρωποι με ψυχοσύνθεση και πρέπει να σεβόμαστε τον εαυτό μας και την φύση μας.

    Αλλά δυστυχώς όλα αυτά δεν μετρούν μπροστά στα συμφέροντα κανενός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπροστά σε Kitschich παπά-grande-dame??
    Να πεθάααααανωωωωω.... :-)
    Στη χειρότερη φαντασίωση:
    μπροστά σε λιτότατο και σεμνότατο προτεστάντη-ασσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς τον ομοφοβικό κύριο που έγραψε τα πιο πάνω, ακριβώς επειδή σεβόμαστε τον εαυτό μας, τη φύση μας και την ψυχοσύνθεσή μας ζητάμε τα ίδια δικαιώματα που θεωρείτε δεδομένα για τον εαυτούλη σας αλλά με πολλή μεγάλη ευκολία στερείτε από τους άλλους, καθώς είναι "έθιμο" και "παράδοση" να τους θεωρείται ανώμαλους και υπανθρώπους. 'Ενα από αυτά είναι το δικαίωμά του καθενός να παντρευτεί αυτόν που θέλει, το οποίο από ό,τι κατάλαβα θεωρείτε "ασυδοσία". Εξηγείστε μου πως αν ασκείτε τα δικά σας δικαιώματα ελεύθερα αυτό θεωρείται ελευθερία, ενώ όταν εγώ θέλω να ασκήσω τα δικά μου θεωρείται "ασυδοσία".
    'Οσο για εκείνο το υποκείμενο με τα ράσα, πολύ ασχολούμαστε μαζί του. 'Οπως έχω ξαναπεί σε περιπτώσεις σαν κι αυτή, το οuting είναι όχι μόνο θεμιτό, αλλά απαραίτητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. gay super hero: Αυτός που με ίσως κάποια ευκολία αποκαλείς «υποκείμενο με τα ράσα» είναι για πάρα πολλούς θρησκευόμενους ομοφυλόφιλους ο Αρχιεπίσκοπος της Ελλάδος που τον σέβονται ακριβώς γι’ αυτό που εκπροσωπεί.
    Εκεί βρίσκεται άλλωστε και το προσωπικό δράμα τους, καθώς ακούγοντας τέτοια σκοταδιστικά και διαστρεβλωτικά κηρύγματα νιώθουν παγιδευμένοι, χωρίς ελπίδα διαφυγής, ανάμεσα στην πίστη τους και την ίδια τους τη φύση.
    Το ζήτημα, λοιπόν, δεν είναι να απαξιώσουμε τον Αρχιεπίσκοπο, αλλά να (από)δείξουμε ότι η Ορθοδοξία έχει για όλους μια θέση, ανεξάρτητα από τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους και, φυσικά, πέρα από τον μισαλλόδοξο, ανιστόρητο, αντι-χριστιανικό λόγο των περισσότερων λειτουργών της Εκκλησίας.
    Στο εξωτερικό οι ομάδες γκέι χριστιανών έχουν κάνει πολλές φορές σπουδαία δουλειά σ' αυτόν τον τομέα κι έχουν βοηθήσει πολλούς ομοφυλόφιλους αποτελεσματικά, αποκαλύπτοντας τις ιδιοτελείς αποκρύψεις, τις εσκεμμένα ενοχοποιητικές αναφορές, τις μεταφραστικές αλλοιώσεις και τις ερμηνευτικές παραμορφώσεις των ιερών κειμένων ή της εκκλησιαστικής παράδοσης.
    Προσωπικά, κάτι τέτοιο μου φαίνεται πολύ πιο ουσιαστικό, και ανακουφιστικό, από το οποιοδήποτε παρορμητικό και ηθικά συζητήσιμο outing.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διαβάζοντας τον/την από πάνω σφίγγεται το στομάχι μου... ζούμε σε μια κοινωνία που κατασκεύασε το κοινωνικό μας "φύλο", μας έμαθε τι σημαίνει να σαι "γυναίκα" και "άντρας" και όρισε τις συμπεριφορές μας. Φτιάξαμε λοιπόν το κοινωνικά "φυσικό" που τ ονομάσαμε "φυσιολογικό" μέσα από μια κατασκευασμένη ηθική που εξυπηρετεί τον κοινωνικό μας ιστό και τον πολλαπλασιασμό της κοινωνίας.

    Κάποιοι κάπου για διάφορους λόγους αμφισβήτησαν το κοινωνικό τους φύλο. Τους ονομάσαμε "τρίτο φύλο" για να μπορούμε να τους διακρίνουμε από το "φυσιολογικό" και τους βάλαμε στο περιθώριο. Κατόπιν, για να δείξουμε πόσο "φιλελευθεροι" είμαστε κι επειδή τους χρειαζόμαστε κι αυτούς στην κοινωνία, αρχίσαμε να φτιάχνουμε "νόμους" για να τους απενοχοποιήσουμε και να τους εντάξουμε.
    Κυρίαρχο ρόλο στην χειραγώγηση του ανθρώπου, σ αυτό που ο/η παραπάνω ονόμάτισε όμορφα "προσανατολισμό", έπαιξε και παίζει η εκκλησία.

    Και κοίτα τι όμορφα που η εκκλησία στο "εξωτερικό" "αγκαλιάζει" τους "ξεστρατιμένους", διορθώνει "εσφαλμένες αναφορές" και εκσυγχρονίζεται για να μπορέσει στη μεταμοντέρνα εποχή μας να παίξει το νέο της ρόλο που... δυστυχώς... είναι το ίδιο αναμασημένο έργο της "σωτηρίας της ψυχής"!

    ΤΖιιιιιιζους!

    Εγώ χαίρομαι για τον αρχι-επί-σκοπό μας! Γιατί δείχνει καθαρά τη προφανή άποψη της εκκλησίας απέναντι στο διαφορετικό, απέναντι στο μη-ηθικό, στο μη κοινωνικά αποδεκτό. Λυπάμαι μόνο επειδή ακριβώς πολλοί διαφορετικοί, πολλοί που θα μπορούσαν να ναι μοναδικοί, χάνονται και νιώθοντας το σημάδι της "αναγνώρισης" σκύβουν σαν τα πρόβατα να πάρουν την ευλογία ΤΟΥΣ. Κρίμα...
    Κρίμα και για τους "άλλους" που αντί να φτύσουν την ηθική κατάμουτρα, αγωνίζονται να διεκδικήσουν "ίση συμπεριφορά και δικαιώματα" με τα υπόλοιπα πρόβατα διεκδικώντας μερίδιο στην "ηθική"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Προφανώς εσείς που πιστεύετε ότι η Εκκλησία δεν σας αφορά προσωπικά έχετε όλη την άνεση να την «φτύνετε κατάμουτρα» στον κάθε αρχιεπίσκοπο, μητροπολίτη ή ιερέα της, θεωρώντας προφανή και δεδομένη την άποψη της απέναντι στο διαφορετικό. Κατανοητό.
    Κάποιοι άλλοι όμως που νιώθουν μέλη της, που την αγαπούν, που την πονούν, που τη σέβονται, δεν θέλουν και δεν εννοούν να τη χαρίσουν αμαχητί στους ομοφυλοφοβικούς και τις συμφεροντολογικά διαστρεβλωμένες ερμηνείες τους, όπως και οι Παλαιστίνιοι γκέι δεν επιθυμούν να τα μαζέψουν και να φύγουν αφήνοντας την πατρίδα τους λάφυρο στα χέρια των μισαλλόδοξων συμπατριωτών τους στο αμέσως προηγούμενο ποστ. Τόσο δύσκολο σας είναι να το καταλάβετε αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι, είναι για μένα αδύνατον! πατρίδα μου ήθελα να ναι η γη, δεν θέλω να χω φύλο που να κανονίζει το πως θα περπατω και με ποιoν θα γαμηθώ, δεν θέλω να επιλέξω ταυτότητα ούτε θέλω να "πιστευω" σε διαβόλους ή "θεούς". Μου απέδωσαν το "ορθό" φύλο, τη "σωστή" πατρίδα, τη κατάλληλη θρησκεία και μου κόλλησαν την κοινωνική μου ταυτότητα προσδιορίζοντάς με με βάση τα ηθικά ΤΟΥΣ κριτήρια, όπως ακριβώς έκανες εσύ πριν λίγο... τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβεις αυτό? ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. γιατί να αναπαράγουμε θεσμούς όπως ο γάμος (που προσωπικά με έχουν πληγώσει -διαζύγια - δικαστήρια... κτλ) και να μην συγκατοικούμε και να διεκδικούμε ίσα διακαιώματα στις φοροαπαλλαγές/ μεταθέσεις στη δουλειά/ κτλ. που είναι και το ζουμί...?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Erva sevomai mono anthropous kai thesmous oi opoioi me sevontai. Kai prosopika pistevo oti opoios einai dimosio prosopo ektithetai kai se dimosia kritiki, eidika an i prosopiki tou zoi den tairiazei me tis dimosies paremvaseis tou. Episis den mporo na katalavco pos to outing einai "ithika syzitisimo" eno to na katastrefeis anthropines zoes me ta "ithika" sou kirigmata den einai. An ena mikrotero kako mporei na apotrepsei ena poly megalytero, dialegoume to mikrotero.
    P.S. kai gia osous elpizoun na "allaxoun" to xristianismo i to islam, perastika tous. Mou thymizoun tous agnous marxistes pou pistevan oti mporousan na "exanthropisoun" ton kommounismo.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Mortaki: όσες φορές έχουμε κάνει εδώ και σε άλλα μπλογκ αυτή την κουβέντα, πάντα καταλήγουμε στο πόσο άδικη και τελικά παράλογη είναι η θεσμική επιδότηση του γάμου, εκτός βέβαια από την περίπτωση της οικονομικής βοήθειας του κράτους προς τα παιδιά, που ωστόσο δεν είναι απαραίτητο να υπάρχουν μόνον εντός του γάμου.
    Όμως, αν συναντάμε όλη αυτήν την αντίδραση διεκδικώντας ίσα δικαιώματα επειδή κάποιοι θεωρούν ότι μειώνεται έτσι το κομμάτι της πίτας τους, φαντάσου τι θα μας κάνουν αν μιλήσουμε για κατάργηση της πίτας ή έστω διαφορετικό τρόπο διανομής της.
    Στα πλαίσια της διεκδίκησης ίσων δικαιωμάτων το σίγουρα πιο ευέλικτο σύμφωνο συμβίωσης ή συγκατοίκησης θα συνιστούσε διάκριση και με τη σφραγίδα του νόμου πλέον. Αν και θα μπορούσε όντως να αποτελεί μια λογική επιλογή, αν βεβαίως είχαμε τη δυνατότητα να διαλέξουμε νόμιμα ανάμεσα στο γάμο κι αυτό.
    Gay super hero: αν δεν ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε να αλλάξουμε τον χριστιανισμό, το ισλάμ, τον κομμουνισμό, το Ιράν, την Ελλάδα, τη γη ολόκληρη, που μπορούμε άραγε να μεταναστεύσουμε; Πώς μπορούμε να (επι)ζήσουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Den xreiazetai na allaxoume ton xristianismo i to islam. To mono pou xreiazetai einai na zoume se evnomoumenes politeies, opou i thriskeia den apotelei dimosia ypothesi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή