30.6.16

ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΑΜΦΙΦΥΛΟΦΙΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ο σεξουαλικός προσανατολισμός σχετίζεται με την υγεία, κυρίως ψυχική, αλλά και σωματική, έδειξε Αμερικανική μελέτη, της οποίας τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο ιατρικό περιοδικό "JAMA Internal Medicine".
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Γκίλμπερτ Γκονζάλες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Βάντερμπιλτ του Τενεσί, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters και με το ΑΠΕ, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 69.000 άτομα, με μέση ηλικία 47 ετών, συσχετίζοντας τον σεξουαλικό προσανατολισμό καθενός με την κατάσταση της υγείας του, όπως δηλώθηκε από τους ίδιους τους συμμετέχοντες.
Διαπιστώθηκε ότι οι ομοφυλόφιλοι «είναι πιθανότερο να αναφέρουν μειωμένη σωματική και ψυχική υγεία, μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ και συχνή χρήση τσιγάρων, πιθανώς ως συνέπεια του στρες που βιώνουν λόγω των διακρίσεων σε βάρος τους». Οι διαφορές αφορούν κυρίως στην ψυχική και πολύ λιγότερο τη σωματική υγεία. Οι λεσβίες είναι 91% πιθανότερο να έχουν γενικότερα χειρότερη υγεία και 51% πιθανότερο να έχουν πολλαπλές χρόνιες παθήσεις, σε σχέση με τις ετεροφυλόφιλες γυναίκες, ενώ για τις αμφιφυλόφιλες ο κίνδυνος είναι υπερδιπλάσιος.
Ενώ οι γκέι και οι λεσβίες εμφανίζουν περισσότερα ψυχολογικά προβλήματα σε σχέση με τους στρέιτ, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα για τους μπαϊσέξουαλ, σύμφωνα με την έρευνα. Έτσι, ενώ το 17% των ετεροφυλόφιλων ανδρών ανέφερε τούλαχιστον μέτριας έντασης ψυχολογικό στρες, τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 26% για τους ομοφυλόφιλους άνδρες και 40% για τους αμφιφυλόφιλους.
Παρόμοια εικόνα προκύπτει στις γυναίκες, με τα σχετικά ποσοστά τουλάχιστον μέτριου στρες να είναι 22% στις ετεροφυλόφιλες, 28% στις λεσβίες και 46% στις αμφισεξουαλικές. Οι αμφιφυλόφιλοι είναι, επίσης, οι χειρότεροι πότες από όλους, με ποσοστό 11% να κάνουν μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ, έναντι 5,7% των στρέιτ και 5,1% των γκέι. Η ίδια περίπου απόκλιση εμφανίζεται στο τσιγάρο, με τους αμφιφυλόφιλους να είναι οι πιο «βαρείς» καπνιστές (9,3%) και να ακολουθούν οι ομοφυλόφιλοι (6,2%) και οι ετεροφυλόφιλοι (6%).
Μεταξύ των γυναικών, οι αμφιφυλόφιλες είναι αυτές που καταναλώνουν το περισσότερο αλκοόλ (12%), έναντι των λεσβιών (9%) και των ετεροφυλόφιλων (5 %). Στο κάπνισμα, οι λεσβίες περιλαμβάνουν περισσότερες «βαριές» καπνίστριες (5,2%) έναντι 4,2% των αμφιφυλόφιλων και 3,4% των «στρέιτ» γυναικών.
Όπως είπε ο Γκονζάλες, οι ανισότητες στην υγεία πιθανότατα οφείλονται στο στρες του να είναι κανείς μειονότητα, πράγμα που επιδεινώνεται στην περίπτωση των αμφισεξουαλικών ατόμων, τα οποία μπορεί να μην γίνονται αποδεκτά ούτε από την κοινότητα των ομοφυλοφίλων.
Παρόλο που δεν έχουν υπάρξει πολλές μελέτες, ειδικά για τους αμφιφυλόφιλους, οι έως τώρα ενδείξεις - που επιβεβαιώνονται από τη νέα έρευνα - είναι ότι πιθανώς αντιμετωπίζουν τα περισσότερα προβλήματα υγείας από όλους.
Εκτός του στρες λόγω των διακρίσεων, οι ερευνητές ανέφεραν ότι η απαγόρευση του γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων μπορεί να επιδρά αρνητικά στην υγεία τους με διάφορους τρόπους. Οι ανισότητες στην υγεία μεταξύ ετεροφυλοφίλων - ομοφυλοφίλων αναμένεται να μειώνονται, όσο περισσότερο οι σεξουαλικές μειονότητες γίνονται κοινωνικά αποδεκτές. (healthmag.gr)

27.6.16

ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ: Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ


Ο Πάπας Φραγκίσκος δήλωσε ότι η Καθολική Εκκλησία οφείλει να ζητήσει συγγνώμη από τους ομοφυλόφιλους για τον τρόπο με τον οποίο τους αντιμετώπιζε για πολλά χρόνια.
Σε συνέντευξη Τύπου, ο Πάπας τόνισε ότι η Εκκλησία δεν έχει δικαίωμα να ασκεί κριτική στους γκέϊ και ότι θα πρέπει να τους συμπεριφέρεται με σεβασμό. Ακόμα, πρόσθεσε ότι θα πρέπει να ζητήσουν συγγνώμη και από άλλους ανθρώπους που έχουν περιθωριοποιήσει, όπως τους φτωχούς, τις γυναίκες και τα παιδιά που εξαναγκάζονται σε εργασία.
«Θα επαναλάβω ότι οι διδασκαλίες της Εκκλησίες λένε ότι δεν πρέπει να γίνονται διακρίσεις σε βάρος των ομοφυλοφίλων και ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό», δήλωσε επιστρέφοντας στο Βατικανό από την Αρμενία.
Υπενθυμίζουμε ότι το 2013 ο Πάπας Φραγκίσκος είχε πει ότι η ομοφυλοφιλία συνιστά «αμαρτία», όμως οι ομοφυλόφιλοι δεν είναι «αμαρτωλοί» (huffingtonpost.gr, 27/6/2016)

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ. ΜΕ ΔΑΚΡΥΓΟΝΑ ΔΙΕΛΥΣΕ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΤΟ PRIDE

Σε χρήση δακρυγόνων προέβη η Αστυνομία στην Κωνσταντινούπολη προκειμένου να σκορπίσει δεκάδες διαδηλωτές που προσπάθησαν να συγκεντρωθούν για την ετήσια εβδομάδα Gay Pride, οι εκδηλώσεις της οποία απαγορεύτηκαν για φέτος από τις τοπικές Αρχές.
Διαδηλωτές ανέφεραν στο πρακτορείο Reuters ότι τουλάχιστον επτά άτομα τέθηκαν υπό κράτηση από αστυνομικούς, ενώ ανθρωποκυνηγητό έλαβε χώρα στους δρόμους γύρω από την πλατεία Ταξίμ, το παραδοσιακό σημείο συνάντησης για το Gay Pride.
Αν και οι εκδηλώσεις για το Gay Pride διοργανώνονται επί το πλείστον ειρηνικά κάθε χρόνο στην Κωνσταντινούπολη από το 2003, το τοπικό κυβερνείο αποφάσισε να απαγορεύσει τους φετινούς εορτασμούς, επικαλούμενο λόγους ασφαλείας.
Τα μέτρα ασφαλείας είναι ήδη αυξημένα λόγω των βομβιστικών επιθέσεων που έχουν πλήξει την Πόλη τους τελευταίους έξι μήνες, τρομοκρατικές ενέργειες που έχουν αποδοθεί στο Ισλαμικό Κράτος και σε κούρδους αυτονομιστές.
Παρά ταύτα, πέραν της τρομοκρατικής απειλής, μία εθνικιστική οργάνωση νέων προειδοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι θα υπάρξει βία εάν επιτραπεί στη φετινή πορεία να διεξαχθεί κανονικά.
Σύμφωνα με το Reuters, την προηγούμενη Κυριακή η τουρκική Αστυνομία χρησιμοποίησε δακρυγόνα και σφαίρες από λάστιχο ώστε να διαλύσει πορεία τρανσέξουαλ, που επίσης είχε απαγορευτεί. (skai.gr. 26/6/2016)



Ο ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

«Υμνούμε και δοξολογούμε τον Θεό των «οικτιρμών και πάσης παρακλήσεως», διότι μας αξίωσε να συνέλθουμε την εβδομάδα της Πεντηκοστής (18-26 Ιουνίου 2016) στην Κρήτη, όπου ο Απόστολος Παύλος και ο μαθητής του Τίτος κήρυξαν το Ευαγγέλιο στα πρώτα χρόνια της ζωής της Εκκλησίας. Ευχαριστούμε τον εν Τριάδι Θεό, διότι ευδόκησε να περατώσουμε με ομοψυχία τις εργασίες της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας, την οποία συγκάλεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, με την ομόφρονη γνώμη των Προκαθημένων των κατά τόπους Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.
Ακολουθώντας πιστά το παράδειγμα των Αποστόλων και των θεοφόρων Πατέρων μελετήσαμε και πάλιν το Ευαγγέλιο της ελευθερίας «η Χριστός ημάς ηλευθέρωσε» (Γαλ. 5:1). Θεμέλιο των θεολογικών μας αναζητήσεων υπήρξε η βεβαιότητα ότι η Εκκλησία δεν ζεί για τον εαυτό της. Μεταδίδει τη μαρτυρία του Ευαγγελίου της χάριτος και της αληθείας και προσφέρει σε όλη την οικουμένη τα δώρα του Θεού: την αγάπη, την ειρήνη, την δικαιοσύνη, την καταλλαγή, την δύναμη του Σταυρού και της Αναστάσεως και την προσδοκία της αιωνιότητος.
1) Βασική προτεραιότητα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου υπήρξε η διακήρυξη της ενότητος της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Στηριγμένη στη θεία Ευχαριστία και την Αποστολική Διαδοχή των Επισκόπων, η υφισταμένη ενότητα είναι ανάγκη να ενισχύεται και να φέρνει νέους καρπούς. Η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία είναι Θεανθρώπινη κοινωνία, πρόγευση και βίωση των Εσχάτων εντός της Θείας Ευχαριστίας. Ως μία διαρκής Πεντηκοστή είναι ασίγαστη προφητική φωνή, παρουσία και μαρτυρία της Βασιλείας του Θεού της αγάπης. Πιστή στην ομόφωνη Αποστολική Παράδοση και μυστηριακή εμπειρία η Ορθόδοξος Εκκλησία αποτελεί την αυθεντική συνέχεια της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, όπως ομολογείται στο Σύμβολο της Πίστεως και επιβεβαιώνεται από τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας. Η Εκκλησία μας βιώνει το μυστήριο της θείας Οικονομίας στη μυστηριακή της ζωή με επίκεντρο τη θεία Ευχαριστία.
Η Ορθόδοξος Εκκλησία εκφράζει την ενότητα και καθολικότητά της εν Συνόδω. Η συνοδικότητα διαπνέει την οργάνωση, τον τρόπο που λαμβάνονται οι αποφάσεις και καθορίζεται η πορεία της. Οι Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες δεν αποτελούν συνομοσπονδία Εκκλησιών αλλά την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Κάθε τοπική Εκκλησία, προσφέρουσα την θεία Ευχαριστία, είναι η εν τόπω παρουσία και φανέρωση της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Ως προς την Ορθόδοξο Διασπορά στις διάφορες χώρες της υφηλίου, απεφασίσθη να συνεχισθεί η λειτουργία Επισκοπικών Συνελεύσεων μέχρι την εφαρμογή της κανονικής ακριβείας. Αυτές απαρτίζονται από τους κανονικούς επισκόπους, που ορίζονται από την κάθε Αυτοκέφαλο Εκκλησία, οι οποίοι εξακολουθούν να υπάγονται σ’ αυτήν. Η συνεπής λειτουργία των Επισκοπικών Συνελεύσεων εγγυάται τον σεβασμό της Ορθοδόξου αρχής της συνοδικότητος.
Κατά τις εργασίες της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου ετονίσθη η σημασία των Συνάξεων των Προκαθημένων που έχουν πραγματοποιηθεί και διατυπώθηκε η πρόταση η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος να καταστεί επαναλαμβανόμενος Θεσμός.
2) Μετέχοντες στη Θεία Ευχαριστία και δεόμενοι υπέρ της οικουμένης οφείλουμε να συνεχίσουμε τη λειτουργία μετά τη Θεία Λειτουργία και να δίδουμε τη μαρτυρία της πίστεως προς τους εγγύς και τους μακράν, συμφώνως προς τη σαφή εντολή του Κυρίου προ της Αναλήψεώς Του: «και έσεσθέ μοι μάρτυρες εν τε Ιερουσαλήμ και εν πάση τη Ιουδαία και Σαμαρεία και έως εσχάτου της γης» (Πραξ. 1:8). Ο επανευαγγελισμός του λαού του Θεού στις σύγχρονες εκκοσμικευμένες κοινωνίες και ο ευαγγελισμός εκείνων που ακόμη δεν έχουν γνωρίσει τον Χριστό αποτελούν αδιάλειπτο χρέος της Εκκλησίας.
3) Η Εκκλησία μας ανταποκρινομένη στο χρέος να μαρτυρεί την αλήθεια και την αποστολική της πίστη, αποδίδει μεγάλη σημασία στον διάλογο κυρίως με τους ετεροδόξους Χριστιανούς. Με τον τρόπο αυτό και ο λοιπός χριστιανικός κόσμος γνωρίζει ακριβέστερα τη γνησιότητα της Ορθοδόξου Παραδόσεως, την αξία της πατερικής διδασκαλίας, τη λειτουργική εμπειρία και την πίστη των Ορθοδόξων. Οι διάλογοι που διεξάγει η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν σημαίνουν ποτέ συμβιβασμό σε ζητήματα πίστεως.
4) Οι εκρήξεις φονταμενταλισμού που παρατηρούνται στους κόλπους διαφόρων θρησκειών αποτελούν έκφραση νοσηρής θρησκευτικότητος. Ο νηφάλιος διαθρησκειακός διάλογος συμβάλλει σημαντικά στην προώθηση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης, της ειρήνης και της καταλλαγής. Το λάδι του θρησκευτικού βιώματος πρέπει να χρησιμοποιείται για να επουλώνει πληγές και όχι για να αναζωπυρώνει τη φωτιά των πολεμικών συρράξεων. Η Ορθόδοξος Εκκλησία καταδικάζει απεριφράστως την επέκταση της πολεμικής βίας, τους διωγμούς, την εκδίωξη και δολοφονία μελών θρησκευτικών κοινοτήτων, τον εξαναγκασμό για την αλλαγή της θρησκευτικής πίστεως, την εμπορία προσφύγων, τις απαγωγές, τα βασανιστήρια, τις ειδεχθείς εκτελέσεις. Καταγγέλλει την καταστροφή ναών, θρησκευτικών συμβόλων και μνημείων πολιτισμού. Όλως ιδιαιτέρως εκφράζει την αγωνία της για την κατάσταση των Χριστιανών και όλων των διωκομένων μειονοτήτων στη Μέση Ανατολή και αλλαχού. Απευθύνει έκκληση προς την παγκόσμια κοινότητα για την προστασία των γηγενών Ορθοδόξων και των άλλων Χριστιανών, καθώς και όλων των πληθυσμών της περιοχής, που έχουν απαράβατο δικαίωμα να παραμείνουν στην πατρίδα τους ως ισότιμοι πολίτες. Η Σύνοδός μας καλεί όλους τους εμπλεκομένους να καταβάλουν χωρίς καθυστέρηση συστηματικές προσπάθειες για την κατάπαυση των πολεμικών συρράξεων στη Μέση Ανατολή και όπου εξακολουθούν οι πολεμικές συγκρούσεις, και τον επαναπατρισμό των εκδιωχθέντων.
Όλως ιδιαιτέρως απευθύνουμε έκκληση στους ισχυρούς της γης για την επικράτηση της ειρήνης και της δικαιοσύνης στις χώρες προελεύσεως των προσφύγων. Προτρέπουμε τις πολιτικές αρχές, τους πολίτες και τους Ορθοδόξους Χριστιανούς στις χώρες που καταφεύγουν οι εξουθενωμένοι πρόσφυγες, να συνεχίσουν να προσφέρουν από το περίσσευμα και από το υστέρημα των δυνατοτήτων τους.
5) Η σύγχρονη εκκοσμίκευση επιδιώκει την αυτονόμηση του ανθρώπου από τον Χριστό και την πνευματική επιρροή της Εκκλησίας, την οποία ταυτίζει αυθαιρέτως με τον συντηρητισμό. Ο Δυτικός όμως πολιτισμός φέρει ανεξίτηλη τη σφραγίδα της διαχρονικής συμβολής του Χριστιανισμού. Επιπλέον, η Εκκλησία αναδεικνύει τη σωτηριώδη σημασία του Θεανθρώπου και του Σώματός Του, ως τόπο και τρόπο της ζωής εν ελευθερία.
6) Στη σύγχρονη προσέγγιση του γάμου, η Ορθόδοξος Εκκλησία θεωρεί την ακατάλυτη αγαπητική σχέση ανδρός και γυναικός «μυστήριον μέγα … εις Χριστόν και εις την εκκλησίαν». Ομοίως αποκαλεί «εκκλησίαν μικράν» την οικογένεια, η οποία προκύπτει από τον γάμο και αποτελεί τη μόνη εγγύηση για την ανατροφή των παιδιών.
Η Εκκλησία διαρκώς τονίζει την αξία της εγκρατείας. Η χριστιανική άσκηση διαφέρει ριζικά από οιονδήποτε δυαρχικό ασκητισμό, ο οποίος αποκόπτει τον άνθρωπο από τη ζωή και τον συνάνθρωπο. Αντιθέτως, τον συνδέει με τη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας. Η εγκράτεια δεν αφορά μόνο στον μοναχικό βίο. Το ασκητικό ήθος είναι χαρακτηριστικό της χριστιανικής ζωής σε όλες τις εκφάνσεις της.

Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος εκτός των συγκεκριμένων θεμάτων για τα οποία αποφάσισε, επισημαίνει επιγραμματικά και τα εξής οντολογικά και καίρια σύγχρονα ζητήματα:
7) Ως προς το θέμα των σχέσεων της χριστιανικής πίστεως και των θετικών επιστημών, η Ορθόδοξος Εκκλησία αποφεύγει την κηδεμονία της επιστημονικής αναζητήσεως και δεν λαμβάνει θέση πάνω σε κάθε επιστημονικό ερώτημα. Ευχαριστεί τον Θεό που δωρίζει στους επιστήμονες το χάρισμα να αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της θείας Δημιουργίας. Η σύγχρονη ανάπτυξη των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας επιφέρει ριζικές αλλαγές στη ζωή μας. Προσφέρει σημαντικές ευεργεσίες όπως είναι η διευκόλυνση του καθημερινού βίου, η αντιμετώπιση σοβαρών ασθενειών, η ευχερέστερη επικοινωνία των ανθρώπων, η έρευνα του διαστήματος κ.λπ. Παρ΄όλα αυτά, έχει και ποικίλες αρνητικές επιπτώσεις, όπως είναι η χειραγώγηση της ελευθερίας, η σταδιακή απώλεια πολυτίμων παραδόσεων, η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, η αμφισβήτηση των ηθικών αξιών. Η επιστημονική γνώση, όσο κι αν εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, δεν κινητοποιεί την βούληση του ανθρώπου, ούτε δίνει απάντηση στα σοβαρά ηθικά και υπαρξιακά προβλήματα, στην αναζήτηση για το νόημα της ζωής και του κόσμου. Αυτά απαιτούν πνευματική προσέγγιση, την οποία η Ορθόδοξος Εκκλησία επιχειρεί με την Βιοηθική που βασίζεται στην χριστιανική ηθική και στην πατερική διδασκαλία. Ταυτόχρονα με τον σεβασμό της ελευθερίας της επιστημονικής έρευνας η Ορθόδοξος Εκκλησία επισημαίνει τους κινδύνους, οι οποίοι υποκρύπτονται σε ορισμένα επιστημονικά επιτεύγματα και τονίζει την αξιοπρέπεια του ανθρώπου και τον θείο του προορισμό.
8) Η σημερινή οικολογική κρίση είναι προφανές ότι οφείλεται σε πνευματικά και ηθικά αίτια. Οι ρίζες της συνδέονται με την πλεονεξία, την απληστία και τον εγωισμό, που οδηγούν στην αλόγιστη χρήση των φυσικών πόρων, την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με ζημιογόνους ρύπους και την κλιματική αλλαγή. Η χριστιανική αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί μετάνοια για τις καταχρήσεις, εγκράτεια και ασκητικό ήθος, που αποτελούν αντίδοτο στην υπερκατανάλωση, συγχρόνως δε, καλλιέργεια στον άνθρωπο της συνειδήσεως ότι είναι «οικονόμος», και όχι κάτοχος της δημιουργίας. Δεν παύει να τονίζει ότι και οι μελλοντικές γενεές έχουν δικαίωμα πάνω στα φυσικά αγαθά, που μας εμπιστεύθηκε ο Δημιουργός. Για αυτό το λόγο και η Ορθόδοξος Εκκλησία συμμετέχει ενεργώς στις διάφορες διεθνείς οικολογικές προσπάθειες. Όρισε δε την 1η Σεπτεμβρίου ως ημέρα προσευχής για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
9) Απέναντι στην ισοπεδωτική και απρόσωπη ομογενοποίηση, η οποία προωθείται με ποικίλους τρόπους, η Ορθοδοξία διακηρύττει τον σεβασμό στην ιδιοπροσωπία ανθρώπων και λαών. Αντιτίθεται στην αυτονόμηση της οικονομίας από τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου και στην μετατροπή της σε αυτοσκοπό. Η πρόοδος του ανθρωπίνου γένους δεν συνδέεται μόνο με την ανάπτυξη του βιοτικού επιπέδου ή με την πρόοδο της οικονομίας εις βάρος των πνευματικών αξιών.
10) Η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν αναμειγνύεται στην πολιτική. Ο λόγος της παραμένει διακριτός αλλά και προφητικός, ως οφειλετική παρέμβαση υπέρ του ανθρώπου. Τα ανθρώπινα δικαιώματα βρίσκονται σήμερα στο κέντρο της πολιτικής ως απάντηση στις σύγχρονες κοινωνικές και πολιτικές κρίσεις και ανατροπές, αποβλέποντας στην προστασία του πολίτη από την αυθαιρεσία του κράτους. Η Εκκλησία μας προσθέτει επίσης τις υποχρεώσεις και ευθύνες των πολιτών και την ανάγκη συνεχούς αυτοκριτικής πολιτικών και πολιτών προς ουσιαστική βελτίωση της κοινωνίας. Και κυρίως τονίζει, ότι το ορθόδοξο δέον περί ανθρώπου υπερβαίνει τον ορίζοντα των καθιερωμένων ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ότι «μείζων πάντων» είναι η αγάπη, όπως την αποκάλυψε ο Χριστός και την βίωσαν όσοι πιστά Τον ακολούθησαν. Επιμένει ακόμη ότι θεμελιώδες δικαίωμα είναι και η προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας, δηλαδή της ελευθερίας της συνειδήσεως, της πίστεως, της λατρείας και όλων των ατομικών και συλλογικών εκφράσεων αυτής, συμπεριλαμβανομένου και του δικαιώματος κάθε πιστού και κάθε θρησκευτικής κοινότητας να τελούν ελεύθερα από κάθε κρατική παρέμβαση τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, ως και το δικαίωμα της δημόσιας διδασκαλίας της θρησκείας.
11) Η Ορθόδοξος Εκκλησία απευθύνεται στους νέους, οι οποίοι αναζητούν πληρότητα ζωής γεμάτη ελευθερία, δικαιοσύνη, δημιουργία αλλά και αγάπη. Τους καλεί να συνδεθούν συνειδητά με την Εκκλησία Εκείνου που είναι η Αλήθεια και η Ζωή. Να προσέλθουν προσφέροντας στο εκκλησιαστικό σώμα τη ζωτικότητα, τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς και τις προσδοκίες τους. Οι νέοι δεν αποτελούν απλώς το μέλλον της Εκκλησίας αλλά το δυναμικό και δημιουργικό παρόν επί τοπικού και οικουμενικού επιπέδου.
12) Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος άνοιξε τον ορίζοντά μας στη σύγχρονη πολύμορφη οικουμένη. Τόνισε την ευθύνη μας μέσα στον χώρο και τον χρόνο, πάντοτε με προοπτική την αιωνιότητα. Η Ορθόδοξος Εκκλησία, διατηρώντας αλώβητο τον Μυστηριακό και Σωτηριολογικό της χαρακτήρα, είναι ευαίσθητη στον πόνο, στις αγωνίες και στην κραυγή για δικαιοσύνη και ειρήνη των λαών. Ευαγγελίζεται «ημέραν εξ ημέρας το σωτήριον αυτού· αναγγέλουσα εν τοις έθνεσι την δόξαν αυτού, εν πάσι τοις λαοίς τα θαυμάσια αυτού» (Ψαλμ. 95).
Ας δεηθούμε «ο Θεός πάσης χάριτος, ο καλέσας υμάς εις την αιώνιον αυτού δόξαν εν Χριστώ ᾿Ιησού ολίγον παθόντας, αυτός καταρτίσει υμάς, στηρίξει, σθενώσει, θεμελιώσει· αυτώ η δόξα και το κράτος εις τους αιώνας των αιώνων· αμήν» (Α΄ Πετρ. 5:10,11).

25.6.16

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΟΧΑΛΗΤΟΥ

Oμάδα των ερευνητών από ένα αμερικανικό πανεπιστήμιο αποκάλυψε ένα σετ ασκήσεων με τη γλώσσα και το στόμα, οι οποίες μειώνουν σημαντικά τόσο την ένταση, όσο και την «ποσότητα» του ροχαλητού.
Διαπιστώθηκε, ότι στους ασθενείς με πρωτοπαθές ροχαλητό ή ελαφρά αποφρακτική άπνοια ύπνου (OSA), οι στοματοφαρυγγικές ασκήσεις ή οι ασκήσεις με το στόμα και τη γλώσσα μείωσαν σημαντικά τη συχνότητα του ροχαλητού (36%) και τη συνολική ισχύς του ροχαλητού (59%).


Οι ασκήσεις της γλώσσας που «εξαφανίζουν» το ροχαλητό:

1. Πιέστε την άκρη της γλώσσας προς τον ουρανίσκο και προσπαθήστε να «σύρετε» τη γλώσσα σας προς τα πίσω.
2. «Κολλήστε» τη γλώσσα σας στον ουρανίσκο, πιέζοντας προς τα πάνω έτσι ώστε να ακουμπήσει τον ουρανίσκο ολόκληρη η επιφάνειά της.
3. Πιέστε το κάτω μέρος της γλώσσας προς την κάτω επιφάνεια της στοματικής κοιλότητας, διατηρώντας παράλληλα την άκρη της γλώσσας σε επαφή με τη βάση των μπροστινών δοντιών.
4. Ανοίξτε το στόμα και προσπαθήστε να «ανασηκώσετε» το πίσω μέρος της στοματικής κοιλότητας με τη σταφυλή, λέγοντας παράλληλα το φωνήεν «Α».
5. Βάλτε ένα δάχτυλο σε κάθε μία πλευρά του στόματος και πιέστε προς τα έξω.
6. Μασάτε τις τροφές και από τις δύο πλευρές.


24.6.16

ΚΑΥΣΩΝΑΣ - 3


φωτογραφία: Ross Spirou (Κύπρος-Αυστραλία)




ΕΛΛΑΔΑ. ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΟΛΟΓΙΑ ΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ

Στα δημοτολόγια τα σύμφωνα συμβίωσης
Σε ΦΕΚ απόφαση που καθορίζει τα πιστοποιητικά για δημοτολογική εγγραφή
tovima.gr, 23/6/2016
Καθορίστηκαν οι διαδικασίες και τα πιστοποιητικά που χρειάζονται για να εγγραφούν και να ανοίξουν μερίδα στα δημοτολόγια οι πολίτες που έχουν συνάψει σύμφωνα συμβίωσης, περιλαμβανομένων των ομόφυλων ζευγαριών.
Η δημοτολογική αποτύπωση υλοποιείται επτά μήνες μετά τη θεσμοθέτηση από την ελληνική Βουλή, τον περασμένο Δεκέμβριο, της δυνατότητας να ρυθμίζουν μέσω συμφωνίας δύο ενήλικα πρόσωπα, ανεξάρτητα από το φύλο τους, τη συμβίωσή τους αλλά και να έχουν τα κληρονομικά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα που αφορούν τους συζύγους.
Μάλιστα περιλαμβάνεται και υπόδειγμα πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης που εκδίδεται από τα δημοτολόγια και απεικονίζει την οικογενειακή κατάσταση των δημοτών.
Απαιτούμενο δικαιολογητικό για τη δημοτολογική τακτοποίηση των συμβιούντων είναι η ληξιαρχική πράξη συμφώνου συμβίωσης.
Η απόφαση για τη δημοτολογική εγγραφή συμφώνων συμβίωσης αφορά τέσσερις κατηγορίες:
1. Σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ δημοτών του ίδιου δήμου. Δημιουργείται κοινή οικογενειακή μερίδα, είτε με μεταφορά των συμβιούντων από τις πατρικές
οικογενειακές μερίδες τους σε μία νέα μερίδα, είτε με μεταφορά του ενός στην υπάρχουσα οικογενειακή μερίδα του άλλου. Ορίζεται ότι αυτοί δεν μπορούν να διατηρήσουν ξεχωριστές οικογενειακές μερίδες όσο το σύμφωνο συμβίωσής τους είναι σε ισχύ.
2. Σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ δημοτών διαφορετικών δήμων. Δημιουργείται ενδεικτική εγγραφή του/της συμβιούντος/ούσης, που είναι δημότης του άλλου δήμου. Εάν ο/η δημότης είναι εγγεγραμμένος/η στην πατρική μερίδα, θα μεταφερθεί σε νέα οικογενειακή μερίδα όπου θα αποτελέσει το αρχικό μέλος αυτής, με την ενδεικτική εγγραφή της συμβιούσης/του συμβιούντος στο Νο2.
Εάν ο δημότης έχει ήδη δική του οικογενειακή μερίδα, τότε σε αυτή θα εγγραφεί ενδεικτικά ο συμβιών/η συμβιούσα.
Ο ένας/η μία μπορεί να αποκτήσει τη δημοτικότητα του άλλου/της άλλης, μεταδημοτεύοντας στον δήμο όπου εκείνος/η είναι δημότης, χωρίς να απαιτείται η προϋπόθεση της διετούς κατοικίας του άρθρου 15 του Ν. 3463/2006.
3. Σύμφωνο συμβίωσης έλληνα/ελληνίδας πολίτη με αλλοδαπό/ή και δημιουργείται ενδεικτική εγγραφή.
4. Σύμφωνο συμβίωσης γυναίκας ή άνδρα σε χηρεία. Σε περίπτωση που πρόσωπο που τελεί σε χηρεία συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, εξέρχεται υποχρεωτικά της οικογενειακής μερίδας του/της αποθανόντος/ούσας συζύγου, όταν ο/η αποθανών/ούσα σύζυγος ήταν το αρχικό μέλος αυτής της μερίδας.
Σε περίπτωση που το αρχικό μέλος της μερίδας είναι το πρόσωπο που τελεί σε χηρεία, τότε ο/η συμβιών/ούσα εγγράφεται στον επόμενο ελεύθερο αύξοντα αριθμό της υπάρχουσας μερίδας, δηλαδή μετά τον διαγραφέντα/διαγραφείσα λόγω θανάτου σύζυγο και μετά τα πιθανώς υπάρχοντα τέκνα.
Επίσης με την απόφαση αυτή ορίζονται τα σχετικά με τη δημοτολογική τακτοποίηση τέκνων γεννηθέντων εντός συμφώνου συμβίωσης.
Το τέκνο ετερόφυλου ζευγαριού που γεννήθηκε μέσα στις τασσόμενες προθεσμίες του άρθρου 9 του
Ν. 4356/2015 εγγράφεται κανονικά στη μερίδα του πατέρα ή της μητέρας του.
Οι γονείς υποχρεούνται εντός της προθεσμίας προς δήλωση της γέννησης του πρώτου τέκνου τους να προσδιορίσουν με αμετάκλητη δήλωσή τους ενώπιον του ληξιάρχου του τόπου κατάρτισης της σχετικής ληξιαρχικής πράξης τη δημοτικότητά του.
Η δήλωση αυτή προσδιορίζει και τη δημοτικότητα των τέκνων που θα γεννηθούν μεταγενέστερα εντός του συμφώνου συμβίωσης. Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν γίνει η δήλωση αυτή, το τέκνο αποκτά τη δημοτικότητα του πατέρα του.
Για τη λύση του συμφώνου συμβίωσης απαιτείται η προσκόμιση τού από κοινού των συμβληθέντων συμβολαιογραφικού εγγράφου λύσης ή του μονομερούς συμβολαιογραφικού έγγραφου λύσης ενός από τους συμβληθέντες, το οποίο οφείλει να έχει κοινοποιηθεί μέσω δικαστικού επιμελητή στον άλλον συμβληθέντα.
Ορίζονται οι διαδικασίες για την αλλαγή μερίδας και τη διαγραφή στοιχείων αλλά και τη δημοτολογική τακτοποίηση τέκνων στις περιπτώσεις λύσης του συμφώνου συμβίωσης (μη αυτοδίκαιης και αυτοδίκαιης).
Το σύμφωνο λύεται αυτοδικαίως αν συναφθεί γάμος μεταξύ των συμβληθέντων και δημιουργείται υποχρέωση στους συζύγους να προβούν στη σχετική δήλωση στον αρμόδιο ληξίαρχο. Απαραίτητο δικαιολογητικό για τη δημοτολογική τακτοποίηση είναι η προσκόμιση της ληξιαρχικής πράξης συμφώνου συμβίωσης στην οποία έχει καταχωριστεί η λύση αυτού εξαιτίας του γάμου των συμβληθέντων.
Όσον αφορά τη δημοτολογική τακτοποίηση της ακύρωσης του συμφώνου συμβίωσης απαιτείται η προσκόμιση της αμετάκλητης δικαστικής απόφασης που το κηρύσσει άκυρο. Η δημοτολογική διαδικασία ακύρωσης είναι παρόμοια με τη δημοτολογική διαδικασία λύσης του συμφώνου συμβίωσης.


ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΣΤΟ ΟΡΛΑΝΤΟ - 3

Εντελώς άλλη διάσταση στην τραγωδία του Ορλάντο, έρχεται να δώσει ένας Λατίνος ονόματι Μιγκέλ, ο οποίος ισχυρίζεται πως οΟμάρ Ματίν ήταν εραστής του και ότι η σφαγή έγινε προκειμένου να εκδικηθεί τους ομοφυλόφιλους, μετά από ένα επεισόδιο. 
Όπως ανέφερε, συναντιόταν σε ξενοδοχείο με τον δράστη της σφαγής συχνά και μία φορά είχαν κάνει τρίο με έναν ακόμη άνδρα από τοΠουέρτο Ρίκο, ο οποίος στη συνέχεια αποδείχθηκε πως ήταν θετικός στον ιό του Aids – γεγονός που εξόργισε τον Ματίν και άλλαξε τη συμπεριφορά του. 
Ο Μιγκέλ περιέγραψε τον Ματίν ως έναν “μπερδεμένο” ομοφυλόφιλο που έπινε πολύ και που τον “τραβούσαν” οι Λατίνοι, αν και ένιωθε πως τον απέρριπταν. 
Ο ίδιος πιστεύει πως η σφαγή έγινε γιατί ο Ματίν θέλησε να εκδικηθεί τους ομοφυλόφιλους, μετά την ανησυχία του για το αν είχε ο ίδιος κολλήσει – αν και τα αποτελέσματα ήταν τελικά αρνητικά. 
“Δεν το έκανε γιατί ήταν τρομοκράτης, αλλά γιατί ήθελε να πάρει εκδίκηση” αναφέρει. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεών τους, του αποκάλυψε πως ήταν παντρεμένος και ότι είχε ένα παιδί. Όσον αφορά τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, ο Ματίν είχε περιγράψει το Ισλάμ ως “μια θρησκεία της αποδοχής όλων, των ομοφυλόφιλων, των τρανς, των αμφιφυλόφιλων, όλων”. (nooz.gr, 22/6/2016)

22.6.16

"ΦΩΤΙΕΣ" ΣΤΟ X FACTOR


"Φωτιές" έχουν ανάψει εδώ και λίγες ώρες στο Ίντερνετ οι γυμνές φωτογραφίες ενός εκ των παικτών του «X Factor», ο οποίος δεν διστάζει να μιλήσει ανοιχτά για τις σεξουαλικές προτιμήσεις του!
Λίγο αφότου ολοκληρώθηκε το 5ο live του talent show, στο Διαδίκτυο εμφανίστηκαν "καυτές" πόζες του Μπράντλεϊ από τους Stereo Soul, της ομάδας του Θοδωρή Μαραντίνη.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από το λογαριασμό του τραγουδιστή στο Instagram, ενώ σε κάποιες από αυτές υπάρχει το hashtag #gay.
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι αναρτήσεις του Μπράντλεϊ έχουν προκαλέσει ποίκιλλα σχόλια, ενώ ο ίδιος έσπευσε να κλειδώσει το Instagram του, αν και ήταν ήδη αργά, αφού οι φωτογραφίες υπάρχουν σε δεκάδες διαδικτυακά δημοσιεύματα… (star.gr)


Το μέλος των Stereo Soul, που θεωρούνται ένα εκ των φαβορί του talent show, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αγγλία. Σπούδασε αγγλική φιλολογία και εργάζεται ως καθηγητής, ενώ, πριν γίνει ντουέτο με τον Παναγιώτη Πάλλη, «πέρασε» και από το βρετανικό "X Factor".



ΟΡΛΑΝΤΟ. Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΜΕΣΩ ΑΣΥΡΜΑΤΩΝ

Στην δημοσιότητα έδωσαν οι αμερικανικές αρχές την επικοινωνία, που είχε ο Ομάρ Ματίν, μακελάρης του γκέι κλαμπ με τους αστυνομικούς λίγο μετά από την ένοπλη επίθεση, που εξαπέλυσε.
Ομολογεί πλήρη υποταγή στον αρχηγό του ΙΚΙΛ, Αμπού Μπακρ Αλ Μπαγκντάντι κι αναφέρεται στις επιθέσεις σε Παρίσι και Βοστώνη.
«Το χρονικό που αποδεσμεύτηκε βασίζεται στις επικοινωνίες μέσω ασυρμάτων. Δείχνει ξεκάθαρα ότι οι αξιωματικοί μας ήταν μέσα στο κλαμπ σε ελάχιστα λεπτά και συνεπλάκησαν με πυρά με τον δράστη. Είναι σημαντική αυτή αυτή η συμπλοκή διότι αρχικά η είσοδός τους τον έκανε να οπισθοχωρήσει και να οχυρωθεί μέσα στο μπάνιο με ομήρους», διευκρίνισε ο Τζον Μίνα, επικεφαλής της αστυνομίας στο Ορλάντο.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών και το FBI στην κοινή ανακοίνωση, που εξέδωσαν υποστηρίζουν ότι οι λόγοι που αρχικά δόθηκε στη δημοσιότητα ένα μέρος των συνομιλιών ήταν η ευαισθησία εκ μέρους των αμερικανικών αρχών προς τα συμφέροντα των επιζώντων και των οικογενειών των θυμάτων και η ανάγκη διατήρησης της ακεραιότητας της έρευνας.
Αργότερα όμως ύστερα από επικρίσεις μεταξύ των οποίων και του προέδρου της βουλής των Αντιπροσώπων, Πόλ Ράιαν, αποδεσμεύτηκε το σύνολο των συνομιλιών.
(gr.euronews.com, 20/6/2016)

21.6.16

ΑΣΚΗΣΕΙΣ... ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΟΧΑΛΗΤΟΥ

Ασκήσεις… γλώσσας κατά του ροχαλητού!
Συσκευή που γυμνάζει τους γλωσσικούς μυς περιορίζει το πρόβλημα έως και κατά 50% μέσα σε 7 μέρες
Οι πρώτες δοκιμές του Tongue Muscle Trainer έδειξαν ότι η συσκευή ήταν ικανή να περιορίσει το ενοχλητικό ροχαλητό έως και κατά 50% μέσα σε μόλις επτά μέρες χρήσης. Τώρα οι ειδικοί ετοιμάζουν νέο κύκλο δοκιμών μεγαλύτερης κλίμακας
tovima.gr, 21/6/2016
Για όσους δεν κλείνουν μάτι εξαιτίας του «ρεσιτάλ» ροχαλητού του συντρόφου τους, τα νέα είναι καλά και έρχονται από την Ταϊβάν. Συγκεκριμένα, ομάδα ερευνητών δημιούργησε μια συσκευή η οποία γυμνάζει τους γλωσσικούς μυς και υπόσχεται μείωση του ενοχλητικού ροχαλητού.
Πάνω γλώσσα, κάτω γλώσσα
Κατά τους επιστήμονες, εκατομμύρια ασθενείς ταλαιπωρούνται από υπνική άπνοια – μια σοβαρή διαταραχή της αναπνοής κατά την οποία οι μαλακοί ιστοί που αποτελούν τα τοιχώματα του φάρυγγα καταρρέουν κατά τη διάρκεια του ύπνου μπλοκάροντας τους αεραγωγούς - σε όλον τον κόσμο. Η συσκευή Tongue Muscle Trainer φουσκώνει με αέρα δημιουργώντας έναν ασκό αντίστασης. Ο χρήστης τοποθετεί την γλώσσα του στο εσωτερικό της και την γυμνάζει σπρώχνοντας προς διάφορες κατευθύνσεις, εκτελώντας έτσι μια σειρά από ειδικές ασκήσεις αντίστασης, διάρκειας 30 δευτερολέπτων η καθεμία. 
Η ιδέα πίσω από τη συσκευή, κατά τους επινοητές του, κρύβεται στην ενδυνάμωση των συνολικά οκτώ γλωσσικών μυών ούτως ώστε να στηρίζουν καλύτερα τους μαλακούς ιστούς και να αποτρέπουν την κατάρρευσή τους.
Η κατάρρευση αυτή, εξηγούν οι ειδικοί, συμβαίνει καθώς κατά την διάρκεια του ύπνου οι μύες της γλώσσας χαλαρώνουν. Για τους περισσότερους κάτι τέτοιο δεν δημιουργεί πρόβλημα. Ωστόσο για όσους ταλαιπωρούνται από υπνική άπνοια, κάτι τέτοιο μπορεί να μεταφραστεί στο κλείσιμο των αεραγωγών για χρόνο που αγγίζει μέχρι και τα 10 δευτερόλεπτα – μέχρις ότου δηλαδή ο εγκέφαλος καταλάβει τι συμβαίνει και στείλει σήμα για την σύσπαση των μυών, με σκοπό την αποκατάσταση της αναπνοής. Το ροχαλητό προκύπτει όταν ο αέρας εξωθείται μέσω των μπλοκαρισμένων αεραγωγών.

Ενθαρρυντικές οι πρώτες δοκιμές
Οι πρώτες δοκιμές του Tongue Muscle Trainer έδειξαν ότι η συσκευή ήταν ικανή να περιορίσει το ενοχλητικό ροχαλητό έως και κατά 50% μέσα σε μόλις επτά μέρες χρήσης.
Τώρα οι ειδικοί του νοσοκομείου του Εθνικού Πανεπιστημίου Τσενγκ Κουνγκετοιμάζουν νέο κύκλο δοκιμών μεγαλύτερης κλίμακας, στην οποία αναμένεται να λάβουν μέρος 120 ασθενείς με υπνική άπνοια. Οι ασθενείς θα χρησιμοποιούν τη συσκευή για 60 λεπτά ημερησίως, τρεις με πέντε φορές την εβδομάδα για ένα διάστημα τριών μηνών.
Προηγούμενα ευρήματα
Πριν από έναν χρόνο μελέτη καναδών ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Κεμπέκ, είχε δείξει ότι οι ασκήσεις ενδυνάμωσης των γλωσσικών μυών διάρκειας μίας ώρας με τη βοήθεια παρόμοιας συσκευής οδήγησε στη μείωση του ροχαλητού σε ποσοστό 48%. Τα αποτελέσματα της μελέτης είχαν δημοσιευθεί στο επιστημονικό έντυπο «CanadianRespiratory Journal».

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ. ΜΕ ΔΑΚΡΥΓΟΝΑ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΑΛΥΘΗΚΕ ΤΟ TRANS PRIDE

Με δακρυγόνα και πλαστικές σφαίρες η τουρκική αστυνομία διέλυσε την παρέλαση των ομοφυλόφιλων στην Κωνσταντινούπολη. 
Μπορεί η παρέλαση των ομοφυλοφίλων, το γνωστό gay pride, να διεξαγόταν στην Τουρκία από το 2003, όμως, αυτή τη χρονιά έπειτα από απόφαση των τοπικών αρχών απαγορεύτηκε, για λόγους ασφαλείας. Ο
μάδα υπερεθνικιστών είχε προειδοποιήσει στις αρχές της εβδομάδας ότι θα εμπόδιζε την παρέλαση, χαρακτηρίζοντάς την ανήθικη. 
Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε για την παρέλαση, με την αστυνομία να τους εμποδίζει και να μην επιτρέπει την πρόσβαση στην περιοχή στους υπερεθνικιστές. (gr.euronews.com)

Ο Τούρκος πρόεδρος και η σύζυγός του, Ερμίν Ερντογάν, απόλαυσαν το ιφτάρ −το δείπνο των μουσουλμάνων όταν δύει ο ήλιος κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού− με μία ομάδα καλλιτεχνών, ανάμεσά τους και η ηθοποιός Μπουλέντ Ερσόι. Το δείπνο παρατέθηκε στην προεδρική κατοικία, σε προάστιο της Κωνσταντινούπολης.
Η «Ντίβα», όπως είναι γνωστή η Ερσόι, υποβλήθηκε σε εγχείρηση αλλαγής φύλου στο Λονδίνο τη δεκαετία του '80. Έγινε διάσημη, αλλά ταυτόχρονα ήρθε αντιμέτωπη με επιθέσεις −λεκτικές και όχι μόνο− στην πατρίδα της. (athensvoice.gr)

20.6.16

ΜΗΔΕΙΑ





Ευριπίδη: Μήδεια
μετάφραση: Θ.Κ. Στεφανόπουλος


19.6.16

ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ


Γιορτή του πατέρα ή ημέρα του πατέρα ονομάζεται η ετήσια κινητή εορτή προς τιμήν του πατέρα, των πατρικών δεσμών και γενικά της επιρροής των πατέρων στην κοινωνία. Η γιορτή του πατέρα γιορτάζεται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου σε πολλές χώρες παγκοσμίως, αν και σε ορισμένες χώρες η ημερομηνία μπορεί να διαφέρει.
Η γιορτή του πατέρα ξεκίνησε από την Αμερική στις αρχές του 20ου αιώνα εμπνευσμένη από την πρώτη γιορτή της μητέρας. Ωστόσο δεν γνώρισε μεγάλη ανταπόκριση και έμεινε στο περιθώριο για αρκετά χρόνια. Αν και έγιναν κάποιες σπασμωδικές απόπειρες για επισημοποίηση της γιορτής, μόλις το 1966 καθιερώθηκε επίσημα από τον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ Lyndon Johnson και οριστικοποιήθηκε το 1972 από τον πρόεδρο Νίξον.
Στην Ελλάδα η γιορτή του πατέρα καθιερώθηκε από τον σύλλογο διαζευγμένων αντρών, λόγω της απαξίωσης που αντιμετώπιζαν οι πατεράδες από τα δικαστήρια σχετικά με την επιμέλεια των παιδιών όταν εκδικάζονταν τα διαζύγια. Σήμερα η γιορτή έχει εθιμοτυπικό χαρακτήρα ως συμπληρωματική της γιορτής της μητέρας.