31.3.14

ΗΠΑ. ΑΠΕΡΡΙΨΑΝ ΤΡΙΧΡΟΝΟ ΜΑΘΗΤΗ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΠΑΙΔΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

Απέρριψαν μαθητή γιατί είναι παιδί ομοφυλοφίλων 
Ο σεξουαλικός προσανατολισμός των γονιών του, στάθηκε η αιτία να μην γίνει δεκτό σε Μοντεσσοριανό σχολείο τρίχρονο αγοράκι 
της Χρίσλας Γεωργακοπούλου (thetoc.gr, 31/3/2014)

Ζευγάρι ομοφυλοφίλων γυναικών στο Τέξας καταγγέλει ότι ο γιος του απομακρύνθηκε από το τοπικό Μοντεσσοριανό σχολείο, επειδή είναι παιδί ομοφυλοφίλων.
Η Τρέισι Κέλερ και η σύζυγός της Ντον είπαν ότι έλπιζαν να καταφέρουν να εγγράψουν τον τριών χρόνων γιο τους Λάντρι στο Μοντεσσοριανό σχολείο του Μπέντφορντ στο Τέξας.  Όμως, η διευθύντρια του σχολείου Σαμέν Γουέμπστερ τους ξεκαθάρισε ότι αυτό δεν είναι δυνατό αφού πρόκειται για παιδί λεσβιών. Μάλιστα, μετέφερε και χαρακτηριστική φράση της διευθύντριας προς εκείνη: « Δεν είμαστε σε θέση να δεχτούμε και να εγγράψουμε το Λάντρι στο σχολείο μας, γιατί είναι ενάντια στη θρησκεία και στη νοοτροπία μας».
Η συνέχεια έχει ενδιαφέρον. Η διευθύντρια του σχολείου παραδέχθηκε ότι αρχικά απέρριψε την αίτηση του ζευγαριού, αλλά ο ιδιοκτήτης του σχολείου - οποίος είναι πατέρας της- αποφάσισε ότι θα ήθελε να τους επιτρέψει να υποβάλουν αίτηση.
Το ζευγάρι, όμως, δηλώνει: «Είναι πολύ αργά, εμείς το μόνο που θέλαμε είναι να δεχτούν εμάς και το παιδί μας όπως οποιονδήποτε άλλον άνθρωπο».
Η υπόθεση μοιάζει με εκείνη της Τρέισι και Χιλ Χάρισον, ενός ζευγαριού λεσβιών στο Τέξας με μια 4χρονη κόρη, της οποίας απαγόρευσαν την ένταξη στις τάξεις του St. Vincent's Cathedral School το 2010, λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού των γονιών της . Την είδηση επιβεβαίωσε ο κοσμήτορας της σχολής, με δήλωσή του μέσω email στο CNN, έχοντας ως επιχείρημα ότι η σχέση του ζευγαριού είναι ενάντια στη διδασκαλία της χριστιανικής πίστεως και ότι το σχολείο ακολουθεί συγκεκριμένες αρχές στα θέματα γάμου και του σεξ εκτός γάμου.

OUR GAY WEDDING. ΤΟ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ


Channel 4 have released the first clip from Our Gay Wedding: The Musical ahead of its broadcast tonight (March 31).
The special programme – which will be presented by Stephen Fry – will feature the wedding of West End star Nathan Taylor and composer Benjamin Till.
The couple have written the music and lyrics for their musical wedding, which will feature performances from The Feeling, The London Gay Men’s Chorus and more.
Julie Hesmondhalgh, Ollie Locke, Boy George, Ed Miliband and Ollie Locke will also feature in the programme.
Benjamin and Nathan said: “We’ve been together for nearly 12 years and never thought we’d get the chance to get married for real.
“Doing what we both do for a living has meant that we’ve spent our entire lives expressing emotion through song, so getting married in a musical, particularly one that we’re writing ourselves, felt like the most natural thing in the world.” (attitude.co.uk)

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ. Ο ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΤΣΑΜΠΕΡΛΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ 80 ΧΡΟΝΩΝ

Τη δεκαετία του ΄80 ο “πάτερ Ραλφ” ήταν ο πρώτος καθολικός παπάς που έγινε πίτσαρντ Τσάμπερλεν έκανε εκατομμύρια γυναίκες να σκιρτούν με την αρρενωπή γοητεία του. Όλες έβλεπαν στα μάτια του τον ιδανικό άντρα και εμπνέονταν από τον μεγάλο τηλεοπτικό έρωτα του “Ραλφ” και της “Μέγκυ”. Μόνο που η ζωή ανέτρεψε πλήρως την τηλεοπτική ιστορία. Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεν, είκοσι χρόνια μετά την προβολή της διάσημης σειράς, αποκάλυψε ότι ήταν ομοφυλόφιλος, προκαλώντας μια μεγάλη ανατροπή στην εικόνα του.
Μέσα από την αυτοβιογραφία του το 2003, ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεν μίλησε για τον μεγάλο του έρωτα, τον ηθοποιό και μάνατζερ Martin Rabbett. Γνωρίστηκαν το 1975, όταν ο γνωστός καλλιτέχνης ήταν 41 και ο Ράμπετ μόλις 21 ετών. Σύντομα έγινε ο ατζέντης και εραστής του. Το 1980, αποφάσισαν να συγκατοικήσουν σε μια πολυτελή κατοικία στη Χαβάη. Εκεί που τρία χρόνια μετά θα γυριζόταν η πιο ερωτική σκηνή μεταξύ του παπά και της Μέγκυ, στα “Πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας”. Το ζευγάρι έζησε μαζί 33 ολόκληρα χρόνια. Μάλιστα πολύ συχνά επισκέπτονταν τη Μύκονο, όπου διέμεναν σε θαλαμηγό, για να αποφεύγουν τα αδιάκριτα βλέμματα. Πριν από τέσσερα χρόνια όμως, ο Τσάμπερλεν, στα 76 του χρόνια, εγκατέλειψε τον σύντροφο του. Αποφάσισε ότι ο εραστής του και μάνατζερ, τον κρατούσε πίσω στα επαγγελματικά του! Ετσι, όταν θέλησε να τον εκπροσωπήσει μια εταιρεία που θα του πρόσφερε περισσότερες προτάσεις για δουλειά, ήρθε και το τέλος στη σχέση τους. Σήμερα, βρίσκονται σε αντιδικία για τα λεφτά από την πώληση του σπιτού τους στη Χαβάη, το οποίο στέγασε για τόσα χρόνια τον έρωτα τους. Ο Τσάμπερλεν με τον επί 33 χρόνια εραστή του τώρα πια δεν μιλιούνται. Οι πρώτοι ψίθυροι για τις σεξουαλικές προτιμήσεις του γοητευτικού “παπά” γράφτηκαν στον τύπο, το 1989. Στους καλλιτεχνικούς χώρους, γνώριζαν από το ΄70 για το δεσμό που είχε τότε με τον ηθοποιό Wesley Eure. Όμως εκείνος φρόντιζε να κρατά καλά κρυμμένο το μυστικό του. Σε πρόσφατη συνέντευξη, δήλωσε ότι αν το αποκάλυπτε νωρίτερα θα καταστρεφόταν η καριέρα του ή δεν θα είχε ξεκινήσει καν. Μάλιστα, συμβούλευσε τους νέους γκέι ηθοποιούς να μην αποκαλύπτουν την σεξουαλική τους ταυτότητα γιατί κινδυνεύει η καριέρα τους. 

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεν, σήμερα 31 Μαρτίου, γίνεται 80 ετών. Γεννήθηκε στο Μπέβερλυ Χιλς. Η μητέρα του ήταν νοικοκυρά και ο πατέρας του πωλητής. Μετά τις σπουδές του, ξεκίνησε την καριέρα του στο θέατρο και στην τηλεόραση στις αρχές του ΄60.

Παράλληλα τραγουδούσε. Λίγο μετά μετακόμισε στην Αγγλία όπου πήρε μαθήματα υποκριτικής και συμμετείχε σε σημαντικές θεατρικές παραγωγές. Το 1970, έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο και τη δεκαετία του 80, έγινε πρωταγωνιστής σε πάμπολλες τηλεοπτικές σειρές. Το παρατσούκλι του ήταν ο «βασιλιάς των σήριαλ». Τη δεκαετία του ΄90, παίζει στο Μπρόντγουαιη και τα τελευταία χρόνια, εμφανίζεται σε διάφορες τηλεοπτικές σειρές.
(mixanitouxronou.gr)

30.3.14

Ο ΟΡΕΣΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΥΛΑΔΗΣ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ



J.J.Pollitt: Art in the Hellenistic Age (Cambridge University Press, 1986)

LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ

Bodys et Body-polos pour les babys.

29.3.14

ΝΤ. ΚΑΜΕΡΟΝ: Ο ΓΑΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ

Τελέστηκαν οι πρώτοι γάμοι ομοφυλοφίλων στη Βρετανία 
Ντέιβντ Κάμερον: Ο γάμος δεν είναι κάτι που θα πρέπει να απαγορεύσεις σε κανέναν λόγω της σεξουαλικότητάς του» 
tovima.gr, 29/3/2014

Τους πρώτους γάμους ομοφυλοφίλων στη Βρετανία χαιρέτησε ο πρωθυπουργός, Ντέιβιντ Κάμερον, λέγοντας ότι ο γάμος δεν είναι κάτι που θα πρέπει να απαγορεύσεις σε κανέναν λόγω της σεξουαλικότητάς του.
«Για πρώτη φορά, τα ζευγάρια που παντρεύονται δεν θα είναι άνδρες με γυναίκες, αλλά άνδρες με άνδρες και γυναίκες με γυναίκες» δήλωσε ο Κάμερον σε ανακοίνωσή του. «Όταν η αγάπη των ανθρώπων χωρίζεται από το νόμο, τότε ο νόμος αυτός πρέπει να αλλάξει» συμπλήρωσε.
«Με απλά λόγια, στη Βρετανία δεν θα έχει πλέον σημασία αν είστε στρέιτ ή γκέι, το κράτος θα αναγνωρίσει τη σχέση σας ισότιμα» ανέφερε ο Κάμερον, απευθυνόμενος στα ζευγάρια στο Λονδίνο και στο Μπράιτον στη νότια ακτή της χώρας, όπου πραγματοποιήθηκαν γαμήλιες τελετές αμέσως μετά τα μεσάνυχτα σε έναν αγώνα δρόμου των ζευγαριών να είναι τα πρώτα που θα παντρευτούν.
Η βρετανική κυβέρνηση, με την υποστήριξη του πρωθυπουργού Κάμερον, νομιμοποίησε το γάμο ατόμων του ιδίου φύλου από τον περασμένο Ιούλιο, αλλά ο νόμος δεν είχε τεθεί σε ισχύ.
Η 29η Μαρτίου είναι η ημερομηνία ορόσημο για τους ακτιβιστές των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων.

28.3.14

Ο ΟΡΕΣΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΥΛΑΔΗΣ ΣΤΗΝ ΤΙΦΛΙΔΑ

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Τιφλίδας (Γεωργία)  
(φωτογραφίες: ΤΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ) 

The intense relationship between Pylades and Orestes was presented by some Greek writers as romantic or homoerotic. A dialogue entitled Erotes ("Affairs of the Heart") and attributed to Lucian compares the merits and advantages of heterosexuality and homoeroticism, and Orestes and Pylades are presented as the principal representatives of homoerotic friendship:
"Taking the love god as the mediator of their emotions for each other, they sailed together as it were on the same vessel of life...nor did they restrict their affectionate friendship to the limits of Hellas....as soon as they put a foot on the land of the Tauride, the Fury of matricides was there to welcome the strangers, and, when the natives stood around them, the one was struck to the ground by his usual madness and lay there, but Pylades 'did wipe away the foam and tend his frame and shelter him with a fine well-woven robe,' thus showing the feelings not merely of a lover, but also of a father. But when it had been decided that, while one remained to be killed, the other should depart for Mycenae to bear a letter, each wished to remain for the sake of the other, considering that he himself lived in the survival of his friend. But Orestes refused to take the letter, claiming Pylades was the fitter person to do so, and thus showed himself almost to be the lover rather than the beloved."
The wider context of these remarks, describing the physical intimacy open to male pairs, indicates that the love exemplified by Orestes and Pylades would not necessarily have excluded even more overt homoerotic or homosexual elements. In 1734, George Frederic Handel´s opera L'Oreste (based on Giangualberto Barlocci’s Roman libretto of 1723), was premiered in London's Covent Garden. The fame of Lucian's works in the 18th century, as well as the generally well-known tradition of Greco-Roman heroic homoeroticism, made it natural for theatre audiences of that period to have recognized an intense, romantic, if not positively homoerotic quality, to the relationship between Orestes and Pylades. (en.wikipedia.org) 

Το παραπάνω κείμενο προέρχεται, φυσικά (;), από την αγγλική έκδοση της Wikipedia, αφού η ελληνική έκδοση, όπως πάντα συμβαίνει σε ανάλογες περιπτώσεις, προτιμά να αποσιωπά ό,τι δεν είναι "βολικό".

Διαβάστε επίσης:

27.3.14

JAYRO MONTESINOS


Jayro Montesinos (Ισπανία)


ΜΑΔΡΙΤΗ. FANGORIA




(φωτογραφίες: ΤΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ) 

26.3.14

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ. ΤΕΝΕΣΙ ΟΥΪΛΙΑΜΣ

 Tennessee Williams (photo French Jared)

 Ο Τένεσι Ουίλιαμς (26 Μαρτίου 1911-25 Φεβρουαρίου 1983), φιλολογικό ψευδώνυμο του Τόμας Λανιέ Ουίλιαμς, υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους Αμερικανούς θεατρικούς συγγραφείς. Έζησε για μεγάλο χρονικό διάστημα στη Νέα Ορλεάνη, όπου και άλλαξε το όνομά του από την πολιτεία καταγωγής του πατέρα του. Έγραψε ποιήματα, νουβέλες, θεατρικά έργα και παιχνίδια, ιστορίες και μυθιστορήματα.
Αρχισε τη συγγραφική του καριέρα στα 28 του χρόνια, στα 34 βρήκε τον ατομικό του λόγο με τον «Γυάλινο κόσμο», στα 36 έγινε ο υπ' αριθμόν ένα δραματικός συγγραφέας της γενιάς του με το «Λεωφορείο ο πόθος», στα 44 έγραψε την τελευταία εμπορική του επιτυχία («Νύχτα της Ιγκουάνα»), στα 70 το τελευταίο του θεατρικό έργο («Now, the Cats With Jewelled Claws») και στα 72 πέθανε από ένα πώμα μπουκαλιού που σφηνώθηκε στον λαιμό του, ολομόναχος σ' ένα άξενο δωμάτιο ξενοδοχείου της Νέας Υόρκης, της πόλης που τον ανέδειξε αλλά και τιμώρησε, καταβροχθισμένος από τα θραύσματα του ραγισμένου κόσμου του. (el.wikipedia.org, enet.gr)

10 ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ: 1. «Η ζωή είναι εν μέρει αυτό που εμείς την κάνουμε, κι εν μέρει αυτό που την κάνουν οι φίλοι που διαλέγουμε». 2. «Χρόνος είναι η μακρύτερη απόσταση μεταξύ δυο τόπων». 3. «Η κόλαση είναι ο ίδιος μας ο εαυτός• και η μόνη λύτρωση είναι να παραμερίσεις τον εαυτό σου και να αισθανθείς βαθιά για κάποιον άλλον». 4. «Όλοι οι σκληροί άνθρωποι περιγράφουν τους εαυτούς τους ως υπόδειγμα ειλικρίνειας». 5. «Η ζωή είναι κυρίως αναμνήσεις –εκτός από αυτήν εδώ την τωρινή στιγμή, που περνάει από δίπλα σου τόσο γρήγορα, ίσα που προλαβαίνεις να την παρατηρήσεις». 6. «Είμαστε όλοι καταδικασμένοι σε μοναχικό εγκλεισμό μέσα στο ίδιο μας το δέρμα –ισόβια». 7. «Υπάρχει η στιγμή της αποχώρησης, ακόμη κι όταν δεν υπάρχει σίγουρο μέρος να πας». 8. «Πάντα βασιζόμουνα στην καλοσύνη των ξένων». 9. «Γιατί έγραφα; Επειδή δεν έβρισκα τη ζωή ικανοποιητική». 10. «Ο θάνατος είναι μια στιγμή. Και η ζωή τόσες πολλές...». (tospirto.net)

   

Το θέατρο της Δευτέρας, 1976

Ελληνικές μεταφράσεις θεατρικών του έργων:

  • The Glass Menagerie (Το γυάλινο θηριοτροφείο, ελλην. τίτλος "Γυάλινος Κόσμος") : Ν.Σπάνιας ("Δωδώνη")
  • A Streetcar named Desire (Λεωφορείον ο Πόθος) : Γερ.Σταύρου (Θέατρο 1965)
  • Summer and Smoke (Καλοκαίρι και καταχνιά) : Μάριος Πλωρίτης ("Γκόνη")
  • The Rose Tatoo (ελλην.τίτλος "Τριαντάφυλλο στο στήθος") : Μάριος Πλωρίτης ("Γκόνη")
  • Camino Real (Καμίνο Ρεάλ) : Αλέξης Σολομός ("Δωδώνη")
  • Cat on a Hot Tin Roof (ελλην.τίτλος "Λυσσασμένη Γάτα") : Μάριος Πλωρίτης ("Γκόνη")
  • Suddenly Last Summer (Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι) : Μάριος Πλωρίτης (Θέατρο 1959)
  • Sweet bird of youth (Γλυκό πουλί της νιότης) : Μάριος Πλωρίτης ("Δωδώνη")
  • The Roman Spring of Mrs. Stone (Η ρωμαϊκή άνοιξη της Κας Στόουν, νουβέλλα) : Κοσμάς Πολίτης ("Σ.Ι.Ζαχαρόπουλος")

ΜΑΔΡΙΤΗ. ΠΟΝΤΟΡΜΟ.ΣΧΕΔΙΑ


Ποντόρμο: Σχέδια 
Fundacion Mapfre, Μαδρίτη 
(φωτογραφίες: ΤΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ)

Η έκθεση παρουσιάζει περίπου εξήντα έργα σε χαρτί του Τζάκοπο Καρούτσι, γνωστού ως Ποντόρμο (1494-1557), μαζί με εννέα σχέδια του Ντίρερ, του Πουσέν και του Τιέπολο. Η ζωγραφική του Ποντόρμο σηματοδότησε μια πολύ σημαντική στροφή από το αναγεννησιακό στυλ, που το χαρακτηρίζει ένας νηφάλιος σεβασμός των φυσικών αναλογιών και της προοπτικής: σε πολλά από τα έργα του οι φιγούρες μοιάζουν να επιπλέουν σε απροσδιόριστο φόντο, χωρίς προοπτική, αψηφώντας τους νόμους της βαρύτητας. Οπως έγραψε ο Βαζάρι στους «Βίους καλλιτεχνών», ο μανιεριστής ζωγράφος έζησε για μεγάλο διάστημα απομονωμένος, ωθούμενος από την ανάγκη να αντιμετωπίσει τις εμμονές που τον βασάνιζαν. Σε μια από τις σπάνιες φορές που εκτίθεται στο κοινό, το ημερολόγιο του ζωγράφου τεκμηριώνει την επιθυμία του για μοναχική ζωή. Στα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση, σχεδιασμένα με κιμωλία, γκουάς και μαύρο ή κόκκινο μολύβι, περιλαμβάνονται σπουδές λεπτομερειών για ελαιογραφίες καθώς και προπαρασκευαστικά σκίτσα φημισμένων έργων του, όπως οι σκηνές από την Παλαιά Διαθήκη που ζωγράφισε για την εκκλησία του Σαν Λορέντσο της Φλωρεντίας. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 21 Μαΐου. (kathimerini.gr, 23/3/2014)

25.3.14

25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Model Mihalis Kampourakis 
by photographer Kim de Molenaer


24.3.14

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ. "ΟΧΙ" ΣΤΗΝ ΟΜΟΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑ


Νομοσχέδιο που είχε ως πρόταση την νομιμοποίηση της υιοθεσίας για ομοφυλόφιλα ζευγάρια απορρίφθηκε κατά ισχνή πλειοψηφία στο κοινοβούλιο της Πορτογαλίας. Μέσω του νομοσχεδίου θα επιτρεπόταν για το ένα μέλος μία ομοφυλοφιλικής σχέσης να υιοθετεί το παιδί του άλλου μέλους.
Η πορτογαλική κυβέρνηση είχε υποσχεθεί το 2012, να καταρτίσει νομοσχέδιο περί “κοινής γονεϊκότητας» που θα ανέφερε ότι «όταν δύο άνθρωποι του ίδιου φύλου είναι παντρεμένοι ή συγκατοικούν και ένας από αυτούς είναι ο κηδεμόνας ενός ανηλίκου, εξ αίματος ή μέσω υιοθεσίας, τότε το άλλο μέλος θα μπορεί να υιοθετεί το ανήλικο παιδί».
Το νομοσχέδιο βρήκε αντίθετο τον συνασπισμό της κεντροδεξιάς σε ψηφοφορία που κατέληξε με 112 ψήφους κατά και 107 υπέρ με τέσσερις απόντες. Το ίδιο νομοσχέδιο εγκρίθηκε κατά την πρώτη ψηφοφορία τον Μάιο του 2013, αλλά η αντίσταση της Εκκλησίας ήταν σθεναρή. Την ίδια περίοδο, νομοσχέδιο που πρότεινε την πλήρη κοινή υιοθεσία απορρίφθηκε με ψήφους 104 κατά και 77 υπέρ.
Επί του παρόντος, οι ομοφυλόφιλοι μπορούν να υιοθετούν παιδιά στην Πορτογαλία, αλλά το νομοσχέδιο περί του «γάμου» ομοφυλόφιλων ζευγαριών δεν επιτρέπει την κοινή υιοθεσία.
Ταυτόχρονα, το Συνταγματικό Δικαστήριο της Πορτογαλίας αποφάσισε στις 14 Μαρτίου να ακυρώσει την πρόταση του Κοινοβουλίου της χώρας για την διεξαγωγή δημοψηφίσματος σχετικά με την αλλαγή του νόμου περί υιοθεσίας από ομοφυλόφιλα ζευγάρια. Το Δικαστήριο απεφάνθη ότι τα ερωτήματα που προτάθηκαν για να τεθούν στο δημοψήφισμα ήταν «αμφίσημα» και μη-επαρκώς κατανοητά από το εκλογικό σώμα ώστε να οδηγήσουν σε ένα δίκαιο αποτέλεσμα. (pentapostagma.ge, 23/3/2014)