31.12.10

ΣΕΞ, ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ Ο SANTA CLAUS



**********

Gay NYC couple flooded with mail meant for Santa; touched by kids' letters
''Over the past month, we've received hundreds of letters addressed to Santa Claus.... As it's progressed, I've cared about that less and less, and been more like, 'Okay, um, Is there an expectation here? What do we need to do? ... It's more emotional than I think I thought it would be. Even when they're not sad, it's like the expectation in them, the anticipation in them makes me a little sad.''
Dylan, a resident of Chelsea in NYC, who has received a deluge of letters addressed to Santa Claus. He and his partner Jim tell the New York Times here that they imagine it's all a mistake, but have opted to take on the challenge of responding to many of the letters from kids.

ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ ΦΡΟΥΡΑ

Ηρωες σε πτώση

Σε μια σειρά κειμένων, που ο ίδιος τα παρομοιάζει με «κομφετί», ο Μένης Κουμανταρέας γράφει για συγγραφείς και για ανθρώπουςπου αγάπησε και αγαπά
Ι. Ν. ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ (Το Βήμα, 24/12/20100)
Ακούγοντας έναν συγγραφέα να μιλάει για άλλους συγγραφείς γνωρίζεις πιο καλά τον ίδιο τον συγγραφέα. Παρακολουθείς τι εκθειάζει, τι τον δυσαρεστεί, πώς κρίνει τη δουλειά των ομοτέχνων του και τελικά καταλαβαίνεις πιο πολλά για τη δική του δουλειά παρά για τα υπό συζήτηση πρόσωπα.
Τα κείμενά του είναι τυχαία, δεν υπακούουν σε ένα σχέδιο, ο ίδιος τα παρομοιάζει με «χιόνι ή κομφετί που πέφτουν πυκνά, μεταμφιεσμένα σε δοκίμια, βιογραφίες, συνομιλίες ή απλά αφηγήματα». Τα περισσότερα κείμενα αναφέρονται στο σινάφι. Χαίρεται να ονομάζει «σινάφι» τους ομοτέχνους του, έχει την αίσθηση ότι οι συγγραφείς μοιάζουν με τους ξυλουργούς, τους σοβατζήδες, τους ηλεκτρολόγους, ανθρώπους που δουλεύουν με τα χέρια όπως και οι συγγραφείς.
Ενα μέρος από τα κείμενά του αφορά πρόσωπα μυθικά για τους νεότερους που τον σημάδεψαν στην εξέλιξή του, διαμόρφωσαν τις απόψεις του για την τέχνη και κάποια από αυτά τον προσανατόλισαν στον δύσκολο δρόμο της συγγραφής. Η μύησή του αρχίζει από το θέατρο. Εν αρχή είναι ο Τενεσί Γουίλιαμς.
Ο Μένης Κουμανταρέας φωτογραφίζεται σε στιγμή χαλάρωσης στο σπίτι του Θα δει τον «Γυάλινο κόσμο» με πρωταγωνιστή τον ίδιο τον Κάρολο Κουν στον ρόλο του ονειροπαρμένου Τομ που θα τον καθηλώσει, θα του δείξει κάτι από τον εαυτό του, «παράταιρος μέσα στο ίδιο του το σπίτι- είμαι κι εγώ αλλά δεν το ξέρω», θα πει. Αυτό όμως που θα τον συγκλονίσει είναι το «Λεωφορείον ο Πόθος» με τη Μελίνα στον ρόλο της Μπλανς Ντυμπουά. Η ηρωίδα είναι «το μεγαλύτερο άλλοθι για τους απανταχού κατατρεγμένους και καταπιεσμένους σεξουαλικά» και τον επηρεάζει όσο κανείς άλλος ήρωας του θεατρικού ρεπερτορίου.
Αναφέρεται στην ομάδα Κουν, Χατζιδάκι, Τσαρούχη λέγοντας ότι «ξεκινώντας από την ομοφυλοφιλία τους χωρίς να την κάνουν σημαία ανέβασαν τον κοινό λαϊκό άνθρωπο, τα ντέρτια του, τα τραγούδια του, τον ψυχισμό του και τον έφεραν από τις λαϊκές γειτονιές στα καλά σπίτια του Κολωνακίου». Αναγνωρίζει μια προσωπική οφειλή σε αυτό, αφού και η μεσαία τάξη στην οποία ανήκε και ο Μένης Κουμανταρέας, άνθρωποι που έμεναν στην Κυψέλη, στην Πατησίων και στην πλατεία Βικτωρίας επικοινώνησαν με ανθρώπους που τους «θέλανε μέχρι τότε μόνο για υπηρετικό προσωπικό».
Εκείνο που μου αρέσει στον Μένη Κουμανταρέα είναι η αμφισημία του. Κατορθώνει να πει αυτό που σκέπτεται με έναν τέτοιον τρόπο που να μπορεί να ιδωθεί από πολλές όψεις. Διαθέτει ένα κριτικό πνεύμα ακόμη και απέναντι στους φίλους του, τον Γιώργο Χρονά («έχει σχηματίσει τον θίασο των ινδαλμάτων του φθάνοντας κάποτε να τα εξυμνεί σε βαθμό κατάχρησης και υπερβολής»), τον Πέτρο Τατσόπουλο («τα κείμενά του λάμπουν από εξυπνάδα, κάποτε υπερβολική»), τον Αλέκο Φασιανό («λένε ότι επαναλαμβάνεται αλλά μήπως και ο Βιβάλντι δεν κατηγορήθηκε ότι έγραφε πάντα το ίδιο κοντσέρτο;»).
Ισως η μεγάλη σημασία αυτών των κειμένων να βρίσκεται σε εκείνα τα μέρη που μιλάει για ομοτέχνους, ξεχασμένους από τον καιρό. Θα ανατρέξει στον περίτεχνο αφηγηματικό λόγο του Ιωάννου, θα τον χαρακτηρίσει μια βαθιά διχασμένη φύση, έναν Βυζαντινό στα χρόνια μας, και θα απαντήσει σε αυτούς που τον κατηγορούν ως υπερβολικά προσκολλημένο στην ελληνική παράδοση: «Μήπως όλοι αυτοί που τοποθετούν τη δράση των μυθιστορημάτων τους στην Πράγα ή στο Βερολίνο είναι πιο κοσμοπολίτες από τον Τζόυς που έγραψε μόνο για το Δουβλίνο;». Ομοίως θα υπερασπιστεί τον Μ. Καραγάτση και θα υπενθυμίσει στους επικριτές του ότι τον Μίτια τον έχει κρίνει ο χρόνος, όπως και τον Κώστα Ταχτσή, θυμίζοντας ότι το έργο του απελευθέρωσε τους νεότερους πεζογράφους από τα δεσμά της καλλιγραφίας και της φιλολογίας κτλ.
Τέλος, ο Μένης Κουμανταρέας θα μιλήσει για την ίδια την τέχνη του: «Γράφω όταν είμαι θλιμμένος», ενώ τον θέλγουν οι ήρωες σε πτώση. Ισως γιατί και αυτός στη ζωή του «ένιωσε απελπισία, να αυτοκτονεί σε μικρές δόσεις, απειροελάχιστες, που δεν φαίνονται διά γυμνού οφθαλμού».

ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ


ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ

Στην πλαγιά τα κυπαρίσσια
στεριανοί σηματωροί θανάτου.
Η χλόη σβήνει σιγά σιγά το μονοπάτι.
Κανένα απομεινάρι ερωτικό.
Ασάλευτο το νυχτερινό σώμα της πόλης.
Οι Στύλοι και στο βάθος Παρθενώνας.
Γυμνοί κορμοί κι άνυδρος φόβος.
Τα καυσαέρια στην άσφαλτο προσφορά στην Αγροτέρα.
Ο Ιλισός χωρίς νερό κι ο Φαίδρος πια αλλού ρωτά.
Η Σαμαρείτις με σπασμένη στάμνα.
Εδώ τώρα λατρεύεται η Φωτεινή Επιγραφή.

Χριστόφορος Λιοντάκς: Στο τέρμα της πλάνης (Καστανιώτης, 2010)

ΟΙ 70ΑΡΗΔΕΣ ΕΙΝΑΙΙ ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΟΙ ΑΠΟ Ο,ΤΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ

Οι 70άρηδες είναι πιο έξυπνοι από ό,τι πριν από δεκαετίες
Οι απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας κρατούν τους ηλικιωμένους σε πνευματική εγρήγορση
Οι σημερινοί 70χρονοι τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα στα τεστ νοημοσύνης σε σχέση με τους συνομηλίκους τους πριν από 30 χρόνια, όπως διαπίστωσε νέα σουηδική έρευνα, η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Neurology.
Επίσης συμπέρανε ότι πια είναι πιο δύσκολο να ανιχνευθεί η πρώιμη άνοια στους ηλικιωμένους της εποχής μας σε σχέση με το παρελθόν, αν και η αμνησία παραμένει διαχρονικά ένα σταθερό προειδοποιητικό σύμπτωμα.
Η μελέτη από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ, ανέλυσε μια σειρά από νοητικά και ψυχομετρικά τεστ που έχουν γίνει διαχρονικά στους ηλικιωμένους της σουηδικής πόλης για τον έλεγχο των επιδόσεων στην μνήμη τους, την ταχύτητα, τη γλώσσα, τη λογική, την αντίληψη του χώρου κ.α.
Οι ερευνητές με επικεφαλής την Δρ Σιμόνα Σακούγιου του πανεπιστημιακού νοσοκομείου και τη Μονάδα Νευροψυχιατρικής Επιδημιολογίας Σαλγκρένσκα, διαπίστωσαν ότι οι 70χρονοι που είχαν γεννηθεί το 1930 και έκαναν τα τεστ το 2000, είχαν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με όσους γεννήθηκαν το 1901-2 και εξετάστηκαν το 1971.
Η βελτίωση στις επιδόσεις των σύγχρονων 70άρηδων, σύμφωνα με τους ερευνητές, μπορεί να αποδοθεί στο ανώτερο πλέον επίπεδο ιατρο-νοσοκομειακής φροντίδας πριν και μετά τη γέννα, την καλύτερη διατροφή, το υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης, τις βελτιωμένες συνθήκες υγείας (π.χ. για καρδιαγγειακές παθήσεις), αλλά και γενικότερα στις υψηλότερες νοητικές απαιτήσεις της σημερινής κοινωνίας, κυρίως εξαιτίας της προόδου της τεχνολογίας, που απαιτεί από τους ανθρώπους κάθε ηλικίας εξοικείωση με νέες γνώσεις και ψηφιακές δεξιότητες αναφορικά με τους υπολογιστές, το διαδίκτυο, τα κινητά τηλέφωνα, τις τηλεοράσεις κ.α.
Από την άλλη, τα περιστατικά της άνοιας παρέμεναν διαχρονικά αμετάβλητα, καθώς εμφανίζονται σήμερα εξίσου συνήθη στην ηλικία των 70-75 ετών, όσο ήταν και πριν από 30 χρόνια. Τα προβλήματα μνήμης παραμένουν, όπως και πριν από δεκαετίες, ο κυριότερος -αν όχι ο μοναδικός- παράγων έγκαιρης διάγνωσης της πρώιμης άνοιας σε 70χρονους. (health.in.gr)

30.12.10

Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΚΕΪ


Το πάρτι ήταν στο σπίτι που είχα στο μυαλό μου ως «το σπίτι των Ρόουζεν», παρόλο που είχαν αλλάξει δύο ιδιοκτήτες από τότε. Η οικοδέσποινα ήταν από την καινούργια φουρνιά, το ίδιο και οι καλεσμένοι της, και ξαφνιάστηκα που ο πατέρας μου γνώριζε τα ονόματα των πάντων. Από δω ο Φιλ και η Μπέκι, η Άσλεϊ και ο Ντέιβ, και ένας ζωηρός δεκαπεντάχρονος, που έπεσε στον καναπέ με φοβερή θεατρικότητα και αναφέρθηκε στον πατέρα μου σε θηλυκό γένος, λέγοντας, «Λου Σεντάρις, ποιος την κάλεσε αυτήν
«Ο γιος μου είναι γκέι!» ανακοίνωσε η μητέρα του αγοριού, λες και δεν το είχαμε πάρει χαμπάρι. Μπορεί να πήγαινε σε ένα από αυτά τα καλλιτεχνικά σχολεία, αλλά και πάλι έμεινα άφωνος που ένα παιδί του γυμνασίου στο Ράλεϊ της Βόρειας Καρολίνας –στο δρόμο που μεγάλωσα- μπορούσε άνετα να δηλώνει ομοφυλόφιλος. Ένιωθα σαν κάποιος που βρίσκεται σε αναπηρική πολυθρόνα και συναντάει κάποιον που επωφελήθηκε από το εμβόλιο κατά της πολιομυελίτιδας. «Αυτή τυχαίνει να είναι ο πατέρας μου, νεαρέ, και θα το εκτιμούσα αν της έδειχνες λίγο σεβασμό».
«Μάλιστα, κυρία»

David Sedaris: Όταν σας έχουν τυλίξει οι φλόγες (Μελάνι, 2009)

ΚΡΥΦΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ


Gay & Lesbian Winter Guide 2011
ΚΡΥΦΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης (Athensvoice, 21-12-2010)
Αφορμή για την παράσταση «Κρυφά απογεύματα» στάθηκε ο απαγχονισμός δύο Ιρανών εφήβων ομοφυλόφιλων το 2005. Το έργο είναι ένα (φανταστικό) flashback στη ζωή ενός από τα δύο παιδιά, του Μαχμούτ. Η παράσταση είναι ειλικρινής και συγκινητική, με δύο εξαιρετικές ερμηνείες από τους πρωτόπειρους Γιώργο Βουβάκη και Τάκη Παρασκευόπουλο. Ο συγγραφέας και σκηνοθέτης της παράστασης Δημήτρης Μωραΐτης μιλάει στην A.V. για τα «κρυφά θέματα» της τρυφερής ιστορίας αγάπης που έγραψε…

Mε αφορμή ένα πραγματικό γεγονός, θέλησα να θέσω ένα πιο οικουμενικό δίλημμα: «Να ζήσω όπως θέλω εγώ, κι ας μην αρέσει σε κάποιους, ή να συμβιβαστώ, προκειμένου να μην “ενοχλήσω” κανέναν;». Από το ζευγάρι ο καθένας με τη στάση του «εκπροσωπεί» ένα σκέλος του διλήμματος. Την απάντηση καλείται να τη δώσει ο θεατής. Εγώ το μόνο που λέω είναι πως κάθε επιλογή έχει σίγουρα ένα «κόστος».
Κάθε άτομο μέσα σε μια κοινωνία για να συμβιώσει χρειάζεται να ζει με σεβασμό προς τους συνάνθρώπους του. Πριν όμως και πάνω απ’ αυτό, πιστεύω πως είναι σημαντικότερο να ζει με σεβασμό προς τον εαυτό του! Στην περίπτωση, λοιπόν, που μια κοινωνία καταπιέζει ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων, επειδή δεν εγκρίνει το χρώμα του, τις σεξουαλικές του επιλογές, την καταγωγή του, την οικονομική του κατάσταση, τα θρησκευτικά του πιστεύω ή τις ιδέες του, τότε αυτό το άτομο ή ομάδα πρέπει να βρει τρόπο να διεκδικήσει με κάθε νόμιμο μέσο την ελευθερία του για να εκφραστεί και να υπάρξει. Σε αρκετές περιπτώσεις, όπως στην περίπτωση του Μαχμούτ και του Αγιάζ, μπορεί ακόμη και να θυσιαστεί διεκδικώντας τη.
Ο ρατσισμός, είτε αυτός είναι θρησκευτικός είτε φυλετικός είτε σεξουαλικός, εκδηλώνεται και ποικίλλει σε ένταση, από πολιτισμό σε πολιτισμό και από κοινωνία σε κοινωνία. Σε κάποιες κοινωνίες, όπως αυτή του Ιράν, ο ρατσισμός προς τους ομοφυλόφιλους είναι πιο βαθύς από τον όποιον άλλο και τιμωρείται με θάνατο. Στις δυτικές κοινωνίες όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η ελευθερία τού να επιλέγεις το σύντροφό σου υπάρχει. Σε αυτές ο ρατσισμός είναι μια έννοια την οποία βιώνει κάθε άτομο διαφορετικά στην καθημερινότητά του, ανάλογα με την κουλτούρα και την προσωπικότητά του. Έτσι, όσο πιο σίγουρος αισθάνεται για τον εαυτό του ένας gay, τόσο ο ρατσισμός χάνει τη δύναμή του. ●

Ιnfo «Κρυφά απογεύματα». Κείμενο-σκηνοθεσία: Δημήτρης Μωραΐτης. Παίζουν: Γιώργος Βουβάκης, Τάκης Παρασκευόπουλος, Ανέστης Χρυσάφης. Θέατρο Χώρα, Σάβ. & Δευτ. 21.00, Κυρ. 21.30, € 15, 10 (Φ).


--------------------------------------------------------------------------------

ΕΓΚΑΙΡΩΣ


ΕΓΚΑΙΡΩΣ

Μεθυσμένος μαζί σου
κι εσύ με την ταχύτητα
Ευτυχώς φρενάραμε
κι έτσι γλιτώσαμε την αιωνιότητα.

Χριστόφορος Λιοντάκης: Στο τέρμα της πλάνης (Καστανιώτης, 2010)

29.12.10

Ο ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ ΤΟΥ 1903

Onelio Marrero (ΗΠΑ-Κούβα)

Ο Δεκέμβρης του 1903

Κι' αν για τον έρωτά μου δεν μπορώ να πω -
αν δεν μιλώ για τα μαλλιά σου, για τα χείλη, για τα μάτια·
όμως το πρόσωπό σου που κρατώ μες στην ψυχή μου,
ο ήχος της φωνής σου που κρατώ μες στο μυαλό μου,
η μέραις του Σεπτέμβρη που ανατέλλουν στα όνειρά μου,
ταις λέξεις και ταις φράσεις μου πλάττουν και χρωματίζουν
εις όποιο θέμα κι' αν περνώ, όποιαν ιδέα κι' αν λέγω.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης



PIERRE-CHARLES SIMART

Orestes Sheltered in the Pallas Altar (1839-40)
Marble, Museum of Fine Art, Rouen.
Male nude, ca. 1865

Pierre-Charles Simart (born in Troyes on 27 June 1806, died in Paris on 27 May 1857) was a French sculptor.
The son of a carpenter from Troyes in Champagne, Simart was the pupil of Antoine Desbœuf, Charles Dupaty, Jean-Pierre Cortot and James Pradier. In 1833, he won the first Grand Prix of Rome for sculpture with a relief Le Vieillard et les enfants.
He was an elected member of the Académie des Beaux-Arts in 1852.

ΟΙ ΕΚΛΕΚΤΙΚΕΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΟΜΟΦΥΛΟΦΟΒΙΚΩΝ

Εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ, 29/12/2010
(κλικ για μεγέθυνση)

.
Τι σύμπτωση, αλήθεια, που τους "ντιντήδες" νεοδημοκράτες με τα "αδελφίστικα κόλπα" τους ξεμπρόστιαζαν πριν μερικούς μήνες σε ειδικά γι' αυτό τον σκοπό φτιαγμένη σελίδα στο facebook και διάφορα γνωστά και μηδέποτε εξαιρετέα μέλη του ακτιβιστικού χώρου.

(Ιδιοτελώς) Ομοφυλοφοβικοί όλης της Ελλάδος ενωθείτε!

ΠΑΠΑΣ ΒΕΝΕΔΙΚΤΟΣ XVI. ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟ 2010 ΜΕ ΚΗΡΥΓΜΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΜΟΓΟΝΕΪΚΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ


Πάπας Βενέδικτος XVI:
[…] ένα παιδί χρειάζεται έναν πατέρα και μια μητέρα περισσότερο απ΄ όσο εξωτερικές ανέσεις.
[…]Είναι πολύ σημαντικό για κάθε παιδί να έρθει στον κόσμο με το θερμό καλωσόρισμα μιας οικογένειας. Δεν μετράνε οι εξωτερικές ανέσεις. Ο Ιησούς γεννήθηκε σ’ έναν στάβλο και η πρώτη κούνια του ήταν μια φάτνη, αλλά η αγάπη της Μαρίας και του Ιωσήφ τον έκαναν να αισθανθεί την τρυφερότητα και την ομορφιά τού να σ’ αγαπούν.

(Αποσπάσματα από το τελευταίο κήρυγμα του Πάπα για το 2010 στην πλατεία του Αγίου Πέτρου)

ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟΥ ZACHARY JACKSON LEVON


Ανήμερα Χριστουγέννων έγινε πατέρας ο γνωστός σε όλους τραγουδιστής Elton John με τον σκηνοθέτη σύντροφο του, αφού απέκτησαν από παρένθετη μητέρα, ένα γιο!
Πρόκειται για το πρώτο παιδί του Elton John και του Καναδού σκηνοθέτη David James Furnish, οι οποίοι είναι ζευγάρι από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 και το 2005 επισημοποίησαν τη σχέση τους με πολιτική ένωση.
«Είμαστε πανευτυχείς και χαρούμενοι για αυτήν την ιδιαίτερη στιγμή. Ο Zachary Jackson Levon είναι υγιής και πάει πολύ καλά και εμείς είμαστε πολύ περήφανοι και χαρούμενοι γονείς» δήλωσε το ζεύγος. (sigmalive.com)

Το όνομα του παιδιού εικάζεται πως είναι εμπνευσμένο από το τραγούδι “Levon” που είχε κυκλοφορήσει ο Elton John το 1971 και είχε αφιερώσει στον drummer και τραγουδιστή Levon Helm. (mtvgreece.gr)

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ RICHARD CHAMBERLAIN ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ADVOCATE

Richard Chamberlain and Martin Rabbett
.

On coming out:
ADVOCATE: You were a wildly successful closeted actor during a period of time when coming out was unheard of, but the climate of acceptance has significantly changed in recent years. How do you feel about gay actors who still remain closeted as we near 2011?
RICHARD CHAMBERLAIN: It’s complicated. There’s still a tremendous amount of homophobia in our culture. It’s regrettable, it’s stupid, it’s heartless, and it’s immoral, but there it is. For an actor to be working is a kind of miracle, because most actors aren’t, so it’s just silly for a working actor to say, “Oh, I don’t care if anybody knows I’m gay” — especially if you’re a leading man. Personally, I wouldn’t advise a gay leading man-type actor to come out.

On his rumored break up from his partner of more than 30 years:
ADVOCATE: It was widely reported in April that you had split from Martin Rabbett, your partner of more than 30 years, and had moved to Los Angeles from your shared home in Hawaii . How are you doing?
RC: Well, we haven’t really split. In other words, we’re still very, very close. The essence of our relationship has remained the same; we just don’t happen to be living together. I went home for Thanksgiving and had the most wonderful time, and we’ll be spending Christmas together with friends in New York . So we’re not split, really. I just moved to L.A. because I wanted to work more. Martin, unfortunately, doesn’t like L.A. at all, but he’s thinking of moving to San Francisco .

On Alleged Plastic Surgery:
ADVOCATE: Back in the ’90s, in response to rumors that you’ve had several facelifts, you publicly said you’d give $10,000 to any plastic surgeon who could find the surgical scars to prove it. Has anyone ever taken you up on that bet?
RC: No, no one has. Because the other side of it is that if you don’t find anything, then you have to give me $10,000. I think it would be fun to go on a talk show and have some famous plastic surgeon come examine the backs of my ears. The offer is still on the table.

http://www.advocate.com/Arts_and_Entertainment/Television/Sibling_Revelry/
.

ΤΑ ENERGY DRINKS ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

Τα energy drinks αυξάνουν τον κίνδυνο εξάρτησης από το αλκοόλ
Η συχνή κατανάλωση ενεργειακών ποτών (energy drinks) μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εξάρτησης από το αλκοόλ, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Alcoholism: Clinical and Experimental Research.
Ο κίνδυνος αποδίδεται στην καφεΐνη, την οποία συνήθως περιέχουν αυτά τα ροφήματα, για να τονώσουν τον οργανισμό, ιδίως όσων αθλούνται έντονα.
Τα ενεργειακά ποτά είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους νέους και ειδικότερα τους φοιτητές, οι οποίοι συχνά τα συνδυάζουν με αλκοολούχα ποτά, προκειμένου να μένουν ξύπνιοι τα βράδια που διαβάζουν για εξετάσεις.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Δρ Αμέλια Αρία της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, μελέτησαν περισσότερους από 1.000 νέους, κυρίως φοιτητές, οι οποίοι κατανάλωναν τουλάχιστον ένα energy drink την εβδομάδα.
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι νέοι αυτοί ήταν πιθανότερο να αρχίσουν να πίνουν αλκοόλ σε νεαρότερη ηλικία, να καταναλώνουν μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ κάθε φορά που έπιναν και, τελικά, σταδιακά να αναπτύξουν εξάρτηση από το αλκοόλ.
Οι ερευνητές επισήμαναν ότι το περιεχόμενο των ενεργειακών ποτών δεν ελέγχεται (π.χ. για την ποσότητα της καφεΐνης) και επέστησαν την προσοχή στην ανάγκη εστίασης στις πιθανές αρνητικές συνέπειες για τη δημόσια υγεία από αυτά τα ροφήματα, ιδίως στους νέους.
Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει τους κινδύνους από την μίξη energy drinks και αλκοολούχων ποτών. Η καφεΐνη επικαλύπτει την επίδραση του αλκοόλ, ώσπου ο οργανισμός να εθιστεί σε αυτό, επειδή ο χρήστης νιώθει λιγότερο μεθυσμένος από ό,τι θα ένιωθε αν δεν είχε πιει ενεργειακό ποτό.
Μια άλλη συναφής έρευνα, από επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Χιούστον, με επικεφαλής τον Δρ Τζον Χίγκινς, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι τρέχουν, θέτουν σε κίνδυνο την υγεία τους, όταν μετά την άσκηση πίνουν ενεργειακά ροφήματα.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτά τα ποτά περιέχουν αρκετή ζάχαρη και περισσότερη καφεΐνη από ένα φλιτζάνι καφέ και μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρή αφυδάτωση.
Επίσης οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι όσοι ανακατεύουν τα ενεργειακά ροφήματα με αλκοόλ (π.χ. βότκα), εμφανίζουν αυξημένους καρδιακούς παλμούς, μεγαλύτερη αρτηριακή πίεση του αίματος και αυξημένο κίνδυνο για νοητικές διαταραχές.
Η μελέτη ενισχύει τα συμπεράσματα προηγούμενων ερευνών ότι τα ενεργειακά ποτά μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο ή έμφραγμα και, σε μερικές ακραίες περιπτώσεις, να οδηγήσουν σε θάνατο.
Χώρες όπως η Νορβηγία, η Δανία και η Γαλλία έχουν, για παράδειγμα, απαγορεύσει το Red Bull, όταν μια μελέτη σε αρουραίους έδειξε ότι τα πειραματόζωα που είχαν πάρει τη σχετική ουσία (ταυρίνη) που περιέχεται στο ρόφημα, έδειξαν ασυνήθιστη συμπεριφορά, όπως άγχος και αυτο-ακρωτηριασμό.
Οι Αμερικανοί ερευνητές επίσης επέστησαν την προσοχή στο γεγονός ότι μερικές φορές οι ετικέτες των ενεργειακών ποτών δεν αναφέρουν όλα τα συστατικά τους.
Οι επιστήμονες συμβούλευσαν κυρίως όσους δεν είναι αθλητές, να μην πίνουν πάνω από ένα ενεργειακό ποτό τη μέρα, ποτέ να μην το αναμιγνύουν με αλκοόλ, καθώς επίσης να πίνουν πολύ νερό μετά την άσκηση και όχι κάποιο ενεργειακό ρόφημα.
Οι άνθρωποι με υπέρταση δεν πρέπει να πίνουν τέτοια ποτά και όσοι έχουν προβλήματα με την καρδιά τους, πρέπει πρώτα να συμβουλευτούν το γιατρό τους, όπως είπε ο Δρ Χίγκινς. (health.in.gr)

27.12.10

ΝΤΥΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΓΥΜΝΟ

Michiel Sweerts (1618–1664)
Michiel Sweerts (September 29, 1618–1664), also known as Michael Sweerts, was a Flemish painter of the Baroque period, active in Rome (1645–1656) in the style of the Bamboccianti. The Bamboccianti were known for depicting genre scenes of daily life.

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΙ ΣΕ ΠΡΩΙΜΟ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ ΤΗΣ ΝΟΣΟΥ ΑΛΤΣΧΑΪΜΕΡ


Συνδυασμός διαγνωστικών εξετάσων συντελεί σε πρώιμο εντοπισμό της νόσου Αλτσχάιμερ
Βρετανοί επιστήμονες πιστεύουν ότι βρήκαν ένα τρόπο έγκαιρης διάγνωσης της νόσου Αλτσχάιμερ, αρκετά χρόνια πριν την εμφάνιση των συμπτωμάτων της, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Annals of Neurology.
Εξέταση οσφυϊκής παρακέντησης, σε συνδυασμό με εγκεφαλικό τεστ, μπορούν να εντοπίσουν τους ανθρώπους με πρώιμες ενδείξεις άνοιας, που θα καταλήξουν τελικά να εκδηλώσουν νόσο Αλτσχάιμερ.
Η εξέλιξη αυτή μπορεί να επιτρέψει στους γιατρούς να επιλέγουν εκείνους τους ασθενείς, στους οποίους θα πρέπει να δοθούν έγκαιρα φάρμακα, ώστε να έχουν περισσότερες πιθανότητες να «φρενάρουν» την εξέλιξη της νευροεκφυλιστικής πάθησης, η οποία πλήττει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και για την οποία δεν υπάρχει αποτελεσματική θεραπεία.
Προς το παρόν, η νόσος διαγιγνώσκεται συνήθως σε προχωρημένο στάδιο, οπότε η αντιμετώπισή της είναι δύσκολη.
Οι ερευνητές με επικεφαλής τον Δρ Τζόναθαν Σοτ του Ινστιτούτου Νευρολογίας του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, ευελπιστούν ότι μπορούν πια να ανιχνεύουν τη νόσο Αλτσχάιμερ στα πιο πρώιμα στάδιά της, πολλά χρόνια πριν την εκδήλωσή της.
Ο εντοπισμός της νόσου γίνεται με την έγκαιρη ανίχνευση της συρρίκνωσης του όγκου του εγκεφάλου και, παράλληλα, της μείωσης του επιπέδου του β-αμυλοειδούς στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό.
Η νόσος Αλτσχάιμερ συνδέεται τόσο με την μείωση του όγκου του εγκεφάλου, όσο και με την αύξηση της συγκεκριμένης πρωτεΐνης στον εγκέφαλο, κάτι που σημαίνει ότι αντίστοιχα μειώνεται η ποσότητά της στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό (γι' αυτό η παρακέντηση για τη λήψη υγρού γίνεται στην οσφυϊκή περιοχή).
Οι ερευνητές έκαναν πειράματα με 105 υγιείς εθελοντές, στους οποίους έκαναν τόσο εγκεφαλικούς ελέγχους, όσο και λήψη εγκεφαλονωτιαίου υγρού. Η έρευνα έδειξε ότι στα άτομα που είχαν χαμηλά επίπεδα β-αμυλοειδούς στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό (περίπου το 38% του συνόλου των εθελοντών), ο εγκέφαλός τους συρρικνώθηκε διαχρονικά με διπλάσια ταχύτητα σε σχέση με όσους είχαν φυσιολογικό επίπεδο β-αμυλοειδούς.
Επιπλέον, όσοι είχαν μειωμένο β-αμυλοειδές, είχαν επίσης πενταπλάσια πιθανότητα να διαθέτουν στο DNA τους γενετικό παράγοντα υψηλού κινδύνου για άνοια (το γονίδιο ΑPΟΕ4), ενώ παράλληλα είχαν υψηλότερα επίπεδα της πρωτεΐνης Ταυ, που επίσης έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο για νόσο Αλτσχάιμερ.
Προς το παρόν πάντως, είναι πρόωρο να γνωρίζουν οι επιστήμονες σε ποιο βαθμό θα αναπτύξουν πράγματι νόσο Αλτσχάιμερ όσοι έχουν χαμηλότερο β-αμυλοειδές.
Οι ερευνητές θα αναμένουν την επιβεβαιώση των στοιχείων από άλλες έρευνες. Ενώ στο μεσοδιάστημα θα πρέπει να βρουν εναλλακτικό τρόπο λήψης του εγκεφαλονωτιαίου υγρού καθώς δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που τρομοκρατούνται στην ιδέα μιας τέτοια διαδικασίας. (health.in.gr)

Ο... ΚΑΤΑ FACEBOOK ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


Ο... κατά facebook χάρτης του κόσμου
Έθνος, 26/12/2010
Μία τεράστια μαύρη τρύπα δεσπόζει στο χώρο όπου κανονικά βρίσκεται η Κίνα, στον κατά Facebook χάρτη του κόσμου.
Τον συγκεκριμένο χάρτη σχεδίασε ο συνεργάτης του οργανισμού Πωλ Μπάτλερ.
Αυτό που έκανε είναι να συνδέσει τις πόλεις του κόσμου με βάση τον όγκο της διασύνδεσης που έχουν σε αυτές μεταξύ τους οι 5000 εκατομμύρια χρήστες του Facebook.
Το αποτέλεσμα, λέει ο Μπάτλερ, είναι ένας εκπληκτικά λεπτομερής χάρτης του κόσμου. Οχι μόνο επειδή τα όρια των ηπείρων προκύπτουν ευδιάκριτα αλλά και επειδή οι «λεπτές αυτές γαλάζιες γραμμές ξεπερνάνε βουνά, ποτάμια και πολιτικές διαφορές αντιπροσωπεύοντας εν τέλει ανθρώπινες σχέσεις».
Ως ένα βαθμό οι ίδιες γραμμές αποδεικνύουν και τον μεγάλο βαθμό διείσδυσης που έχει παγκοσμίως πετύχει το facebook.
Στον χάρτη αυτόν, Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη εμφανίζονται απαστράπτουσες, λαμπρό είναι το περίγραμμα της Ινδονησίας που άλλωστε φιλοξενεί τους περισσότερους χρήστες στην Ασία, ενώ μία τεράστια, μαύρη τρύπα, χάσκει εκεί όπου σε ένα γεωφυσικό χάρτη θα βρισκόταν κανονικά η Κίνα.
Το Facebook όπως και άλλoi ιστότοπoι ή μέσα δικτύωσης του δυτικού κόσμου τελούν υπό ένα ιδιότυπο καθεστώς απαγόρευσης στην Κίνα.
Στην επικοινωνία των κατοίκων κυριαρχούν τα τοπικά μέσα δικτύωσης όπως το Ρενρέν, το Καϊξίν κ.α

Η ΖΩΗ ΞΑΝΑΡΧΙΖΕΙ ΣΤΑ 46


Η ζωή ξαναρχίζει στα 46
Η ευτυχία έρχεται µετά την κρίση της µέσης ηλικίας

Επιμέλεια: Περικλής Δημητρόπουλος (Τα Νέα, 23/12/2010)
Το σηµείο καµπής στη ζωή του ανθρώπου είναι τα 46 χρόνια. Σε αυτή την ηλικία βιώνει ο άνθρωπος την πιο βαθιά µελαγχολία.
Αµέσως µετά αρχίζει το ταξίδι προς την ευτυχία. Το περιοδικό «Economist» αφιέρωσε το εξώφυλλό του σε αυτό το θέµα. ∆εν παραλείπει όµως να υπενθυµίσει την ατάκα του γάλλου ηθοποιού Μορίς Σεβαλιέ: «Τα γηρατειά δεν είναι και τόσο άσχηµα αν λάβουµε υπόψη µας την εναλλακτική λύση».
Οι κακόπιστοι θα µπορούσαν να υποθέσουν ότι το έγκυρο βρετανικό περιοδικό ήθελε απλώς να παρηγορήσει τους αναγνώστες του, ο µέσος όρος ηλικίας των οποίων είναι ακριβώς τα 46 χρόνια:εάν κάποιοι από αυτούς δεν αισθάνονται και πολύ καλά, τώρα ξέρουν ότι τα πράγµατα στο µέλλον θα γίνουν καλύτερα. Ο λόγος όµως δεν είναι αυτός. Στην πραγµατικότητα, ο «Economist» επιβεβαιώνει την τάση που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια στη Δύση: Χωρίς τη µέτρηση της Ακαθάριστης Εθνικής Ευτυχίας το ΑκαθάριστοΕθνικό Προϊόν δεν έχεικανένα νόηµα.
Ο «Economist» επικαλείται µεταξύ άλλων τη µελέτη του αµερικανού καθηγητή Οικονοµικών Ντέιβιντ Μπλέιντσφλαουερ, ο οποίος εξέτασε τα δεδοµένα από 72 χώρες, οι κάτοικοι των οποίων κλήθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση πόσο ικανοποιηµένοι είναι από τη ζωή τους. Ενα από τα συµπεράσµατα είναι ότι ο µέσος όρος ηλικίας αλλάζει από χώρα σε χώρα. Για τους Ελβετούς το ναδίρ της ικανοποίησης από τη ζωή εντοπίζεται στα 35 χρόνια, οι Ουκρανοί βουτάνε σε βαθιά µελαγχολία στα 62 τους. Ο µέσος όρος, ωστόσο, και στις 72 χώρες είναι τα 46 χρόνια.


Χρειαζόταν µια αµερικανική έρευνα για να µάθουµε ότι κάπου ανάµεσα στα 40 και τα 50 πολλοί άνθρωποι περνούν αυτό που γνωρίζουµε όλοι ως κρίση της µέσης ηλικίας; Ασφαλώς όχι. Αλλά, όπως επισηµαίνει ο «Economist», η έκπληξη βρίσκεται µετά: Παρά το γεγονός ότι όσο πλησιάζουν προς την τρίτη ηλικία οι άνθρωποι χάνουν πράγµατα που εκτιµούν, όπως είναι η ζωντάνια, η ευστροφία και η εµφάνιση, κερδίζουν αυτό που ξοδεύουν µια ζωή για να βρουν: την ευτυχία. Το βρετανικό περιοδικό υπενθυµίζει επίσης ότι, αντίθετα µε τους συµβατικούς οικονοµολόγους που µετρούν µόνο τον πλούτο, ένας νέος κλάδος της επιστήµης της Οικονοµίας θεωρεί την ευτυχία ένα µετρήσιµο οικονοµικό µέγεθος. Το 2008, ο πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζίζήτησε από δύο νοµπελίστες οικονοµολόγους, τον Αµάρτια Σεν και τον Τζόζεφ Στίγκλιτς, να δηµιουργήσουν έναν δείκτη µέτρησης της εθνικής ευµάρειας πέρααπό το ΑΕΠ. Και µόλις τον περασµένο µήνα στη Βρετανία ο πρωθυπουργός της χώρας Ντέιβιντ Κάµερον ανακοίνωσε ότι η κυβέρνησή του θα αρχίσει να συγκεντρώνει στοιχεία σχετικά για τη συλλογική ευεξία.
Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στο αιώνιο ερώτηµα: τι µας κάνει ευτυχισµένους; Αποφασιστικό ρόλο παίζουν τέσσερις παράγοντες:
το φύλο, ο χαρακτήρας, οι εξωτερικές συνθήκες και η ηλικία. Οι γυναίκες είναι ελαφρώς πιο ευτυχείς από τους άντρες – αν και πιο επιρρεπείς στην κατάθλιψη –, όπως και οι εξωστρεφείς σε σχέση µε τους εσωστρεφείς. Μερίδιο στην ευτυχία έχουν επίσης το εισόδηµα, η υγεία, η εκπαίδευση, οι σχέσεις. Για την ηλικία, τέλος, µια σειρά από πρόσφατες µελέτες καταλήγουν στο συµπέρασµα ότι η ψυχολογική ευµάρεια είναι µια καµπύλη που έχει το σχήµα του λατινικού γράµµατος U. Ετσι, ο άνθρωπος στα 20 του χρόνια αισθάνεται ψυχολογικά ακµαίος και πιάνει... πάτο στα 46. Υστερα όµως έρχεται η ευτυχία.

MAKE THE YULETIDE GAY


Make the Yuletide Gay (2009)

Olaf "Gunn" Gunnunderson, an out-and-proud gay college student, crawls back into the closet to survive the holidays with his family. He keeps his cool as his quirky Midwestern-hearted parents try to set him up with his high school sweetheart, Abby. But when his boyfriend, Nathan, shows up at their doorstep unannounced, Gunn must put on a charade to keep the relationship a secret. With pressure mounting from all sides, will Gunn come out before the truth does?
.

25.12.10

ΟΣΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο e-ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ 3

Πολλοί ξένοι ιστολόγοι είχαν και φέτος την καλοσύνη να στείλουν με e-mail στους αναγνώστες του Α.Π. τις ευχές τους για "Χαρούμενες Γιορτές", και μάλιστα κάποιοι απ' αυτούς τις συνόδευσαν με μικρά "δώρα".
Τους ευχαριστούμε όλους.
.

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ


[...] » Χρεωστοῦμεν, λοιπόν, οἱ πιστοὶ εἰς πάντας τοὺς ἐμπεριστάτους ἀδελφοὺς ὄχι μόνον τὸν "Ἐπιούσιον Ἄρτον", δηλαδὴ τὸν Χριστόν, ὁ Ὁποῖος εὑρίσκεται ἐσπαργανωμένος εἰς τὴν πενιχρὰν φάτνην τῆς Βηθλεέμ, ἀλλὰ καὶ τὸν καθημερινὸν ἐπιτραπέζιον ἄρτον τῆς ἐπιβιώσεως, καὶ ὅλα τὰ "ἐπιτήδεια τοῦ σώματος" (Ἰακ. 2: 16). Εἶναι ἡ ὥρα τῆς πρακτικῆς ἐφαρμογῆς τοῦ Εὐαγγελίου, ἐν ὑψηλῷ αἰσθήματι εὐθύνης!»
» Ἡ ὥρα, κατὰ τὴν ὁποίαν ἀκούεται ἐντονώτερος καὶ ἀπαιτητικώτερος ὁ ἀποστολικὸς λόγος: "Δεῖξον μοι τὴν πίστιν σου ἐκ τῶν ἔργων σου" (Ἰακ. 2: 18)! Ὁ καιρός, δηλ. ἡ εὐκαιρία, νὰ "ἐπαρθῶμεν ἐνθέως" εἰς τὸ ὕψος τῆς οἰκειούσης ἡμᾶς μὲ τὸν Θεὸν βασιλικῆς ἀρετῆς τῆς Ἀγάπης.» [...]

Φανάριον, Χριστούγεννα, βι’
+ Ὁ Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖος
Διάπυρος πρὸς Θεὸν εὐχέτης πάντων ὑμῶν»

24.12.10

MARSDEN HARTLEY

Marsden Hartley (January 4, 1877 - September 2, 1943) was an American Modernist painter, poet, and essayist of the early 20th century.