31.10.11

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ. ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΛΑΠΑΘΙΩΤΗΣ


Κι έτσι με σύντριψε το Φως…

Κι έτσι με σύντριψε το Φως, γιατί είδα προς το Φως,
και γιατί μέθυσ' από Ζωή, μ' έχει συντρίψει η Ζωή·
κι επειδή στράφηκα κι εγώ, και μ’ όλη μου την πνοή,
στη Μελωδία, με σύντριψε η Μελωδία: Κουφός!

Και γιατί πήγα στη Χαρά, με σύντριψε η Χαρά·
κι ούτ’ ένα τι κι ούτ’ ένας ποιος, και δε με θένε τα Ύψη!
Γιατί μιλώ πλατιά, σα Θεός, με φθόνεσε και ο Θεός.
Και γιατί πήγα στη Χαρά, –με σύντριψε κι η Θλίψη...


Ναπολέων Λαπαθιώτης (31/10/1888 - 7/1/1944)

ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΚΑΜΕΡΟΝ: ΟΧΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΜΕ ΟΜΟΦΥΛΟΦΟΒΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Cameron threat to dock some UK aid to anti-gay nations
The Commonwealth must have strong values, David Cameron says
bbc.co.uk, 30/10/2011
David Cameron has threatened to withhold UK aid from governments that do not reform legislation banning homosexuality.
The UK prime minister said he raised the issue with some of the states involved at the Commonwealth Heads of Government Meeting in Perth, Australia.
Human rights reform in the Commonwealth was one issue that leaders failed to reach agreement on at the summit.
Mr Cameron says those receiving UK aid should "adhere to proper human rights".
Ending the bans on homosexuality was one of the recommendations of an internal report into the future relevance of the Commonwealth.
Mr Cameron's threat applies only to one type of bilateral aid known as general budget support, and would not reduce the overall amount of aid to any one country.
Malawi has already had some of its budget support suspended over concerns about its attitude to gay rights. Concerns have also been raised with the governments of Uganda and Ghana.


Ο βρετανός πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον είναι αποφασισμένος να διακόψει την παροχή βοήθειας προς τις χώρες που παραβιάζουν τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων.
Ο Κάμερον, μιλώντας σε συνάντηση των ηγετών της Βρετανική Κοινοπολιτείας, στο Περθ της Αυστραλίας, τόνισε ότι η χώρα του δεν προτίθεται να βοηθήσει κυβερνήσεις που απαγορεύουν δια νόμου την ομοφυλοφιλία. Από τις 54 χώρες της Κοινοπολιτείας, οι 41 έχουν τέτοιους νόμους και τα δικαιώματα των γκέι παραβιάζονται συστηματικά.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται σε χώρες της Αφρικής.
(briefingnews.gr, 30/10/2011)

30.10.11

ΣΤΗ ΧΩΡΑ MAPPLETHORPE


Στη χώρα Mapplethorpe
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, θα δούμε περισσότερα από 100 έργα του εικαστικού σούπερσταρ φωτογράφου Robert Mapplethorpe
Κατερίνα Ι. Ανέστη (athensvoice, 26/10/2011, τχ 366)

Τα γυμνά σώματα, οι λήψεις ωδή στο σκληρό ομοφυλοφιλικό έρωτα και στο σαδομαζοχισμό, η αισθητική ανακάλυψη των ορίων του ανθρώπινου σώματος είναι στοιχεία που με μια πρώτη ματιά κυριαρχούν στις φωτογραφίες του Robert Mapplethorpe, του φωτογράφου που ήταν ταυτόχρονα σούπερσταρ και αυστηρά εικαστικός. Ακόμα και οι φωτογραφίες των λουλουδιών, αιχμηρές και άρτιες, συνθέτουν εντέλει σκηνές ερωτισμού. Καθώς τα έργα του έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, από την 1η Νοεμβρίου θα έχουμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε πολλά περισσότερα για τον Mapplethorpe και την τέχνη του. Πρόκειται για στοιχεία αμετάφραστα, μπορούν μόνο να βιωθούν μέσα από την εμπειρία μιας έκθεσης.
Πίσω από τα σώματα που υποκύπτουν στη βαναυσότητα ή αποκαλύπτουν αλλαζονικά την αρτιότητά τους (με την καταστροφή να μοιάζει να είναι πάντα η μοίρα τους), κρύβονται σαφείς αναφορές και επιρροές από την κλασική τέχνη, σπαράγματα Καραβάτζιο, σπουδή στη γλυπτική του Μικελάντζελο, απηχήσεις των ιστοριών που άκουγε από τους καθολικούς γονείς του. Κρύβεται κυρίως η υποδόρια και καθοριστική επίδραση που άσκησαν πάνω του οι άνθρωποι που πέρασαν από τη ζωή του. Η ανθρωπογεωγραφία της «χώρας Mapplethorpe» γίνεται εύγλωττος οδηγός-μεταγλωττιστής στην περιήγηση στις φωτογραφίες του, με επωδό τη φράση του «Η Εκκλησία με οδήγησε στον Θεό, το LSD στο Σύμπαν, η Τέχνη με οδήγησε στο διάβολο και το σεξ με έκανε να μείνω εκεί». Στον εκθεσιακό χώρο της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών περισσότερα από 100 έργα, στη γνωστή μεγάλη κλίμακα που αγαπούσε ο φωτογράφος, στήνονται αυτές τις μέρες, φτιάχνοντας ένα τοπίο που η Αθήνα δεν έχει ξαναδεί…

Ο Mapplethorpe και οι άλλοι
Η ομοφυλοφιλία (όχι ακόμα). Καλοκαίρι του 1963, στα 16 του χρόνια. Τον συλλαμβάνουν να κλέβει πορνογραφικά περιοδικά για γκέι στην Times Square. Δεν έχει καμία ομοφυλοφιλική σχέση έως τότε.
Η Πάτι Σμιθ. Φθινόπωρο του 1967, στα 18 του χρόνια. Η Πάτι Σμιτ –20 χρονών και μόλις έχει δώσει το μωρό της για υιοθεσία– φτάνει στη Νέα Υόρκη. Συναντιώνται τυχαία ξανά και ξανά – σε μπαρ, βιβλιοπωλεία. Γρήγορα γίνονται φίλοι και εραστές. Είναι συνέχεια μαζί, παντού. Μένουν σε φτηνά ξενοδοχεία και καταλήγουν στο Chelsea Hotel. Kυκλοφορούν με τον Άλεν Γκίνσμπεργκ, την Τζάνις Τσόπλιν, τον Σαμ Σέπαρντ. Όσο και αν η ερωτική του περιδίνηση τον απορροφά, πάντα έχει στο νου του την Πάτι: θέλει να την βοηθήσει να γίνει διάσημη. Όταν πεθαίνει από AIDS το 1989, δίπλα «στο νεκροκρέβατό του» είναι η Πάτι Σμιθ.
Η ομοφυλοφιλία (η πρώτη ερωτική σχέση). Καλοκαίρι του 1970, γνωρίζει το μοντέλο David Conrad. Τον ερωτεύεται, γίνεται ο πρώτος του σύντροφος. Η Πάτι Σμιθ δεν έχει ακόμα συνειδητοποιήσει τη σεξουαλική ταυτότητα του Mapplethorpe και αναφέρεται σε εκείνη την εποχή ως τις μέρες «που ο Robert άκουσε το κάλεσμα της φύσης». Δεν της το είπε ίδιος, αλλά ζήτησε να το κάνει η Loulou de la Falaise, η μούσα του Yves Saint Laurent κατά τη διάρκεια ενός πάρτι.


Οι πρώτες φωτογραφίες. Το 1971 παίρνει την πρώτη του Polaroid και αρχίζει να πειραματίζεται με τον Conrad και τη Smith. Oι φωτογραφίες του είναι ερωτικές, ένα τρίγωνο που ερμηνεύει σαφείς ρόλους. Μέχρι το 1975 τραβάει περισσότερες από 1.500 φωτογραφίες, μόνο με κάμερες Polaroid. Τον εξάπτει η αίσθηση της εκπυρσοκρότησης που του δίνει η συγκεκριμένη κάμερα.
Ο Αndy Warhol (ο πραγματικός αντίζηλος της Patti Smith). Είναι η εποχή που γνωρίζει τον Αndy Warhol. Τον θαυμάζει, θέλει την προσοχή, την αποδοχή του, να γίνει –περίπου– σαν κι αυτόν. Οι polaroids του δημοσιεύονται στο «Interview», ζει στον ψυχωτικό κόσμο του Warhol, μοιράζονται τις ίδιες εμμονές: ο θάνατος, αλλά και η απεγνωσμένη ανάγκη να μείνουν ζωντανοί. Η ματαιοδοξία μαζί με την αυτοακύρωση – ο Μapplethorpe έλεγε συνεχώς «είναι άσχημος, τόσο αδύνατος…» και μετά αυτοφωτογραφιζόταν με έναν απαράδεκτο αλλά ιδιοφυή ναρκισσισμό.
Ο Sam Wagstaff (ο άνθρωπος που έφτιαξε τον Μapplethorpe). Εικονοκλάστης, σημαντικός συλλέκτης, μύθος της Νέας Υόρκης, ο Sam Wagstaff υπήρξε καθοριστικός για τον Μapplethorpe με την έννοια ότι τον βοήθησε να γίνει διάσημος, ευπώλητος, προκλητικός, επιθυμητός. Έγιναν αμέσως εραστές, παρά τη διαφορά 25 ετών που είχαν. Η Smith έγινε φίλη του –καμία αντιζηλία–, τα περιθώρια συνεργασίας και εξέλιξης και των τριών μέσα από αυτή τη σχέση ήταν προφανή. To 1975 o Wagstaff δίνει στον Μapplethorpe μια κάμερα Hasselblad 2 1/4 ιντσών. Και εκεί τελειώνει η σχέση του φωτογράφου με την Polaroid. O Wagstaff –που πέθανε και αυτός από AIDS– αποκαλούσε τον Mapplethorpe «ιδιοφυή, μικρέ μου πορνογράφε».


Οι επιρροές στην τέχνη του. (Από τον πρόλογο της Mαριλένας Καρρά στον κατάλογο της έκθεσης για τη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών) «Επιρροές από το υψηλό, προφητικό, θεοσεβούμενο σύμπαν του Blake (που τόσο αγαπούσε, όταν ήταν νέος), από τον ανατρεπτικό, γεμάτο (θεολογικά και όχι μόνον) ερωτήματα, απέλπιδα και αναπόδραστο κόσμο του Rimbaud, την Εποχή που πέρασε στην Κόλαση, αλλά και από την ταπεινή και έκπτωτη συνθήκη του Genet, από τα σχέδια και τη γλυπτική του Michelangelo και της ελληνορωμαϊκής εποχής, αλλά και από τα έργα του Duchamp, από την ονειρική και οπτικά ρηξικέλευθη κοσμολογική εκδοχή του Cocteau, αλλά και από την οργανωμένη κοσμικότητα της τέχνης του Warhol… Μαντόνες, εκδοχές της εικονογραφίας του Αγίου Σεβαστιανού, ναύτες, άγγελοι και δαίμονες στοιχειώνουν και ενεργοποιούν την εικονοποιητική του διαδρομή. Σύμφωνα με τη μαρτυρία της Patti Smith, ο Robert Mapplethorpe σέβεται καλλιτέχνες, όπως ο Cocteau και ο Pasolini, των οποίων το έργο είναι ένα αμάλγαμα ζωής και τέχνης, αλλά πιο πολύ απ’ όλους τον συγκινεί ο Warhol, ο οποίος καταγράφει το σκηνοθετημένο ανθρώπινο φαίνεσθαι και φέρεσθαι μέσα στο επενδυμένο με ασημόχαρτο και ασημένια μπογιά Factory του. Κλυδωνίζεται ανάμεσα στην Υψηλή Τέχνη, την οποία παράγει ο Marcel Duchamp, και στην υψηλή κοινωνία, την οποία συγκεντρώνει γύρω του και μ’ έναν τρόπο εκπροσωπεί, χωρίς να ανήκει πραγματικά σε αυτήν, ο Andy Warhol. Αυτό που σας μπερδεύει είναι στη φύση του παιχνιδιού που παίζω, γράφει και τραγουδά ο Mick Jagger το 1968 και ο νεαρός R.M. σαγηνεύεται. Εκείνο που μας μπερδεύει, λοιπόν, στα έργα του είναι στη φύση του καλλιτέχνη, και συνεπώς στη φύση των εικόνων του».


Ιnfo
Robert Mapplethorpe, 1 Νοεμβρίου 2011 - 15 Φεβρουαρίου 2012, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Λ. Συγγρού 107-109, Εισιτήρια: 210 9005.800
Κάθε Δευτέρα & Τρίτη, από 7 Νοεμβρίου 2011 μέχρι 15 Φεβρουαρίου 2012, 10.00-12.00, στον εκθεσιακό χώρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου με θέμα «Εξερευνήστε τις πολλαπλές πλευρές του έργου του μέσα από τη φωτογραφική μηχανή σας»

ΑΡΧΑΙΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΣΙΑΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ: ΠΕΟΣ



Ροβήρου Α. Μανθούλη: Αρχαίο Ερωτικό και Συμποσιακό Λεξιλόγιο (Εξάντας, 1999)

29.10.11

M BUTTERFLY

M.Butterfly
Ο Δημήτρης Γιώτης μιλάει για την παράσταση που θ’ ανέβει στο Προσκήνιο (athensvoice.gr, 27/10/2011, τχ. 366)
Μια αληθινή ιστορία Δεκαετία του ’60 στο Πεκίνο. Ο διπλωμάτης Bernard Boursicot βλέπει την ντίβα της κινεζικής όπερας Shi Pei Pu και την ερωτεύεται κεραυνοβόλα. Παρατάει τη γυναίκα του. Μένουν 20 χρόνια μαζί. Κάνουν παιδί. Αποδεικνύεται πως αυτή είναι κατάσκοπος και του έχει αποσπάσει κρατικά μυστικά. Περνάει από δίκη. Τη χάνει – το όνομά του σβήνεται για πάντα από τα διπλωματικά αρχεία. Ο Γάλλος και το παιδί τους ζουν, η Pu πέθανε το 2009. Όμως η ιστορία έμεινε γνωστή για ένα μεγαλύτερο σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε στη διάρκεια της δίκης (1986) – μεταξύ άλλων το παιδί το είχε «προμηθεύσει» η μυστική αστυνομία.
Το έργο Στο βραβευμένο με Tony έργο του μεγαλύτερου Ασιατοαμερικανού θεατρικού συγγραφέα David Henry Hwang «Μ. Butterfly» τίθεται το αρχέγονο υπαρξιακό πρόβλημα της βαθιάς, αληθινής αγάπης. Ο συγγραφέας το καταφέρνει συνδέοντας το αληθινό γεγονός με την όπερα του Puccini «Μadama Butterfly». Στο έργο θύτης και θύμα μπερδεύονται, αλλάζουν ταυτότητες και αναζητούν την απόλυτη αγάπη χωρίς περιορισμούς και στεγανά. Ο τρόπος με τον οποίο ο διπλωμάτης ερμηνεύει τα γεγονότα και η προβολή των δικών του εμμονών στο πρόσωπο της Μπάτερφλάι έχει να κάνει με το συνειδητό και το ασυνείδητο της ανθρώπινης ύπαρξης. Είναι τόσο ερωτευμένος με την ιδέα της αιώνιας γυναίκας που ακόμα και σε μια κορυφαία στιγμή του έργου, όταν αναγκασμένη η Μπάτερφλάι τον προκαλεί λέγοντάς του «Έλα! Βγάλε μου τα ρούχα. Ό,τι κι αν γίνει να ξέρεις ότι εσύ το θέλησες. Η αγάπη μας στα χέρια σου!», εκείνος διστάζει και δεν το πράττει. Γιατί; Μήπως επιλέγει έτσι να τροφοδοτεί την ίδια του τη φαντασίωση; Το έργο καυτηριάζει και την αλαζονική στάση της Δύσης απέναντι στην Ανατολή. Οι πρώτοι πιστεύουν πως μπορούν να χειραγωγούν τους Ασιάτες, αλλά όπως έχει δείξει η ιστορία –και το έργο– πρόκειται για μεγάλη πλάνη.

Info: Μτφ.: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου. Σκην.: Αντώνης Λουδάρος.Παίζουν: Δημήτρης Γιώτης (Μ. Βutterfly), Γιώργος Κροντήρης (Ρ. Γκαλιμάρ, διπλωμάτης), Γιάννης Δρίτσας (Μαρκ, φιλος του), Ειρήνη Χρηστίδη (συντρόφισσα Τσιν), Αθηνά Αλεξοπούλου (Χέλγκα, σύζυγος του Γκαλιμάρ), Ινώ Στεφανή (Ρενέ). Από αρχές Δεκέμβρη.


ΜΠΙΛΛΥ ΜΠΟ. ΕΝΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΤΟΥ 1987

Περιοδικό ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, 6/1987

(από το αρχείο του Α.Π.)

27.10.11

THE VISIONARIES. TOM FORD


Η προβολή του είχε προγραμματιστεί αρχικά για τον Ιούνιο, όμως το ντοκιμαντέρ «The Visionaries: Tom Ford» είδε τελικά το φως της μικρής οθόνης την Κυριακή 23 Οκτωβρίου από το Oprah Winfrey Network. Ο λόγος της καθυστέρησης δεν ανακοινώθηκε, όμως οι υποψίες πέφτουν -φυσιολογικά- στην παροιμιώδη τελειομανία του Τομ Φορντ και στο φορτωμένο προγραμμά του.Επί έξι μήνες -από τον Σεπτέμβριο του 2010 έως τον Φεβρουάριο του 2011- ο σκηνοθέτης Μάικλ Μπονφίλιο έγινε η σκιά του Φορντ καταγράφοντας την καθημερινότητά του, διεισδύοντας στις σκέψεις του. Αποκαλύπτοντας άγνωστες πλευρές της προσωπικότητάς του, όπως, για παράδειγμα, τον λόγο για τον οποίο φοράει ανοιχτό το πουκάμισό του -το κουμπωμένο πουκάμισο του φέρνει ημικρανία...Ακόμα και αν δεν ανήκετε στην λέσχη των φανατικών θυαμαστριών του Φορντ, η έως τώρα διαδρομή του στη μόδα και στα media δικαιολογεί μία -τουλάχιστον- ματιά στο τρέιλερ. (gynaikamag.gr)

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΗΡΟΠΗΓΙΟ

Ο Λιμπεράτσε και ο εραστής του
(tanea.gr, 13/10/2011)
Τους εραστές θα παίξουν ο Μάικλ Ντάγκλας και ο Ματ Ντέιμον στη νέα ταινία του Στίβεν Σόντεμπεργκ «Πίσω από το κηροπήγιο» με κεντρικό πρόσωπο τον Λιμπεράτσε. Τον εκκεντρικό πιανίστα που πέθανε από AIDS το 1987 θα υποδυθεί ο Ντάγκλας και ο Ντέιμον τον βοηθό του, Σκοτ Τόρσεν. Το φιλμ εστιάζει στα τελευταία χρόνια της ζωής του φανταχτερού καλλιτέχνη και στη δικαστική διαμάχη του με τον Τόρσεν που τον μήνυσε το 1982 διεκδικώντας 82 εκατ. ευρώ (113 εκατ. δολάρια) ισχυριζόμενος ότι είχαν σχέση για πέντε χρόνια.
Ο Λιμπεράτσε, από τις δημοφιλέστερες προσωπικότητες της αμερικανικής τηλεόρασης και ακριβοπληρωμένος διασκεδαστής στο Λας Βέγκας για τουλάχιστον δύο δεκαετίες, διέψευδε ότι ήταν ομοφυλόφιλος. Πάντως, το σενάριο προβλέπει ερωτικές σκηνές μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών. Η ταινία πήρε τον τίτλο από τη συνήθεια του καλλιτέχνη ο οποίος στα σόου που έδινε πάντα είχε ένα κηροπήγιο στο πιάνο του.

ΤΖ. ΕΝΤΓΚΑΡ ΧΟΥΒΕΡ 1

J EDGAR HOOVER AND CLYDE TOLSON

Τζ. Εντγκαρ Χούβερ. Το αφεντικό βγαίνει από την «ντουλάπα»
Του Ακη Καπράνου (tanea.gr, 15/10/2011)
Η νέα ταινία του Κλιντ Ιστγουντ φημολογείται πως αποκαλύπτει πολλά γύρω από την κρυφή ζωή του ιστορικού αρχηγού του FBI

Ο Τζέι Εντγκαρ Χούβερ ήταν το αφεντικό του FBI, από την ίδρυσή του, το 1935, μέχρι τον θάνατό του, το 1972. Φιγούρα αμφιλεγόμενη, μυθική, τόσο σε ό,τι αφορά το έργο της («τσάκωσε» τον ληστή τραπεζών Τζον Ντίλιντζερ βάζοντας μπροστά έναν μηχανισμό πρόληψης του εγκλήματος που, τότε, ελάχιστοι έπαιρναν στα σοβαρά -και ταυτόχρονα δεν κυνήγησε ποτέ τη Μαφία) όσο και στο σκοτάδι που κάλυπτε την προσωπική του ζωή.
Ως διευθυντής του FBI ο Χούβερ εκαταχράτο την εξουσία του συχνότερα απ' όσο ο Τύπος της εποχής είχε τη δύναμη να αποκαλύψει. Αλλωστε, ο ίδιος ήταν μια ιδιαιτέρως αγαπητή φιγούρα στα λαϊκά στρώματα, κυρίως λόγω της «επιμονής» του απέναντι στη διαφθορά, τους σεξουαλικά «διεστραμμένους» και τους κομμουνιστές. Οι δε σεξουαλικές παρεκτροπές των εκάστοτε διασημοτήτων αποτέλεσαν ένα από τα πολλά κρυφά του πάθη, μαζί με τον βάρβαρο αυταρχισμό του και τη ρατσιστική του ιδεολογία. Ισως επειδή και ο ίδιος κρατούσε ένα μεγάλο μυστικό: την ομοφυλοφιλία του. Αυτό το τελευταίο δεν αποδείχθηκε ποτέ.
Η νέα ταινία του Κλιντ Ιστγουντ, ονόματι «J. Edgar», με πρωταγωνιστή τον Λεονάρντο ντι Κάπριο, πιθανότατα να ρίξει λίγο φως σε αυτήν τη σκοτεινή γωνιά της ζωής του, προς μεγάλο φόβο όμως του τωρινού FBI που έχει ήδη επιδοθεί σε μια σειρά ανακοινώσεων που, μεταξύ μας, βρωμούν ομοφοβία από χιλιόμετρα. Η ταινία του βετεράνου - και, ας μην το ξεχνάμε, Ρεμπουπλικανού - κινηματογραφιστή είναι μια βιογραφία του Χούβερ δίχως όμως «καμία προσπάθεια αγιοποίησης» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος. Και φυσικά, ένα από τα αιχμηρά σημεία της αποτελεί και η κρυπτο-ομοφυλοφιλία του ήρωά της.
Πολλά είχαν ακουστεί άλλωστε για τη σχέση με τον συνεργάτη του Κλάιντ Τόλσον με τον οποίο δούλευε και συνταξίδευε για 40 χρόνια - οι δυο τους δεν είχαν παντρευτεί ποτέ και οι σχέσεις τους με το αντίθετο φύλο ήταν μηδαμινές. Οταν δε ο Χούβερ απεβίωσε το 1972, ο νεότερος Τόμσον ήταν και ο βασικός του κληρονόμος - τάφηκαν δε, μόλις λίγα μέτρα ο ένας από τον άλλο στο νεκροταφείο του αμερικανικού Κογκρέσου. Οι μελετητές της αμερικανικής ιστορίας διχάζονται σχετικά με την κρυφή του ζωή. Οι «δεξιότεροι» εξ αυτών μάλιστα έχουν εκδώσει πύρινες μελέτες σχετικά με τον «ανδρισμό» του ήρωά τους. Ο Μάικ Κόρταν, υπαρχηγός του FBI, αποκάλυψε πρόσφατα πως δέχτηκε επισκέψεις τόσο από τον Ντι Κάπριο όσο και από τον ίδιο τον Ιστγουντ σχετικά με τη φύση της σχέσης τού Χούβερ με τον Τόλσον. «Τους προμηθεύσαμε με στοιχεία που θα βοηθήσουν το σενάριό τους, σε ό,τι αφορά την ιστορική του ακρίβεια. Τώρα, το τι θα κάνουν με αυτά τα στοιχεία είναι δική τους ευθύνη» δήλωσε στην εφημερίδα «USA Today». Ενας τρομαγμένος Γουίλιαμ Μπράνον, διευθυντής του Ιδρύματος Τζέι Εντγκαρ Χούβερ, συνέταξε μια επιστολή προς τον Ιστγουντ με την οποία ουσιαστικά τον προειδοποιεί πως «θα αποτελούσε μνημειώδη διαστρέβλωση της αλήθειας και σοβαρότατη αδικία ένας τέτοιος (σ.σ.: ομοφυλοφιλικός) χαρακτηρισμός».
Ο σκηνοθέτης, σε συμφωνία με τον παραγωγό του Ρόμπερτ Λόρενζ, απάντησε κι αυτός με μια επιστολή όπου υπογράμμιζε πως στο φιλμ δεν θα υπάρχουν υπόνοιες για «ανοιχτές ομοφυλοφιλικές σχέσεις». Ξεκάθαρα πράγματα! Ούτως ή άλλως, ο Χούβερ φημολογούνταν πως ήταν κλεισμένος στην «ντουλάπα» μέχρι τον θάνατό του! Και η σύνοψη της υπόθεσης αναφέρει πως το φιλμ θα εστιάσει «στα μυστικά που ο Χούβερ κρατούσε κεκλεισμένων των θυρών». Αυτά θα μπορούσαν βέβαια να αφορούν και την ύποπτη σχέση του με τη Μαφία - την οποία δεν κυνήγησε ποτέ.
Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της υπόθεσης είναι πως το σενάριο υπογράφει ο βραβευμένος με Οσκαρ σεναριογράφος Ντάστιν Λανς Μπλακ, Οσκαρ το οποίο κέρδισε για το σενάριο της ταινίας «Milk» που αφορούσε τη ζωή του gay γερουσιαστή Χάρβεϊ Μιλκ (ρόλος που απέφερε στον Σον Πεν το δεύτερό του Οσκαρ). Στο δε trailer υπάρχει μια σκηνή όπου ο Χούβερ κρατά σφιχτά το χέρι του Τόλσον (Αρμι Χάμερ).

ΗΠΑ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΟΜΟΦΥΛΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ


Adoptions spiked among gay couples in past decade
yourlife.usatoday.com, 23/10/2011
The number of gays and lesbians adopting children has nearly tripled in the past decade despite discriminatory rules in many states, according to an analysis of recent population trends.
"It's a stratospheric increase. It's like going from zero to 60," said Miami attorney Elizabeth Schwartz who has coordinated more than 100 adoptions for gay and lesbian families in the past year. "I think many really dreamed of doing this but it wasn't something they ever thought would become a reality."
About 21,740 same sex couples had an adopted child in 2009, up from 6,477 in 2000, according to the Williams Institute, UCLA School of Law. About 32,571 adopted children were living with same sex couples in 2009, up from 8,310 in 2000. The figures are an analysis of newly released Census Bureau estimates.
New York-based Evan B. Donaldson Adoption Institute released a report Thursday culminating a four-year project surveying 158 gay and lesbian parents and their experience with the adoption process. Their researchers found the highest number of homosexuals adopted children from Massachusetts, California, New York and Texas.
Tom Bourdon, 35, and his husband interviewed more than a dozen private adoption agencies when they began the adoption process two years ago. The Massachusetts couple found some agencies "didn't really have experience working with a same sex couple and didn't how to treat us equally."
Once they settled on an agency, the couple created a profile that was open about their sexual orientation and desire to create a family. The couple, who were married in 2005, were matched with a birth mother five weeks later. They adopted their son in 2009 and a daughter eight days ago. Both children were born in California.
"We just wanted to be treated like any other prospective parent out there. We didn't want it to be an issue," said Bourdon, who works in education.
Several states specifically prohibit same-sex couples from adopting jointly, while others have a patchwork of discriminatory policies that make it difficult for gays and lesbians to adopt either as individuals or as couples. But some states have eased restrictions on gay families.
Florida stopped enforcing its ban on gay adoptions last year following a decision by a state appeals court that the three-decade-old law is unconstitutional. The American Civil Liberties Union challenged the law, among the strictest in the country, on behalf of Martin Gill and his male partner, who adopted two young brothers from foster care.
In the past, adoption was often only an option for wealthy gay families who could afford to adopt internationally or to pay a surrogate. Allowing gay couples to adopt from foster care, where health care and college is paid for, opens it up to more people, experts say. The study estimates about 50 percent of adoptive gay families adopt children from foster care.
Earlier this year, the Arkansas Supreme Court rejected a voter-approved initiative that barred gay couples and other unmarried people living together from serving as adoptive or foster parents
Virginia allows married couples and single people to adopt or become foster parents, regardless of sexual orientation, but bars unmarried couples — gay or straight — from doing so. Earlier this month, hundreds of residents weighed in on proposed regulations that would allow state-licensed groups to turn down prospective adoptive and foster parents because of their sexual orientation.
According to the Adoption Institute, at least 60 percent of U.S. adoption agencies surveyed accept applications from non-heterosexual parents. Nearly 40 percent of agencies have knowingly placed children with gay families. About half the agencies surveyed reported a desire for staff training to work with such clients.
But some adoption agencies have been bucked the rules, saying it's unfair to force them to go against their religious beliefs by coordinating adoptions for gay families.
Catholic Charities refused to recognize Illinois' new civil unions law and allow gay couples and others living together outside marriage to be foster or adoptive parents. The state tried to end its multimillion dollar contracts but a judge temporarily allowed Catholic Charities to work with the state.
"If one agency doesn't serve you and you're gay, then another agency will," said Adam Pertman, executive director of the Adoption Institute. "You don't need 100 percent agency participation. The bottom line is if you're a qualified gay or lesbian in America and you want to adopt, you can."
About one-third of the adoptions by lesbians and gay men were "open," and the birth families' initial reactions regarding sexual orientation were very positive, according to the study.
At California's Independent Adoption Center, executive director Ann Wrixon has seen a spike in LGBT couples adopting. In the past five years, gay families have consistently made up about one-third of the 200 adoptions a year.
Wrixon's agency is licensed in seven states and works with adoption agencies all over the country to find baby matches for clients. Ten years ago, she estimates only 25 agencies nationally were willing to work with gay families.
"We would often struggle to find agencies that would work with our families," said Wrixon.
Now she has a database with more than 125 agencies.
While the number of gay couples adopting is increasing, the overall number of same sex couples raising kids is actually declining, said Gary Gates, demographer at the Williams Institute, UCLA School of Law.
"The bulk of parenting among gay people is still people who had children at a young age with a different sex partner before they were out," said Gates.
Now that many homosexuals are coming out earlier in life, they're having fewer biological children and are more likely to turn to adoption to start a family, he said.

23.10.11

BEDOUIN

Bedοuin (Ρωσία, 2011)
Μία Ουκρανή συμφωνεί να κυοφορήσει για λογαριασμό ενός ομοφυλόφιλου ζευγαριού από τη Μόσχα, διότι χρειάζεται τα χρήματα για την θεραπεία της κόρης της, η οποία πάσχει από λευχαιμία. Όταν το ζευγάρι δεν μπορεί να την πληρώσει έγκαιρα στρέφεται στον γείτονα και περιστασιακό εραστή της, Ζένια, έναν έμπορο ο οποίος έχει διασυνδέσεις με τον υπόκοσμο. Αυτός την στέλνει σε μιά ακρόαση για μία ταινία πορνό. Πρόκειται για μια ρωσική ταινία που έχει κάνει αίσθηση και θεωρείται από τις καλύτερες της φετινής παραγωγής. Σε σκηνοθεσία του 37χρονου Ιγκόρ Βολόσιν, συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του πρόσφατου Φεστιβάλ του Καρλόβι Βάρι.


Ρωσία/Russia, 2011, εγχ./col. Σκην./Dir.: Igor Voloshin. Σεν./Scr.: Igor Voloshin. Φωτ./Cin.: Aleksei Rodionov. Μοντ./Ed.: Tatyana Kuzmichyova. Μουσ./Mus.: Gingger Shankar. Ηθ./Cast Olga Simonova, Serafima Migai, Mikhail Yevlanov, Remigijus Sabulis. Παρ./Prod.: Igor Voloshin, Alexander Orlov. Διάρκεια/Dur.: 90΄.